Followers

Wednesday, July 13, 2011

menabung itu perlu..

amecam pami bole lawan ta?? :D

entry nih sebenarnye nak riak dekat pami sebab semalam entry dy ade tunjuk tabung dy..ari nih aku pon nak tunjuk tabung aku..tabung tu kalu bawak dekat kedah kompem duet dalam tu tidak akan penuh same sekali..tapi bile letak dekat umah jadi macam tuh la..gile banyak duet..

ari tuh balek-balek umah terkejut sampai pengsan tengok tabung penuh dengan tibe-tibe..pelik sikit..rupe-rupe nye mak jadi ibu peri pakai baju pari-pari tolong letak kan duet dalam tabung tuh..sebab kesian dengan tabung tu..ta pernah nak penuh..

jadi kalu ade tabung kosong letak lah dekat umah..kompem bole penuh..lepas tuh duet tu nanti bole masuk dalam akaun sendiri..haha..rajin-rajin la menabung..nanti mane tao bole tolong mase-mase tengah susah ke..

sile menabung mulai sekarang walaupon umur anda sudah tue macam serigala jadian..menabung menjamin mase depan..jadikan pak tua ini contoh terbaek..ecece..oke bubye :)

51 comments:

AYuNG said...

part menabung nih la yg payah...
bila kering kang, kumbah balik duit tabung...haha

senyumSOYA said...

woo..saya nak froggy tu bley? hehehe..

banyak tu..konpem berat..(^^!

ketabahan hati wan ! said...

setuju !!! hehe aq pong ade jugok tabung hehe 2 lagi tu hehe ;) bile nak bank in nie syruuppppp ? hehe

pamie said...

hahahahahahahahahahahahaha..

ok, ko serius rupenye nak lawan tabung ak..haha..ok2,aku kalah..tapi tabung ak isi sendiri..ko? ehem ehem.. lalalalalalalala~~

Syuxer said...

boleh je tapi tabung cam kartun hahahaha....;p

cik sakdi said...

tabung aku,, isi syiling sikit je. tiket wayang berlambak. HAHA kenangan baiiii

syarifahsidrus said...

wa,sikit lagi nak penuh tu..

schaze zainn said...

sikit-sikit, lama-lama, jadi gunung everest! ekekek xP

rara pinkmafia said...

nt boleh guna utk hntaran dh tu.agak2 10K cukup x tu?

apik pehe said...

hehehe..penuh doh tabung dio

Azham Vosovic said...

my dad has the same tabung, tp x pernah penuh hahahah

nGiau said...

saya pun suka menabung juga! :D

taliff said...

YAp, tabung haku pun dah penuh...tapi tak guna tabung duit macam hang, guna bekas chip potato jer...wahahaha

Niena Pengembara Ilahi said...

alahai comel nye tabung tu... ^^

hawiz said...

byk duit tol.nak3..

syrupmasin said...

AYuNG : haha..tu la..kene letak dekat dengan mak..mesti cepat penuh :D

senyumSOYA : haha..bole2..dtg la amek..haha..berat jugak lah :D

ketabahan hati wan : haha..sep sikit ade tabung..haha..err..ntah kasi penuh betol2 dulu :D

pamie : haha..adil la..janji tu tabung aku :D

Syuxer : errr..barung smgt nk menabung ade katun2 sikit :D

cik sakdi : err..tiket wayang mmg bole bank in kan duet..terlupe pulak :D

syarifahsidrus : haha..tu la pasal..bile nk penuh nih :D

schaze zainn : alaaa..gunung kinabalu lah :D

rara pinkmafia : terlebih cukop kot :P

apik pehe : haha..tao ta pe :D

Azham Vosovic : haha..tolong la kasi penuh :D

nGiau : haha..sep sikit :D

taliff : haha..bole nih bole la bank in seklai..haha..oke la tuh..jnji ade tabung kan :D

kak niena : haha..penat oo carik tbung mcm nih :D

hawiz : haha..bole..dtg la amek :D

Freaky said...

hoi banyaknyaa duit... best tengokk :D

diyan said...

dwet tabung dyan bru ja selesai digunakan :P heheh

cucu umie said...

apcal tabung ayie tak peuh2 ea?? hahaha mcm nie letak jeah kt umah hang..grenty boleh penuh..hohoh

ArulchelseA said...

aku tabung buluh je dulu..tp tk penuh lg da belah..mcm belah lemang..kih kih kih

Wanie said...

dah penuh tu..
meh aku tolong pecahkan..:D

puteri ain said...

ari2 menabung . gigih betul . tapi skli bila bawak duit tu keluar . dapat beli 1-2 brg je . barang skang mahal .hehe

Addin said...

lalala bole la sharing dengan addin .ek ! ;)

ABU said...

oh menabung amalan mulia

Niena Pengembara Ilahi said...

hehehe.. sila la tiru.. kunci dewan ye hehe

diana said...

akak ada tabung...
tabung akak la..
bukan tabung maisara..:p
tabung akak tu bila lebih sepuluh hinggit je ada la
sapa2 datang umah mintak tukar syiling...
hhehehe...

