Followers

Thursday, July 28, 2011

santau..

haa..tengok nak makan pon takot sebab santau :D

ecece..tajuk poyo nih..ta sebenarnye ari nih terbangun awal dan telah menonton cerite santau dekat astro tadi..ermm..pasal santau-santau nih..macam-macam orang sekarang bole buat sebab berdendam..

kalu dalam cite aku tengok tadi si aaron aziz tuh yang jahat jadi orang pon hantar santau dekat dy sebagai balas dendam..ermm..tapi santau nih kekadang orang guna sebab dengki kan dengan kejayaan orang laen..

dulu pernah kecoh dekat tempat aku ade santau angin sampai orang ta nak makan dekat kedai-kedai..tengok punye dengki dengan perniagaan orang laen sampai sanggup buat santau..

dari dengki kesumat dengan kejayaan orang laen baek lah usaha supaye jadi lebih baek..dari hantar santau nak rosak kan sesame muslim baek ta payah..dosa pon dah menimbun tambah lagi dengan dosa santau lagi menimbun la dosa kau..

ya Allah mintak dijauh kan dari benda-benda macam nih..mohon maaf atas segale kesalahan..jangan maen santau-santau..baek maen teng teng dekat depan rumah..lagi best..oke bubye :)

39 comments:

moneymakergroup said...

ada pengalaman kena sautau :(

Wanie Affandi said...

rela kena tembak dari kena santau... ><

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

bahaya doe santau..nk wat kat org lain tetbe org lain yg kena tak ke naya..aisyh! jgnlah berjaya sgt weyh..nnt kena santau..haha :D

cucu umie said...

dekt tmpt ayie ad orng memang kne santau angin sebb tak puas hati dgn kedai sebelah laris..aishh, yg jadi mangsa budak perempuan kot..

Encik JI said...

tgk gak citer ni td jap. ending dia cmane ek? hehe

Anif Abdullah| AA said...

tapi kan,lisa dah buat ak ter'santau' kat dia ah.. camne tu? :P

Cik Azizah said...

kdg2 makan kat luar pon leh kena santau. bukan ape..mereka suka cuba2 ilmu..harap2 kita dijauhkan dr benda haram ni..

chemay said...

takut ouh if kena santauu
-.-

ArulchelseA said...

tu yg bhaya nye tu..sikit2 santau..tk paham aku...

Abu Huzaifah said...

apa ni sntau2... tak baik... kau pnah santau org... tnye jer... hikhik...

schaze zainn said...

kalau siapa yg mengamalkan ilmu hitam mcm ni mmg confirm la tak bau syurga hoho

nurAMALLINA said...

kau dah menyantau aku dengan cirit birit mangga kau.

syrupmasin said...

moneymakergroup : err..ye ke?? adoiii..oke dah??

Wanie Affandi : haha..takot kan kena santau :)

Fee : haha..tu la..aku pon cdg ta nk berjaya sgt..berjaya sikit dah lan kan :D

ayie : ermm..tu la..santau nih menyusah kan org :D

Encik JI : haha..ending dy mcm keliru sikit..macam aaron aziz tuh sehat tibe2 :D

AA : ececece..perasan lah kau ;D

Cik Azizah : betol...kdg2 baru belajar nk test power kan..mintak dijauhkan :)

chemay : betol2..takot oo :)

ArulchelseA : tu la sikit2 santau..ta bole tgk org senang sikit..ermm :)

Abu Huzaifah : haha..pernah doe aku santau org..keluar selipar la tp :D

schaze zainn : betol..ta bau syurga lah :)

ina : hahahahaha..sedap ta?? :D

saiazuan said...

jeles cara baik penting..tp jeles then kenakn orng jahat namanya..

jeles tgk blogger lain (yang baru2) lagi gempak macam mana?

diana said...

tak baikla santau2 orang..
sama dah macam cubaan membunuh tu..

cik najihah said...

bahaye woo kene santau ni..
ayah dulu penah kene..x bole masul negeri peh

rara pinkmafia said...

aah,mintak2 jauh lah.dulu mmg kecoh pasal ni.sampai muntah2 darah tu.

Norhisham Nordin said...

masyarakat melayu mmg suka main santau... masyarakat iban main bitas...

YOUsoF said...

Santau menyantau amalan huduh..




lebih baik jeleskan orang baik beramal, kita pun ikutlah beramal. kan Sin..

Wanie said...

skang pun ade lagi kan org dok men santau2 ni..sebab tu kite nak makan kena bace bismillah dulu..nak elakkan benda2 tu..

namaakulynn said...

plg takut dgn benda mcm ni laaa.haihhhh..
mintak jauh dr santau2 ni..aminnnnnn.

tieha ismail said...

org melayu la yg rajen menyantau sesama sendiri...pelik aih...sepatotnya bangga dengan kejayaan bangsa sendiri...ni nak menjatuhkan lagi...bila cakap melayu lembab, x maju, tau plak marah...padahal sendiri yg melembapkan kaum sendiri...haishhh auwww teremo jap..

Fathiah Hamim said...

kakak kawan aku meninggal kot sebab santau. aiyoo

puteri ain said...

mintak jauh la santau2 ni ,kalau dah kena susah nak buang .

siti suraya said...

bahaya santau2 ni . kebnyakan dengki punya orang la .

Khairil said...

aku pelik le dengan orang kita yang suka menyantau orang..

cik Dil said...

dosa smua tu kan..

teha said...

ahaa ! muke mcm xtakot pon... siap snyum lebar lg.. kekeke ~

Marcella said...

jalau hantar santau guna blog boleh??hahaha..

santau tuju angin ni kesian tau..salah tuju,orang lain yg terkena...

Miz Novexx said...

Seth Tan dapat watak jahat??? suka suka, penat tengok dia asyik dapat watak romantik~~~~ ( tetiba je... hahah )

MissViVio said...

diorang kta kt r&r sg perak mang femes dgn santau. huhu

Asyila Zainuddin said...

dh masuk zaman org gune ipad pun santau-menyantau ni tetap ade kn.. ish3..

adib syazwan said...

tu la pasal, dunia akhir zaman, memang macam tu, mintak lah jauh dari santau n sewaktu dengannya~

Asrul "iLham" Sany said...

ngeri tajuk kamo... ;D

cha zainol said...

santau boley hantar ikut makan ikut angin pon. kan? dan kadang terkena pada orang laen kan?

echaRierie said...

lps baca ttg perniagaan tue..
family echa pernah kena..
sgt ssh hidup time tue..huhu~
smoga tak berlaku lg lps ni..

muhamad hanif said...

membinasakan orang lain adalah kemahiran orang2 kita =)


AHAHAHHAHA

amir aizat said...

santau ni sgt bahaya kot,huhu

siti kektus said...

dah tak de keje baik yg mampu di fikir la tukot. tu yg sampai nak maimn santau pulak. ish2.