Followers

Monday, July 4, 2011

orang banjar..

orang perak dan kelantan bergabung meletop..haha

entry nih terhasil ape bile si yousuf nih bile dy gune bahase jawe..aku ta tao nak kelas kan aku sebagai orang ape..jadi keputusan dibuat bahawe aku orang perak..senang..ye lah..mak aku orang banjar area teluk intan..tapi abah pulak ade darah-darah siam..ohh dopah hebat oo dalam ubat-ubat siam nih..err..

tadi bace pasal banjar..ye lah..tiap kali balek kampung bile orang tue-tue sembang dan berkate-kate sumpah sepatah haram ta paham..penah sekali aku duduk tengah-tengah di antare 2 orang atok bersembang..perghhh..aku ta tao la dy berbual maki aku ke ape..sepatah haram pon ta tao..cakap siam lagi aku kantoi habis..

nak jugak belajar cakap banjar nih..tapi macam susah je..jadi malas..ohh banjar nih ade persatuan oo..jgn ta tao..persatuan banjar malaysia ke pertubuhan banjar malaysia..aku pon ta sure..tapi ade club la tapi..hebatt..

errr..ade dekat sini orang banjar..sep sikit..tapi maap jangan cakap banjar dengan aku..kalu cakap perak bole sebab aku paham bahase perak walaupon bukan 100%..kalu dalam cite hantu kak limah tuh aku bole la cakap dalam 60%-70% bahase perak macam cite tuh..ececece..ate awok idok la pekat bebeno cakap perak nih ha..

berbangge bile aku ade darah banjar campur siam sikit jadi lah orang perak sejati..haha..oke bubye :)


50 comments:

Anif Abdullah| AA said...

aku pon orang banjar,tapi area parit buntar(mak).. yg aku tahu..kulaan,idak ketujuk..~Wahahaha

ekin alias said...

apa itu banjar? xpenah dgr pon HAHA

Fathiah Hamim said...

saya orang-orang

syuxer said...

kalau ko ada darah siam..mesti power tomoi kot hahahaha..jadi atok ko boleh berbahasa kelantan pekat tak??

perghhh apasal awek2 dalam gambar cun sangat weh..:)..

Niena Muhammad said...

owh.. yeke, hehehehe.. best kan klo kte paham.,akak teringin nk blaja bhsa jawa..mak akak ada darah jawa tpi akak orak reti ngomong jowo.. huhuhu

Ermizi Muhamad said...

Nenek aku orang banjar. Atuk aku orang jawa.
banjar + jawa = BANJAWA ;)

aku paham laa sikit bahasa banjar ni. macam

mamalik - TAK BAIK
banyok - AIR
Satokman - SEKEJAP

tapi darah aku lebih pada jawa la sebab ayah aku orang jawa. hahha


jom singgh my blog. jgn lupa koment sekali yeee

kerdildesa.blogspot.com

Unknown said...

MR AA : err..ape tuh?? haha :D

ekin : haha..ta penah dgr ke?? adoii :D

Fathiah Hamim : err..orang2 bukan yg dekat sawah tuh ke??

Syuxer : errr..ntah la..ta sempat nk temuramah atok aku..dah meninggal dopah je tinggal..err..nak kenal ke?? haha :D

akak niena : tu la pasal seronok la kalu paham..err..tuh reti cakap jawe tuh..

mohd aizie : waa..hebat doe kau..dari aku sepatah haram ta paham :D

Princess Feyqa said...

saya banjar+cina+bugis hehehehe

cik panadol said...

tak penah lg dgr org cakap bahasa banjar....sirup, ko bukak kelas bahasa banjar ye nnt...hehe

ewanthology said...

kat malaysia ni macam macam dialek pelik ada... huhu

Alif Haris said...

ouh banjar rupanya .. aku jawa ^^ :D

syafiqa said...

haha oh?
mcm tu eh. patut la comel lebih.
haha. jap,speaking sket.
haha

safurara said...

ooo org perakkk.same lah kite eh.heehhe.but im not banjar.hehe

Echa said...

arrr..totally tak fhm..hehe..
:D

Unknown said...

Princess Feyqa : perghh..3 sekali :D

cik panadol : err..cakap bnjar pon ta tao nk bukak class mcm mane..haha :D

delarocha : haha..betol2 :D

alif haris : ohh hai org jawe :D

syafiqakarim : haa?? err..ta reti laa :D

rara : ohh org perak..sep sikit :D

kokser kokdam said...

org klantan comey!

=D

Syazana Zainn said...

ekeke, saye org penang tp tak tau sangat ckp utagha..ngahaha =D

tp skrg menetap di ipoh..hihi

p/s: raya dtg le umah..agagaga

BubuBobot said...

Haha saya melayu campur siam campur jawa. Terer kan?? HAHA

Firdaus Life said...

banjar ? ape tu ? x pernah lak aku dgr

Unknown said...

echa : errr..adoii :D

kokser kokdam : haha..betol2 :D

schaze zainn ; ohh org penang..dtg umah?? dpt duet raye ta?? :D

nurAMALLINA : hai org jawe :D

Freaky : haha..ta pernah dgr ke doe?? :D

Test said...

kalo macam tu syrup ni kulaan lah? saya pun kulaan jugak..tpi kadak bisa nak bersurah..

