Followers

Sunday, July 3, 2011

Assalamualaikum..

ohh cukup 4 :)

ecece..tajuk sejuk perut mak nagndung 9 bulan..sebenarnye ade cerite disebalik bagi salam tuh..macam nih tadi ade makcik-makcik datang umah nak jual-jual barang..jual ape ntah..sarah cakap jual buku..

mule-mule datang dekat rumah-rumah jiran sampai turn rumah aku terus sunyi..tv yang gile kuat volume terus senyap diam seribu bahase..gile kesian makcik tuh..kami adek beradek jawab salam dalam hati je..

sebab mak ade pesan jangan nak layan orang-orang yang jual barang rumah ke rumah nih..kang mane la tao kot-kot orang tuh bole pukau ke..rompak ke..ta pasal-pasal..sebab orang sekarang mane bole percaye bulat-bulat..kang kite jugak yang merane..

ape-ape pon sumpah gile kesian tengok muke makcik..ye lah..aku dari dalam nampak kan muke makcik tuh dari tingkap..makcik tuh je yang ta nampak..muke nampak lagi tue dari mak..err..ye lah sorry lah makcik mak saye dah pesan awal-awal jgn bagi orang ta kenal masuk umah..saye anak yang soleh makcik oii..dengar cakap mak..ecece..oke lah bubye :)

40 comments:

aqmalazmi said...

waalaikumusalam

*org bagis salam wajib jawab !

adib syazwan said...

nak kesian pon ade batasnye kan..hehehe...=)

muhamad hanif said...

damn ! abg ipar playboy rupanya..

cik pha said...

sejuk perut mak kau yee,anak y taat kau nie,kim salam kat mak ye HAHHA mane taw perut mak kau sejuk buat kali y kedua ya dak? hahaa

niena shopping2u said...

erm.. kesiannya..klo akak, akak xsmpai ati.. tpi btul la harus berjaga2.. nk tau npe akak xsmpai ati tgk makcik2 jual dri rumah ke rumah? sbb mak akak dlu jual ubat rumah ke rumah,akak sedih.. tetiba je nk nangis.. :'/
sedih sgt2..msa tu kami susah,akak skolah lgi.mak akak klo blk umah cite mcm2 layanan org bgi kt dia,ada baik..ada buruk..ada menghalau..erm..

nurAMALLINA said...

Comel la awak ni. HAHA

Bella Bell said...

mak saya pon pesan cam tu.... hhehe!!~


okbai!



^^

Aida Zafirah said...

aku pulak pagi tadi dgr bunyi loceng basikal...x nak lama pulak dia bunyi...aku ingat bangla mana jual karpet rupa-rupanya indon datang nak potong rumput..aku yg kat dalam nih sumpah diam je x bunyi2...hahahahaha...:D

Freaky said...

tu dio sekali penuh kuota 4 terus. yang penting ko patuh ckp mak :)

Addin said...

huhu kesian nya .

Scya Lollita said...

hmm mak ak pun psan mcm tu . kesian mmg kesian . mase ak dok kolej , kalo makan kt kedai ade gak mkcik2 dtg jual krepek tp as a sengkek student ak ckp , "minta maaf ye mkcik''


kau ni bnyakk noo gmba ngan pompuan . lebih kuota ni

syrupmasin said...

aqmal : ermm..baguss nyee :D

adib syazwan : haaa..betol2..kene ade batas :)

anip : haha..asal?? :D

akak niena : errrr..ye ke..adoiii..sorry kak kalu tersinggung..

cik pha : haha..errr..oke2 :D

Bella Bell : ye ke..haha..okebye :D

aida : haha..takot kan weh..ta pasal2 kang jd yg bukan2 mampus..

freaky : haha..cukop la 4..haha..betol2..kene patoh baru jd ank yg baek :D

addin : kesian lah jugak addin..tp nk buat mcm mne kan :(

pamie said...

errr.ok..bahagia sungguh anda dalam gmba tu..haha

erk lupe..jawab salam dulu..waalaikumussalam..ko tak tengok ke makcik tu jual ape?hehe..

akmaL said...

bagusnye anak mak! hahaha

Cik Tetra said...

errr..untunglah sume gmbar ngn perempuan je ni...hehehe

tau xpe,,kesian kadang2 tgk mak cik yg jual2 ni..ade mak cik jual keropok,,,hari2 dia dtg,,,and hari2 sy beli,,x makan pon sebenarnya kesian je kat dia..

alif haris said...

same la bro ..
klu ade orag jual2 datag rumah ,sume pakat senyap jew .. mcm xde orag dlm rumah haha

waalllaa! said...

memang kadang2 takboleh percaya orang datang jual2 barang dari umah kerumah ni..keluarga saya pernah kena pukau pas ade orang jual barang datang rumah dulu..habis kopak barang kemas mak saya dia curi.. dia datang jual barang siang.. pastu malam dia merompak.. kiteorg macam kena pukau..mak cakap dia nampak ade orang masuk..tapi dia takboleh nak bangun..tak boleh nak jerit..tak boleh nak wat ape..
pagi2 esok check2 tgk barang2 kemas dalam handbag dah xde..huhuhu

syrupmasin said...

