Followers

Thursday, July 7, 2011

nasik encik??

gambar ihsan belas kasehan cik google..ya Allah lapaq nasik kandaq baq hang :D

semalam dekat tv3 ade cite-cite pasal nasik kandar..dekat belog fee pon ade cite-cite pasal nasik kandar..kebulur nak makan nasik kandar sebab dah beberape  bulan tinggal nasik kandar..

errr nih hakikat sebab mase study dekat kedah nasik kandar bole di kate kan tiap-tiap minggu makan..nasi kandar pelite pilihan hati..haha..sile lah pegi sedap sampai rase nak jadikan mamak nasik kandar tuh ayah angkat..tolong-tolong lah jadi kan saye anak angkat kau..

mak ape kate buat nasik kandar..ecece..mintak mak tolong masak nih..sebodoh-bodoh alam rupe nye aku nih bile mak cakap yang nasik kandar tuh nasik biase yang ade beberape lauk istimewe je..nasik kandar tuh dipanggil nasik kandar sebab dulu-dulu orang jual nasik tuh sambil kandar dekat bahu nasik tuh..ohh ngoi betol..

siap mak cakap lagi esok mak buat lepas tuh mak kandar nasik tuh ye..kamu buat-buat la datang nak beli bawak pinggan..ya Allah malu yang amat..ciss..

pape pon nasik kandar pelite aku rindu nak makan kau..ohh yang ta tao kandar tu ape senang cite kandar tuh macam jinjing lah..jangan dipermalukan seperti aku dah..oke bubye :)

40 comments:

aqmalazmi said...

hahah...kau sedang bercerita mengenai sejarah nasi yang telah di kandar kan ke??

*fine aku tak faham ape aku tulis
HAHAHAH

cik Dil said...

wahhhh lama x makan..

siti kektus said...

haha,

baik.

tak kan buat. nanti malu. :p

Fathiah Hamim said...

HAHAHAHAHAHAHA gelak kan kau dulu. nama ja belajaq kat kedah tapi tatau nasi kandar tuh apa. patut la dia tak nak jadi ayah angkat kau punnn.

p/s: pelita kat penang murah gila compared too KL. jauh bebeno beza.

fa said...

fa dlm tahun ni baru sekali mkn nasi kandar.. ^^

Freaky said...

aku duk perlis pon makan nasi kandar hujung minggu. sedap wooo

muhamad hanif said...

AHAHHAHA,

tula kau sengal sgt..mkn je tau


LALLALALALALAAA

Syuxer said...

hahahah ko kena perli sama mak ko..;p..

oh nasi kandar..aku pun dah lama x makan ko..

syrupmasin said...

mal : haha..sejarah doe nih :D

cik dil : haha..cpt2 carik :D

siti kektus : haha..jgn buat..nnt malu :D

Fathiah Hamim ; haha..tu la pasal..err ye ke?? ermm..makan dekat penang je lah :D

fa : haha..sedap kan?? :D

freaky : haha..betol2..gile sedap doe :D

anip : haha..makan tao la doe..sejarah dy mane aku tao :D

ziana said...

Ala akak pun suker sngt, tapi hanya kat PENANG jer..akak akan makan.. if not tak makn..coz kat sana the BEST...

echaRierie said...

hahaha..kan dh malu ngn mak syrup..keke..

sedap bha nasi kandar..hee :D

adib syazwan said...

sedap ke wei????

Cik Tetra said...

sy x pnk mkn nasi kandar,,time g penang,,mesti ada hal,,,so x ley mkn..sedihnye.. :(

akmaL said...

ahaha..smart mak kau weh..aku tabik spring! ngeee XD

khairul akmal azman said...

ptt la bdn besaq aku tgk..
ang kuat mam nasi kandaq

Diary oF Mine said...

hahaha... padan muke dia... :P
huaaa... lapaqqqq... nasi kandar 1...!!

syrupmasin said...

echa : haha..tu la pasal..gile malu..adoii..haha :D

adib : sedap doe..kau kne try weh :D

waeda : laaa..ye ke..sian nye..tape2 nnt carik ye kedai nasik kandar :)

akmal : haha..malu doe dgn mak aku :D

kay : haha..berbualll :D

diary of mine : haha..adoii..setepek kene..haha..nasik kandaq..mai2 :D

cik panadol said...

wah sy takleh makan nasik kandar...nnt mesti cirit! hahaha

khairul akmal azman said...

haha..ang marah ke..(tibe2 aku jd org penang lak)

Adam Idris said...

saya pernah makan sekali nasi kandar pelita, kat penang...hehe

YOUsoF said...