Unknown said...

hidup perak ! haha

syazwiena khan said...

orang penang kata banjiaq ! serius . banjiaq kt parit buntaq .
asal ke awien cakap tersilap ka pa ka bunyi pelik2 mesti depa kata " hang dok cakap banjiaq apa " haha !

Mr.F said...

sawadikappppp..

ecece..ade campuran siam..

AshaNazal said...

saya org kelantan.cakap kl. hehehe.

Unknown said...

Blog Hangit : haha..err..ape tuh?? :D

akmal : yeahhh :)

awien : errr..banjir la.. :D

Mr.F : errrr..sawadikap :D

Asha : haha..ramai je macam tuh..kawan sye yg atas tuh..tade pon cakap kelantan :D

semutsengal said...

patut kau playboy ek ?



AHAHAHHAHAHAHA

Unknown said...

banjar?aaaa...apik pon baru tahu ni..hahah

Niena Muhammad said...

ckp sikit2 leh la hehe

Cik Tetra said...

hidup JOHOR!! *tetibe.. :D

Ain said...

orang perak? sama!

laskar pelangi said...

pergghhh! ada darah siam.jom g sungai golok! =D

Rawkzell said...

kulaan niring , ancapi terkurihig ... :)

Muhammad Rafiq Hasrudin said...

orang kata orang banjar ni lawa-lawa. mak kau mesti lawa. anak dia ada tak lawa? kikiki

Alif Haris said...

haha hai jugak kt orag banjar ^^
kita 1 malaysia hehe

Santan Berlada said...

ak cakap bugis boleh..?

Ainun Nadini said...

banjar ni orang dari mana ea, siyes tak tahu..

Unknown said...

ayie orang jawalh..so, no speking bajar..tpy kalo orng mengumpat dlm bhase jawab boleh thu lg makne yer cuma nak lontarkan tu blik susah..haha

Addin said...

wahhh mixing ! ;)

AYuNG said...

org banjar, ayung suka benjo...hehe..
ehh, ada kena mengena ker?

cik ciput said...

rumah aku dah 2 kali banjir..

*eh?ada kena mengena tak dengan banjar? =p

Unknown said...

Banjar tuh adik beradik jawa kan..?

Gemoooookk..kau asal snap picture je dgn awek..haha..byk spare part doe, taylor swift tak ketuk kepala kau ke..haha >.<

Unknown said...

eh, kira kau geng kak limah lah nih...haha :P

Anonymous said...

hehehe.. bangsa apa pun tetap malaysia bolehh!!

. said...

saya banjar yang tak reti berbahasa banjar juga.

Pamie said...

syuxer, tu la semua cun2..kenal kan satu sirap, buat satu entri..letak full biodata..hahahahahahahaha

ouh,aku bangsa bumiputera sabah..kalau orang tue becakap kat kampung..sepatah haram tak faham..dorang gelak, ikut senyum je..hehehe..uish,panjang gile..sekiannnn..

YouSOF said...

Kehkeh.. ko buat terus ek pasal banjar ni. bagus la ko Sin.

Kalau tak silap aku kulaan yang Mr AA cakap tu maksud dia kawan @ sahabat macam tu la.. tu pun aku tau masa belajar dulu dari budak Perak, geng ko.

Teruskan kesejatian ko tu ok bro! ;D

Unknown said...

anip ; hahaha..asal tetibe?? :D

apik pehe : ta penah dgr banjar ke sebelom nih?? :D

kak niena : org banjar jugak ke??

Cik Tetra : hai org johor :D

Ain : haha..sep sikit :D

laskar pelangi : sungai golok?? errr :D

Jer : dahh aku ta paham :D

rafiq : haha..gataii noh ;D

alif haris : haha..betol2 :D

Shamsuddin Amin : errr..lg ta tao :D

Ain Nadiah : errr..ntah lah..ilmu pengetahuan kirang..indon kot..haha :D

ayie : ohh org jawe..untunglah tao jugak sikit :D

addin : haha..mixing?? bole lah :D

ayung : errr..benjo tu makanan kan :D

cik ciput : haha..adoii..laen tuh :D

Fee Hafeezah : errr..ntah oye kot..ohh tu sume kawan lahh..taylor ta marah punye :D

RedVixen : haaa..betol2 :D

nizamsani : haha..sep sikit :D

pamie : haha..gataiii..haha..bagus tuh buat2 paham :D

yousuf : haha..ohh ye ke doe..sumpah ta tao :D

Umi Anaan said...

saya orang banjar...tapi tak tau la cakap banjar... yang tau, guring maksudnye tidur.. haroq pulak maksudnye busuk.

mR.nawza said...

klu nak tau orang Banjar paling banyak kt daerah Kerian..aku orang Parit Buntar (dalam daerah Kerian)..

* Aku gin kada bisa bebanar besurah Banjar..Amun kada dibiasakan langsong kada ingatan..=)

(Aku pun x tau sangat cakap Banjar..Kalau x dibiasakan mesti lupa terus..)