Scya Lollita : kesian kene bertmpat kann..err..biase lah gamba tuh kenangan :D

pamie : haha..err..bahagie?? sikit lah..haha..ntah arr doe..adek aku ckp jual buku :D

akmal : haha..bagus kan ank mak nih :D

waeda : haha,,untung sikit lah..err..bagus la..tolong makcik tuh..bagus2..baek hati :)

alif : haha..tgh bising2 terus diam ;D

GaRy™ said...

hahaha... letak la signboard kat luar rumah...
"no salesman or macik2 jual barang"... hahaha...

Fathiah Hamim said...

waalaikumsalam.
aku dah lama pulak takda orang datang ketuk2 kat pintu. kalo ada pun bukan nya bukak ye dak. :DD

apik pehe said...

sekarang ni muka yg baik pon orang dah tak caya

senyumSOYA said...

mak saya suruh cakap dia x da kat makcik..heheheh

saiazuan said...

pergh, keliling gadis~

cool sabtuday gathering with bloggers http://eleventx.blogspot.com/2011/07/blogger-sports-carnival-2011-with.html

syrupmasin said...

waalllaa! : errr..ye ke sampai macam tuh sekali..betol la ta bole percaye org sekarang..

gary : haha..betol jugak kan letak bende tuh :D

fahthiah : haha..nih pon dah lame ta dtg..tetibe ade pulak ari nih asal ntah..haha

apik : ermm..betol2 :D

senyum SOYA : haha..pernah jugak buat ,macam tuh :D

ekin alias said...

perggghhh anak yg soleh...ececece

azwa amani said...

waalaikumsalam...

mcm pernah jadi kat amani jer... hehehehe

Syuxer said...

emm..kalau aku pun x buka, takut ada pe2 berlaku ke..tapi kesian la gak..kalau mak dah cakap jangan jawab..so kena ikutla..:)..jawab dalam hati sudah..

maklumlah dunia sekarang banyak orang jahat..

Syuxer said...

kalau aku kan..emm jawab dalam hati la..malam2 gini aku x berani buka..takut itu hantu heheh..

x pun taktik orang jahat yang menyamar orang tua..huhu..kes pukau memang banyak..hati2 la ye..

laskar pelangi said...

secomel manusia!;D

Ain Nadiah said...

cukup 4 dahh haha...
a ah, kite bukan tak kesian kat dia nak niaga cari makan, tp keselamatan kita lagi penting..cume mampu doa ada org lain sudi beli.. =)

cikida said...

cian gak kt makcik 2 kan..tp mak sy pon pesan cm 2 gak..ngee

najihah sahami said...

erkk..agak2..kalau aku p umah hang, hang bagi masuk x? err...




^^

biawak goreng said...

bagus! dengar cakap mak...jangan degil...hahaha

cik ciput said...

dulu pon slalu gak ah org dtg jual2 kuih kt rumah..tpi sama r, mak x kasi buka pintu.biar dia yg bukak..hehehe

cucu umie said...

waalikumsalam...

huhu, kalo ayie biase memang akan jawab jer salam n then ckap umie tak ad kt umah dry tingkp bilik..huhuhu

syrupmasin said...

ekin alias : haha..ecece :D

azwa amani : haha..ye ke..lepas tuh buat ape??

Syuxer : ermm..tu la..takot doe..jd bukan2 pasal pulak nnt :D

laskar pelangi : errrmm :D

Ain Nadiah : betol2..doa kan je :)

cikida : kesian jugak lah :)

najihah sahami : haha..errr :D

biawak goreng : haha..ta degal la nih :D

cik ciput : yeay..geng :D

ayie : haha..idea tuh penah buat :D

khairul akmal azman said...

bak la awek sowang ..
aku da la single ni.
cian aku

YOUsoF said...

Waalaikumusalam.. (bukan dalam hati)

bagus jugak cara ni, tapi kesian banyak la kat mak cik tu kan.. Berjaga-jaga, tak salah kot.

diana said...

serba salah jugak kalau jadi gtu..kan??

Asyila Zainuddin said...

haha.. jgn jd ank mak mcm cerekarama kat tv3 tu suda.. ngee.. :p