Followers

Saturday, July 23, 2011

dam dam doom bunyi mercun..

dari maen mercun ketupat baek makan ketupat lagi sedap..


bile dah besar nih baru aku perasan yang lirik dam dam doom bunyi mercun nih dah ta de dekat dalam lagu raye tuh..haha..sekarang area rumah aku dah bunyi mercun thunderclap, roket , bola dan sewaktu dengan nye..tanda nya nak masuk ramadan dah lah tuh..

cakap maen mercun nih aku ade pengalaman yg memang ta kan lupe sampai tua agaknye..mao ta kan lupe..aku pernah maen thunderclap dan tersasar ke dinding rumah orang..ape lagi dah jadi macam tuh cepat-cepat masuk rumah..sembunyi diri..2 la orang pergi solat tarawih kau maen dam dam doom bunyi mercun..

lagi 1 jari aku terbakar sikit mase nak pasang mercun bole..ya Allah naseb aku sempat baling dan mercun bola tuh ta meletop dekat tangan..ishhh..ta serik jugak tuh maen mercun..

jadi jangan la maen mercun..naseb la ta putus jari..kalu ta memang ta de la aku update blog..ermm..dah besar nih ta de nye nak maen mercun dah..bertaobat macam bakar duet..

tapi sarah ta habis-habis nak maen bunga api..ishh budak nih aku tampaq sat g baru tao..bapak bebel panjang..maaf kan pak tua ye anak-anak..oke bubye :)

43 comments:

Nurnajwa said...

Ahaha, nsib baik la tak terbakar XD

Ehhh, kte until now enjoy gila main mercun. Berani tak? ;)

Aisyah Aina said...

dah besar ni aku lagi bersemangat nak main mercun sebab dah ada duit sendiri boleh beli mercun banyak2 :D

echaRierie said...

hahaha..tuela nakal sgt..
xnk dgr ckp..hihi..
naseb baik tgn x ilang..

aqmalazmi said...

selamat hari raya =)

Addin said...

haha best kan maen mercun ;p

* awas ! jangan main mercun tanpa pengawasan orang tua . walaupun bunga api ! .

cucu umie said...

saleh....nasib baik tgn tukan..kalo tidak??


no komen..tpy nak komen juga..
pasti tak boleh tulis skrng..gaga btw, tgn kiri @ kanan..huhuhu

Awan said...

hebat tempat ko, awl btol maen...gembira sambut ramadhan...bgs2...:D

Syuxer said...

bunga api takpe,bro jangan mercun bola,roket,buluh..itu memang cari nahas hehee...

bila sara men,ko tengok2 kanla dia tuh..kata abang mithali..;p

siti kektus said...

ok la tu sarah nak bunga api je,

kang dia mintak mercun gasing ke, mercun yg power2 lagi, mau terbeliak mata. ^^


main bunga api mmg best weh. haha

diana said...

kat kampung akak ramai yang buat meriam tanah..
sekali bunyi memang bergegar tiang umah..
hehehhe

syrupmasin said...

Nurnajwa : haha..naseb la..ermm..aii dah besar pon maen mercun lg nih?? haha nakal nih :D

Aisyah Aina : wuahahaha..bagus betol..bakar duet lagi :D

echa : haha..tao ta pe echa..kalu ta..ta de la update blog :D

mal : haha..lmbt lagi doe :D

Addin : haha..betol..org dewase kene ade kalu ta macam2 la budak2 tuh reka :D

ayie : haha..tu la..naseb la slmt tgn nih :D

awan : haha..tu la..bagus betol org dekat sini..dah maen mercun kan :D

syuxer : kau mesti kaki maen mercun gak kan?? haha..ye abg mithali kene tgk kan :D

siti kektus : haha..mercun ta bole maen budak2 lg..haha..

akak diana : haha..meriam ta maen lg..dy org takot hantu lg tuh :D

hawiz said...

sib baik kan..yeyeh...nk puasa dah..

Fathiah Hamim said...

1. yea ke lirik tuh dah takda?? aku dah besar neh anti sket lagu raya, so dah lama tak dengar. =D

2. padan muka! maen mercun lagi! =P

3. bunga api tak pe la!

shafmechy said...

awai lagi yang bunyi dah? kat kampung aku xda lagi

azwa amani said...

tak mo men mercun..takuttt

syafiqakarim said...

hahah aku menari bila dengar lagu raya.
aha.baru perasan dah mcm tak ada je.

aku pantang babi time puasa org dok
boom sini sana.sakit tinge 1.
lagi satu hal,depa dok main xingat
time. menyirap.aku selalu jerit
nak call polis.padahal tu mmg tempat polis.hahah.

selamat hari raya weh.hahah

Miz Novexx said...

