Followers

Wednesday, July 27, 2011

gemuknye..

kalu sume nak jadi megan fox susah jugak..

wujud lagi ke diskriminasi dekat orang gemuk nih?? ermm..mungkin wujud lagi kot tapi ta seteruk dulu-dulu kot..orang ramai pon dah berfikiran terbuka sikit dengan orang yg berbadan besar nih..

aku pon dulu tergolong jugak lah dalam golongan nih..tp sejak masuk asrama mase sekolah dulu alhamdulillah turun la sikit berat nih dan badan pon ta de la sebesar dulu..

aku rase ta patot kalu sekarang ade lagi diskriminasi dekat orang badan besar nih sebab kekadang kerja orang besar nih lagi bagus dan lagi hebat dari orang yang berbadan kurus..

aku rase macam bodoh je kalu wujud lagi diskriminasi macam nih..orang yang berbadan besar jangan lah sedeh dengan diri sebab anda pon hebat..ermm entry nih tertulis sebab aku tengok cite dottie tadi..

orang badan besar nih walaupon di hina dicerca tapi semangat dyorg patot dipuji..jangan sesekali hina orang gemuk sebab aku pon pernah lalui zaman itu aku tao macam mane rase kena ludah kena cemuh oleh masyarakat..

badan besar jangan sedeh..anda sememangnye hebat..oke bubye :)

45 comments:

cikki's said...

hehe nak minta kerja pun org perati.. kalau badan gemuk org reject dan biase x pandang...

Syuxer said...

ko akan letak lisa surihani tak kalau dia gemuk..;p..

gemuk2 pun sekarang dah ada jadi doktor,engineer dan ceo..heheh..so x leh pandang rendah dah korang heheh

Wanie Affandi said...

saya sebagai orang gemuk berasa semangat...maceh...<3

Saddila said...

Hebat ? sangat hebat :)

cik najihah said...

mungkin ade lagi kot..
em mmg x patut pun nak diskriminasi bagai..
x elok

cik Dil said...

pnahh gemuk ke duluu??

Wanie said...

aku jeles ngan org badan besar ni,tak sopan sebut gemuk..hehe

takdenye nak diskriminasi..kurus gemuk sume aku kawan..

Fathiah Hamim said...

saya badan besar, saya hebat! yeay! =D

muhamad hanif said...

mana ada aku hina kau lah gemokkk!!


AHAHAHAHAHAHAHAHAH

diyan said...

hui sapa gemuk ! kita semua kurus :P

echaRierie said...

hehe..btl2..
echa pun sdr diri jgk sbb echa dlm kategori kurus sgt..adoii..
hahaha ~

syrupmasin said...

cikki's : err..ye ke?? ermm sikp tuh la yg kena ubah kan :)

Syuxer : haha..letak la doe..huhu..betol2..org badan besar skrg dah hebat :D

Wanie Affandi : same2..org badan besar nih hebat :)

Saddila : betol2 sgt hebat :)

cik najihah : betol2..dyorg pon manusia same jugak kan :)

cik Dil : penah :)

Wanie : waa..mcm nih la hebat kak..sep sikit :)

Fathiah Hamim : yeahh :)

anip : haha..ciss :D

diyan : haha..ade lah diyan :)

echa : errr..kurus sgt?? adoii..hebat jugak echa :)

. said...

aku nak gemuk!

cucu umie said...

ayie rase tidak wujud lgi pon deskriminasi mcm tu..same shje..btw, ayie kurus jer nie xnek2 pon bert badan..kahkah

nurAMALLINA said...

kau asal macam perli aku??

Anif Abdullah| AA said...

aku tak ske panggil gemuk,tapi 'sehat'..huhu!kebanyakan diorang talented weh.. Dont play2! :)

puteri ain said...

yang penting confident level masing2 :)

MissViVio said...

eh2...bkn ka org yg brisi yg bca quran sdap dri org krus??

aimi adilah said...

sgt skt aty bler ade org tegur fizikal bdn kite...

*Ingt kowg lawa sgt ke nk tgur2 org cm 2 :P

Asyila Zainuddin said...

saye pun pernah gemuk dulu! haha..

shafmechy said...

ada lagi tu segelintir yg minda sempit..