KAHKAH.. Nyaris aku nak tanya bapak aku masa tengok tv malam tadi. Pikir² balik baru dapat. dulu aku pun tah tau apakah itu kandar.. ;DD

lagi selera bila tengok mamak tu adun rempah sebelum masak tu kan.. hehhe

Aku nak beratur sambil kandar beg kejap lah.. hahah

D.A.Y.A.H said...

lauk berlambak2 ngan kuah kari melimpah2 sampai x nampak nasi..kesian kat nasi tu..hee

niena shopping2u said...

akak xpenah makan nasik kandaq tau.. urm..
erk..akak ada ltak kmu lam lakonan ni, jdi watak KATAK GEMOK hehehe

cerita ini sesuai utk kanak2

http://www.my-shopping2u.com/2011/07/cerita-ini-cerita-katak.html

saiazuan said...

nyume~

jom tengok lada land http://eleventx.blogspot.com/2011/07/movie-review-lada-land.html

cucu umie said...

kahkah...seriously ayie tak thu pon pasal nasi kandar nie sebb memang ayie tidak makan dekat kedai maka masedekat ostel..hahah kalo kt umah memag lepak mamak tpy makan rojak jer..huh

najihah sahami said...

hahaha..baru tau jugak ni. adoi. sama2 kesian la kita. rupanya yang kita duk makan hari2 tu kire nasi kandar la kan. hahahaha.

Bui Idzra Ryn said...

bui x pernah makan nasik kandar..kat kuching,nasi ayam penyet byk..ngeh3 *_*

Scya Lollita said...

kau tgk 360 eh ?
hehe
sedap weyh nasi kandar .tak pasal2 aku tringin .

diana said...

tu la...
depa ingt nasik kandaq ni
nasik apa entah..
padahal nasik biasa tu ja..
lauk dia ja yng lain.tapi akak tak suka nasik kandaq.tak lalu nak makan sebab kuah dia banyak sangt.sampai tak nampak nasik.

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

syrup manis yg gemooookkkk...lalala..

Haha..tahu takpe doe, semalam aku post pahtu mlm tuh ade kat tv3..sgt lah sedap! kempunan lah kau kalau tak dpt kanda'..

pesanan kat mak kau syrup : Mokcik, fee mao nasi kanda' jugak(aku tadah 2 pinggan nih and satu mangkuk
Function mangkuk---> nak letak kuah kari lebih)..:P

Ain said...

nasik kandar tu nasik putih yg diisi beberapa lauk? ok baru tahu -.-



nasi briyani gam terboik. err

harrazdani said...

nasi kandar tak bagus utk kesihatan din banyak minyak...kolestrolll tu..kih kih kih

nurAMALLINA said...

Sedap gila nasik kandaq baq hang!

delarocha said...

ini dah tahap gian ni.. huhu

Addin said...

ahaha kalau nasi minyak apa pulak sejarah ek ? hmm

*wondering .

syrupmasin said...

cik panadol : haha..adoii..cirit pulak :D

kay : haha..mana ade haih :D

Adam Idris : sedap kan :)

YOUsoF : haha..asal doe..ape kene mengene nasik kandar dgn beratur bawak beg nih cekgu bm?? :D

D.A.Y.A.H : haha..tu la sedap :)

kak niena : okkee..jap lagi dtg noh :)

zuan : haha..sedapp :D

ayie : haha..laaa..rojak dyorg pon sedap :)

najihah sahami ; haha..tao ta pe..adoii malu betol :D

Bui : kene try tao nasik kandar :)

Scya Lollita : haha..g la makan..nnt pengsan lagi kau :D

akak diana : haha..adoii..tu la pasal..baru tao nasik kandar tuh nasik biase je :D

fee : haha..nnt mak aku dtg umah kau kadar nasik :D

harrazdani : haha..yg bnyak kolestrol la yg sedap ;D

nurAMALLINA : haha..tao ta pa :D

delarocha : haha..gian sikit je :D

addin : errrrrr..ta tao :P

OhMyLord said...

kena kuat makan,utk produce sperma yg berpanjangan..:P

alif haris said...

adoyaiii ,, entri kau betul2 buat aku lapar la syrupmasin ~ huhuh

YOUsoF said...

dah kat tv3 tunjuk kedai nasi kandar beratur.. saya guna la ayat tu.. boleh kan?

Hamba Allah said...

hahah..td bru makan nasik kandar farid line clear yg msok tv tu..mmg terbaikk :)