Followers

Friday, July 15, 2011

ikan oh ikan..

kenape ade pakcik nih??

makan ikan tuh banyak protein..err betol ke?? aku nih jenis yang makan sume ikan..tapi ade je kan yang ta makan ikan..macam dopah dan anak-anak nye ta makan ikan air tawar...asal ntah..abah terkecuali sebab lepas kawen dan berdondang sayang dengan mak terus makan ikan air tawar..

lupe nak tanye dekat dopah asal ta makan..ohh tao ta ikan air tawar tuh ikan ape?? alaaa ikan keli, ikan haruan..alaa senang cite ikan yang orang bole tangkap dekat sungai lah..tu sebab ikan air tawar orang panggil..ikan darat ikan air tawar jugak la kan??

tapi mungkin sebab bao ikan air tawar kot tuh dopah dan makcik pakcik ta makan kot..ntah tapi serius dapat bakar-bakar ikan air tawar sedap..lagi-lagi ikan keli..tapi aku ade dengar cite dulu yang ikan keli ade sedare mare dengan katak..betol ke?? errr..

dah la..esok sabtu nak mintak mak bakar-bakar ikan..haha..sedap cicah dengan air asam..perghhh..ahh berangan nak tinggi..selamat makan ikan air tawar..oke bubye :)

33 comments:

rara pinkmafia said...

wahhhh ikan bakar cicah air asam.awesome kot!

puteri ain said...

ok . telan air liur .

тαк кenαl мαкα тαк cнεηтα ™ said...

terliurlah jugak masa baca entry ni &.*

Fathiah Hamim said...

aku pun tak makan air tawar, sebab hanyir. kecuali keli. keli terbaekkk :D

nGiau said...

ikan talapia paling sedap! :D

muhamad hanif said...

AHAHAHAH,

aku tak makan ikan air tawar doh,


kau makan ? Err,

pamie said...

ehhh?? keli sedare mare katak??

Wanie said...

bukan ikan je berprotein, tak makan ikan air tawar tapi makan tak ikan air laut?

aku tak makan gak ikan air tawar ni..
bau hanyir, bagi ak la..huhu

Cik Tetra said...

errr.ikan?? sy tak makan ikan..da lame kot..semnjak masuk u..baru makan ikan keli..ikan lain tak sentuh..

Syuxer said...

hahahah ikan keli sepupu kepada katak hahahahahah...ngeri weh kalau betul salasilah dia hahhaahha...

aku men belasah je makan ikan2 neh..satu je ikan aku tak makan..nak tau??BELUT..

ikan aku paling suka ialah ikan patin yang biasa..huhuh..

idaman aku nak makan ikan patin temerloh..

kjaharun said...

ikan kekek mak iloi2..
ikan gelama mak ilai2..
lalalalalla

weh!! da lme saye x makan ikan bakar ..

Mohd Zakwan said...

Aku suka makan ikan campur nasi ..wakakaka .. hehe
Ikan sembilang agak tak suka ..hehe

Jom join segmen yang diadakan oleh Zakwan..4 ORANG BERTUAH akan diiklankan websitenya selama 2 minggu 100% Percuma dan juga akan DIREVIEW di blog Zakwan ! Website anda juga akan diletakkan di Bloglist Haris Kaito ! KLIK SINI UNTUK JOIN

ArulchelseA said...

ikan salai satu.... kih kih kih

cucu umie said...

saye suka ikan keli..lagi2 kalo masak lemak..perghhh memang sedap ah...




mantap gitu

Khairil said...

perghhh..ikan bakar..ni yang buat aku tak sabar nak tunggu bazar ramadhan ni..

diana said...

menyesal baca entry ni..
akak penggemar ikan keli dan penggeli katak tau..:p

Asrul "iLham" Sany said...

suka makan ikan keli goreng cili
sodap

cik ciput said...

ikan sedap!protein banyak! =)

nurAMALLINA said...

Sdap la siot ikan bakar. Kau buat aku lapa lahh!

najihah sahami said...

ikan keli sedara mara ngn katak?erk..mana dpt tau susur galur keturunan ikan bagai ni. hebatt ah!

Acik said...

tipulah ikan keli bersedara ngan katak! tp kite x makan ikan keli sb geli ... hehheeeee

schaze zainn said...

tak suke ikan keli..

bile bau je terus loya.. =,="

cik sakdi said...

ikan air tawar kene letak air asam jawa nak bagi dia kurang bau. kalau bakar sedap la, kalau masak lemak ke ape ke,, kuah pon same bau. kalau keli tu sedap giler masak ape saje. cis kau ni wat aku lapo malam2

syrupmasin said...

rara pinkmafia : perghh best kan :D

puteri ain : gulppp :D

тαк кenαl мαкα тαк cнεηтα : haha..terliur sikit :D

Fathiah Hamim : keli mmg terbaek :D

nGiau : keli la ngiau :D

anip : haha..asal kau ta makan doe?? :D

pamie : haha..aku dgr cakap org je lah :D

Wanie : haha..bao hanyir la baru style..haha :D

waeda : laaa asal ta makan?? ikan keli terbaekk :D

Syuxer : belot ketegori ikan eh??

kjaharun : ikan kekek oiit ;D

Mohd Zakwan : ikan ape campur dgn nasik?? :D

ArulchelseA : ikan salai dgn ikan bakar sme ke?? :D

ayie : perghhh gile sedapp doe :D

Khairil : haha..sabar2 sikit je lagi puase :D

akak diana : haha..errr :D

Asrul "iLham" Sany : ikan keli goreng cili?? ta penah makan..kalu masak lmak penah :D

cik ciput : betol2..sedapp :D

nurAMALLINA : haha...masak la dekat umah sewe kau :D

najihah sahami : haha..ntahh..dgr2 je :D

Acik : haha..dgr dr org je lah..haha..keli la sedap :D

schaze : haha..adoii..mcm tuh pulak.. ;D

sakdi : perghh pandai kau masak?? :D

adib syazwan said...

hahaha!ikan keli sedap ape~

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

aku makan ikan air aquarium je..haha :P

saiazuan said...

huhu aku x mkn ikan keli sbb geli~

shafmechy said...

aku mkn ja ikan air tawar selagi org x bgtau aku tu ikan apa..haha

lilypelangi said...

blajar mkn keli time kat matrix dlu taw . huhu

cha zainol said...

sedap ke ikan keli? aku xmakan ikan sungai. penah ada yang nk bg aku sejuta pon aku xmakan =='

YOUsoF said...

Aku tettap suka ikan keli!! ;D

Niena Pengembara Ilahi said...

hehe. kna belanja akak tu.. :)

alif haris said...

aku kurag sikit r mkn ikan yg mcm berlendir2 tu .. hahaha .. mcm geli .. :D