Followers

Sunday, July 3, 2011

10 sen pun ta nak..



tadi saje-saje nak bagi sarah 10sen..sebab rase macam dah lame ta kasi sarah duet belanje kan..bole pulak dy cakap..elee 10sen bole beli ape je..ciss..budak-budak sekarang mate duitan..berharge oo 10sen..beli gule-gule bole dapat 2 bijik lagi..

aku tao mak selalu bagi duet belanje ta nak banyak pulak..mentang-mentang tinggal dy sorang je yang sekolah lagi..untunglahh budak kecik oii..10sen aku kau ta nak..10 ringgit mak kau nak kan..ciss..

zaman dah berubah dulu-dulu bole la kau nak belanje murah-murah..dulu 10sen pon dah dapat ais pop ke ais krim malaysia ke..sekarang dah naek kot..30sen baru dapat..hampeh betol..

nih entry sedeh bile sarah ta nak 10sen dari aku..ececece..sedeh nih..dy pandang sebelah mate je..jadi kalu nk bagi duet belanje dekat adek-adek tu kasi up sikit..baru dyorg ta hine kau..oke bubye :)

52 comments:

schaze zainn said...

biasalah budak2 zaman sekarang.
adik schaze pon mata duitan jugek =,="
sepuloh inggit pon die tak pandang. T_T
lama-lama bleh jadi botak kalo bawak adik pi jalan.

aqmalazmi said...

okey mkn lama mkin ramai pompuan..
k fine !

HAHHA
nyway 10sen boleh buat ape??
choiii
*see aku pon mata duitan!
Nihahahaha

Freaky said...

asal muka terkejut tuh.. hehe aku rasa skang ni nak beli gula2 10 sen pun dah susah

AngGau said...

hahaha...ya lah kan...dulu kan, 10 sen blh dpt 2 biji gula~ skrng 1 ja...jarang yg dpt 2...hehehehe

Cik Tetra said...

hahahahaha....biasela tu budak zaman skg....nak 10 ringgit ke atas je...xyah2 sedih2,,,meh sini 10 sen tu,,sy nk isi dlm tabung sy,,hahahaha,, :D

Awan said...

hadoiii...memang le..ape sgt la 10 sen tu, msuk tandas pn xlepas...haha

Bella Bell said...

zaman sekarang, 10 sen nak masuk tandas pon tak lepas.. hehehhe!!~



^^

syrupmasin said...

schaze zainn : haha..budak2 sekarang nih mmg nk kene sekeh :D

aqmal : haha..errr..10sen bergune doe..masuk tbung bole :D

Freaky : haha..errr..susah ye?? dah lame ta beli gule2 10sen :D

angau : haa?? ye ke?? adoii..

waeda : haha..sedeh betol dgn budak2 skrg..haha..oke..nnt hantar dekat waeda :D

awan : perghh..kau pon mate duetan doe :D

Cik Tetra said...

ok..kalau boleh kumpul 10 sen byk2 dulu..pastu naru post kat uitm segamat eh!! kamsahamida.. :D :D

niena shopping2u said...

hahah bukan dia mata duitan tpi abg dia ni kedeeek...

ada ke kasik seposen.. isk.. tpi btul la, ank buah akak yg umo 6 taun dlu, kasi seploh ringgit pun leh ckp "erk.. abg xmo yg ni..abg nk yg biru keras tu!"

akmaL said...

10 sen mmg x boleh beli ape la weh..hahaa

cucu umie said...

biaselah bro..budak2 kot..sekrng nie seposen dpt apa jer?? xdpt apa2 pon lh..kehkeh nk beli gula2 pon xlepas... aishhhhh

pamie said...

ala,budak2 skg pandang kfc je..takpun pizza..aiksrim malaysia dah tak seglamer dulu2..10 sen tu mne dapat beli ayam kfc..huhuhu..

Rohaizam Rosli said...

huhu... kan seposen ni berharga.... kita kalau dpt seposen ni simpan lorr bleh beli mcm2... tp bdk2 skrang seposen ni xpandai... 20posen lg la... nak yg kertas2 jer... hahaha

khairul akmal azman said...

aqmal pun de!
sirap mmg la..xde pompuan..xberseri la blog dia.hehe

RedVixen said...

adik aku pun nampak 10 sen atas lantai buat derk je... kalau kita dulu beria kot kutip... huhuhu sedeh gila...

puteri ain said...

nilai duit skang dah makin tggi . kalau dlu kita boleh beli mcm2 . skang apa je boleh dpt . nasib badan la . hehe

syrupmasin said...

Cik Tetra : haha..oke..sabar eh :D

kak niena : haha..abg dy ta keje..mane bole bg duet bnyak2..haha..perghh anak buah akak mmg hebat..ye la..makcik dy dah keje mesti la minx duet besar2 :D

akmal : errr..tp berharge doe :D

ayie : oohh..dah ta lepas ke?? sedeh betol :D

pamie : 10sen bole beli keropok perise ayam.. :D

Rohaizam Rosli : haha..betol2..nk duet kertas je..tmpaq sat g :D

kay : ahhh..haha :D

musang : haha..same lah dgn adek aku tuh..mmg nk kene luku :D

Siti Suriani said...

tau xpe! zmn dulu2 boleh beli aispop tu kan. hehe

kokser kokdam said...

siyes we.. bebudak skan bg 50sen pon xnak..

echaRierie said...

amboi 10sen tue byk sgt la syrup..haha..
surela bdk2 skg xnk..hahaha..
next time up 20sen plak ea..hihi :P

tieykah said...

budak2 zman skang,sahkan 10 sen,seringgit pon xjeling da

syrupmasin said...

puteri ain : haha..betol..naseb badan la kan :D

siti suriani : haha..aispop sedap :D

kokser kokdam : haha..demand nk tinggi je kan :D

echa : haha..bnyak oo..haha..oke2 nnt kasi up 20sen la mcm nih..haha

tieykah : haha..menjeling-menjeling :D

niena shopping2u said...

kasi seposen pn cukup =D

siti kektus said...

seposen tu dah macam 1 sen je skang, kalau bersepah2 tak di pandangnya dah, ;)

muhamad hanif said...

cehcehceh..

entri bernada tak puas hati betul ni,.