pak tua, saya nak main mercun jugak
kalau terbakar umah orang pak tua tanggung okeh??? hahah :)

Wanie said...

bile dah kena baru serik..
selagi tak kena tak serik la..hehe

cik sakdi said...

aku pernah tengok abg aku main meriam gune tong cat. dia tanam kat parit, peh kuat nak gugur jantung. haha

aiNa yaZiD said...

wah..! ketupat.. uish. dulu mak kata jgn main mercun. takut putus jari. =). main bunga api takpe.

rara pinkmafia said...

teringat masa main obor obor kat kg dulu.pas main mercunmain obor obor.beshnya....

syrupmasin said...

hawiz : tu la pasal..naseb baek..huhu..aah nk puase dah..slmt puase :)

Fathiah Hamim : 1) betol la doe da ta de..kau try dgr nnt 2) ciss..budak2 dulu doe :D 3) haha..bakar duet jugak :D

shafmechy : tu la pasal awal betol dyorg maen nye..budak2 lah tu :D

azwa amani : mercun pop2 ade :D

syafiqakarim : menari?? haha..kau duduk kawasan polis ke doe?? slmt hari raya :D

Miz Novexx : haha..kalu pak tua yg tanggung ta bole lah :D

Wanie : haha..tu la pasal kak..dah serik nih :D

cik sakdi : ecece..ke kau yg maen doe?? :D

aiNa yaZiD : haha..bunga api2 budak2 kecik..dah besar maen mercun lah :D

rara : haha..bestt :D

chemay said...

mercun roket if ter-terbang dekat rumah sendiri,
mati kena marah ngan abah.
-.-

Erin Lutfi said...

wahahahaha~ lama gila xmen mercun woahh! :D

syaz@rozelt said...

haha..kwsn uma nie pon dak2 tengah maen mercun jugak..semangat tol dak2 nih..

diyan said...

memang bakar duit .tpi kalau bg free dyan main jugekk =..=

delarocha said...

stendby budget duit raya

cik Dil said...

tgn dil,pernah kenal mercun..esok nk raye..sobb sobb..sakitt wooo..

Anif Abdullah| AA said...

Mboii,awalnye...muahaha..ak ske main mercun roket dan thunderclap..sonok dow :)

ekin alias said...

sarah nak maen bunga api..soh abg beli..hahaa

alif haris said...

hahahaha .. kau penah main mercun plug ??
mercun buat sndiri drpd plug motor .. yg bahayanya kene main bnde tu kt tgh jln kasi hentak bru letup hehe ..

Suhazli said...

wah awalnya dia!puasa dulu..hahaha

nGiau said...

nasib baik la syrupmasin tak cedera..

nurfatiha blacky said...

HAHAHAH. nasib baek x kena jari. klu x, takde lah sirapmasin neh.HAHA

cha zainol said...

aku pernah gelabah masa try maen. aku ter baling mercun masuk dalam perigi. satu kampung dengar wei. huu. tada talent nak maen tp nak maen jugak. hahaha.

syrupmasin said...

chemay : haha..kalu terbang dekat umah org laen lg bnyk kene marah dgn org :D

Erin Lutfi : haha..ishh..belajar2 jgn nk maen mercun je :D

syaz@rozelt : haha..tampaq je budak2 tuh :D

diyan : wuahahaha,,bg free tuh laen :D

delarocha : haha..err.nk duet raye sikit bole??

cik Dil : haha..tu la nakal sgt tuh :D

AA : awal la..maen mercun budak-budak suke..tp puase ta naklmpng sorg2 kang ;D

ekin alias : haha..abg dy ta de duet :D

alip : mercun plag?? perghh ade ke?? sumpah aku ta penah maen doe :D

Suhazli : haha..yee..puase dulu :P

nGiau : haha..tao ta pe :D

nurfatiha blacky : hahaha..tao ta pe :D

cha zainol : wuahahahaha..baling dalam perigi?? terbaekk :D

lilypelangi said...

yeah yeah yeah !

maen mercun~ :D

schaze zainn said...

hello, puasa belum lg ye..hihi

kat kg dah bunyik macam2 mercun segala..adoi

nak tdow pon tak tenteram =,="

armouris said...

lagi info tentang mercun di SIHAT SELALU - Kesan Bahan Kimia Dalam Mercun

meaw said...

seghonoknya main bunga apiiiiii! paling best mercun ketupat,haha!

Muhammad Ferdaus Zulkifli said...

awalnyer..hahah

Cik Tetra said...

takut la main mercun..x berani..bunga api selalu la..ley join sarah ni...hehe.. :D

alif haris said...

haha skrg pn aku dah bersara drpd main bnde tu^^