Fathiah Hamim said...

main tipuuu.bukan duet sindrii. :P

syrupmasin said...

Freaky : haha..mmg seronok sbb bukan sndiri yg simpan kan :D

diyan : haha..ye ke?? beli ape tu?? :D

ayie : haha..bole..dtg la letak :D

ArulchelseA : waa..ye ke..sumpah teringin nk gune yg lemang tuh doe :D

wanie : haha..jgn la pecah kan bole gune lagi tuh..korek dekat bawah sudah :D

puteri ain : haha..betol2..brg bnyak mahal skrg :D

Addin : haha..bole2..dtg la kite makan2 :D

abu : betoll2 :D

kak niena : haha..baek akak :D

kak diana : ohh ye ke..bagus betol ade org nk tukar2 nih kan kak :)

nurAMALLINA said...

tabung kau sebijik macam tabung aku la der. haha

delarocha said...

dah penuh dah tu.. simpan dalam bank pulak.. :-)

Cik Tetra said...

wah!!! tabung tu..same cam sy punye...tp sy punye warne pink.. :D

*kata nk htr duit syiling kt sy..nk masuk dlm tabung jgk.. :D

Nasriq said...

tunggu apa lagi? kasi pecah itu tabung...

khairul akmal azman said...

cukup la ni..
nak blanje aku tgk harry potter..hehe

muhamad hanif said...

aku muda lagi..AHHAHAHAHAHAA

diyan said...

buat duit tpop . bahana tak keja time cuti ==

syafiqakarim said...

bila dah banyak bagi aku la eh.
haha

najihah sahami said...

haha...p menabung,. lepas ni belanja saya eh..hahhaha

Terbelog said...

alamak..beli tabung la :0

teciq said...

tak penah penuh duit dlm tabung..huhuhu

misSbLurRy said...

aku gile kumpul 20 sen + 50 sen.....waduh....klo dlm poket tue...mmg xkan guna unless terdesak

fa said...

fa teruja tgk tabung katak tu... comel ^^
hehehe.. :)

hyz said...

nk tlg pecahkan tabung leh?

cik panadol said...

kalo ade acara pecah tabung...roger2 ye hahahaha

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

aku menabung weyh, aku menabung duet seketol lima plohsen je,asal lima plohsen je aku ambek..

soploh ka doploh sen ka..aku tak layan..haha..

sebab 4 ketul lima plohsen kat hostel boleh basuh baju guna washing machine :D

syrupmasin said...

nurAMALLINA : hahaa..ye ke..sep sikit :D

delarocha : haah..tu la pasal :D

Cik Tetra : ohh nk la duet syiling tuh..oke sms ON HANTAR DUET SYILNG ke 32999 :D

Nasriq : err..ta bole pecah..korek cukop lah :D

kay : haha..ececece :D

anip : ahh..perasan la kau :D

diyan : duet topup laen :D

syafiqakarim : baek bos..dtg amek ye :D

najihah sahami : haha..baek puann..nnt belanje :D

teciq : haha..alaa nih pon penuh sbb mk simpan kan :D

misSbLurRy : haha..same mcm kawan aku..tp dy kumpul 50sen je :D

fa : haha..beli la nnt :)

hyz : err..ta bole..ta bole :D

cik panadol : haha..yes madam :D

fee : haha..ciss..mane nak penuh tabung kau??

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

penuh doe.. melimpah-limpah duet limaplohsen :D

adib syazwan said...

hahaha!aku menabung jugak tapi sampai 1 mase tetap kene korek tabung sebab takdek duit, skrg dah xde mood da, hahaha!

alif haris said...

haha jom2 menabung ^^

weyh dah tua mcm serigala jadian ? asal lak ?? ta fhm haha

Kitty Perry said...

Menabung mmg best! nak-nak bile dah dapat hasilnya. but sometimes kita terlupa :)

YOUsoF said...

Terima kasih pak tua di atas nasihat ini.. ;DD


Bertuah betul ko ek tabung boleh penuh tanpa disedari.. hahha

suhaa said...

ada satu tabung dekat rumah. tabung peti surat uhhhu. :D