Khairil said...

sekupang dah tak main dah...koman2 bagilah seringgit..haha

cik ciput said...

aku g skolah dulu 50 sen je kot duit blanje..haha

Fathiah Hamim said...

haha padan muka duet tak laku. kedekut sangat.

Syuxer said...

aaa lenkali bro kena bagi seringgit la paling cikai..10 sen 20 sen 50 sen dorang dah ta layan dah..heheh

maklumlah barang semua naik..kita dulu 10 sen okla boleh beli aiskrim batang..

kalau bdak2 datang berhari raya kat umah ko n ta layan duit seringit ko, ko pasungla dorang kat tiang..kasi ceramah kaw2..pentingnya nilai seringgit dalam kehidupan seharian itula tajuknya hahahah..

::p0t pEt iLa:: said...

hahaha..zaman skearng ni semua jadi mata duitan..termasuk diri sendiri ;p

Aida Zafirah said...

hello biler ayah aku bg adik aku singgit pun dia cakap mcm tuh oke..."singgit nak beli ape je..."hahahaha...budak2 sekarang...

syrupmasin said...

kak niena : seposen je..haha..err :D

siti kektus : haha..kann..kesian 10sen..

muhamad hanif : haha..ye lah doe..pandang sebelah mate je kot seposen aku :D

Khairil : haha..sehinggit?? budak2 ta bole pegang duet bnyak2 :D

cik ciput : errr..aku 20sen je :D

Fathiah Hamim : bukan kedekut..budak2 ta bole pegang duet bnyak2 :D

Syuxer : hahaha..bergune doe idea kau..nnt try :D

p0t pEt iLa : haha..mate duetannn :D

aida : haha..perghh..budak2 skrg nk kene luku nih :D

cik pha said...

10 sen leh guna lagi..tnpa 10 sen tak cukop sejutoo tu hehe

ekin alias said...

10 sen apa la sgt...
bg diorang,, 10 sen yg bersepah pon diorang ta kesah da apalagi kita bg dia 10 sen HAHA

ain revival said...

sekarang buat derk jep jmpa duet 10 sen..ayah ak selalu cite dulu duit 10 sen dah boleh beli macam2~

biawak goreng said...

seringgit cukup x? tnye kan sarah...haha

SyahmiFikri said...

err.. 10 sen? apa boleh buat??

gula2 jer la rasanya.. takpon kol guna public fone.. hehhee

NuSaNa NoSa 91 said...

betul tu.. dulu, time zmn sekolah, duit blnja keen RM1 je.. tp time zmn adik2 keen, RM2 ke atas.. isk3~ =.="

GaRy™ said...

ko bagi je kat aq seposen tuh... hahaha...

diana said...

kita dulu termakan dengan kata2 orang tua..
"budak2 tak boleh pegang duit banyak2.."
budak2 sekarang kalau cakap gitu
depa gelak kan kita..
hahahah...

Siti Arfah said...

Budk2 zmn skg dh maju . .

Fyqa said...

yg ang pon kdekutttt bgi seposen je asal.. dia pon pndai demand tuh... hikkkkk










kenyit sket kat sarah
;)

nurAMALLINA said...

Laki pun mata duitan gak. Macam akmalazmi. HAHAHA

Asyila Zainuddin said...

10 sen je? haha.. duit raye skang pun dh up sampai 2ringgit, 3ringgit..

alif haris said...

hahahaha .. kerek gile siut adek kau sarah .. :D

alaa same je ngn adek aku. diorang tk mcm kita dulu2 bro .. dlu p skolah blnje 50 sen seringgit .. hehe ..

niena shopping2u said...

saje singgah sni nk ckp akak dh bangun tido hehe

taliff said...

Budak -budak dah tahu apa itu duit...keh keh keh....

syrupmasin said...

cik pha : haaa..tao ta pe :D

ekin alias : haha..tu la budak2 :D

ain revival : sekarang 10sen pon bole beli coki2..err..bukan 20sen ke coki2?? :D

biawak goreng : haha..cukop utk beberape jam :D

SyahmiFikri : haha..call gune public phone pon bole beberape saat je kan..err :D

NuSaNa NoSa 91 : haaa..betol2..skrg lagi mewah :D

GaRy™ : haha..suke kumpul 10sen?? :D

diana : haha..betol tuh kak..adoii :D

Siti Arfah : betol2..lagi maju dr kite dulu2 :D

Fyqa : haha..ye lahh..abg dy ta keje lagi mane ade duet bnyak2 :D

nurAMALLINA : aqmal tuh mmg mate duetan :D

Asyila Zainuddin : errr..tuh duet raye :D

alif haris : haha..luku kepale kang kan :D

niena : haha..hai kak :D

talif : betol2..dulu2 kite tao sikit2 je kan :D

Addin said...

haha memang tengah berapi la ni .

* atleast bagi la singgit ;p

baru ada mata nak pandang ! *wink HAHA

Ain Nadiah said...

nanti dia orang jadi mata duitan lak hehe

YOUsoF said...

Kahkah. ko jangan sentap lebih² dengan Sarah sudah la Sin. ;DD

Ko dah masukkan 10 sen tu dalam tabung ko?