Far8 budak baik said...

tu ar..x pyh ar diskriminasi ni..
mcm bodoh je jugakkk.
hahahaha..
aku relek je ngan sape2 pun..
asal x buat aku marah sudahh..
hahahahaha

chemay said...

gemokk comel apaaa
:)

. said...

cerita budak gemukk..heheh

nursyamime said...

gemuk atau kurus sm je..
msg2 tak sempurna & msg2 ada kelebihan tersendiri kan?
:))

beLLa said...

byk kali aku nk tnye, tp lupa je. nape letak cerita budak gemok? kau mne gemok weh. ;p

syrupmasin said...

syazwan : haha..gemuk minum weight gain lah :D

ayie : ermm mungkin skrg dah kurg tp ade lg kot :D

nurAMALLINA : haha..kau asal terase?? :D

AA : ermm..betol..gile berbakat besar :)

puteri ain : ermm..confident tuh penting :D

MissViVio : ohh ye ke..baru tao :)

aimi adilah : ermm tu la..igt cantek sgt ke :D

Asyila Zainuddin : sep sikit :)

shafmechy : ermm betol..segelintir je :)

Far8 : tao ta pe..ecece..ta de nye org berani buat kau marah.kau kan abg :D

chemay : comel2 :D

nursyamime : setujuu :)

Marcella said...

besar itu comel...

shida'R said...

gemuk atau berbadan besar bukan mslh sebenarnya..yg mslahnya mulut org yg suka mgata..huhu^^

Khairil said...

kurus tak semestinya cantik..gemuk tak semestinya sihat...kena tak?..

Cik Tetra said...

dulu time skola..kawan sy ade sorang badan besar tau..pastu dia kene present kat depan kelas..pastu budak2 laki ketawakan dia..pastu ejek2..jahat betul la..pastu dia nangis..terus keluar kelas..

bg sy org kurus n gemuk same je..ape gune badan kurus..tapi x tau jage perasaan org.. kan..kan,,

Miz Novexx said...

dahtu, kenapa letak tajuk blog "cerite budak gemook??? "

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

org yg bdn sehelai pun belum cukup hebat..org gemok jgn nk pandang sebelah mata..

Gemoklah gagah kan..semua bnda bley settle.. eh, yeke.. :D

Addin said...

gemok kurus tak sepatutnya jadi masalah pun, lain org lain la fizikal dia. kdg2 manusia ni terlalu 'sempit' . huhu-.-

C i k P i p i T e m b a m said...

kita pon gemuk jugak , huhu . its okayla . dlu mmg hari2 kene kutuk kat skola ., smpaikan ade budak laki yg kita suke dlu pon xnak pndang sebelah mata . lepas habis skola menengah , barulah semua trhegeh2 nak kenal . pdhal kita bekas sekola yg sama . ceitt ! hahahaha xD

amir aizat said...

suka tgk bdak gemok jd kurus,haha

apik pehe said...

wohhh..aku ader gak member gemok..tapi tengok cam diorang bahagia jer

Cha sahaja said...

haha...biase bro..

rara pinkmafia said...

btol,org berbadan besar sekarang ni tak mcm dulu.mmg confident mereka tinggi.tgk adiba noor,dottie.sexy gitu.

ArulchelseA said...

gemok ttp menawan... kurus tk smestinya bgus...

Norhisham Nordin said...

saya berbadan besar okehhh... huhuhu... comel laa bro...

saiazuan said...

size doesnt matter :)

diana said...

masa akak gemuk dulu tak dak sapa nak dekat dengan akak..
kalau pi jalan2 pun orang ingt akak ni dah beranak 3,4 orang..
ye la..muka itam badan pulak gemuk..
tapi disebabkan orang2 bangang tu la akak nekad nak kurus macam nasha aziz..
sekarang lagi 3 kilo turun ada la macam nasha aziz..:p

YOUsoF said...

Syabas keran telah menaikkan semangat golongan badan besar... tu semua fizikal, yang paling penting hati maa.. ;D

alif haris said...

oouh mesti dari situ tercetusnya idea cerita boodak gemuk kan :)
tp skrg dah kurus bro ...
hehe ..

aku pn time form 1 dulu gemuk r .. sampai ade senior panggil aku bob :D haha