Followers

Thursday, August 25, 2011

telur itik masak lemak


ape kene mengene gambar si anif tuh dekat telur itik masak lemak cili padi tuh?? ta de kene mengene pon..nak tunjuk dekat anak-anak gadis diluar sane pergi lah melawat blog MR AA..rambut baru sempena raye..

semenjak puase sebulan dekat rumah..mak masak macam-macam..semalam mak masak telur itik masak lemak cili padi..ewah-ewah..mak nih macam chef wan lah..sume nak masak..

nih sayang lebih nih..err duet raye ade ta mak?? 21 tahun hidup dekat dunia nih baru aku tao yang telur kuning itik mempunyi perbezaan yang ketara jika di bandingkan dengan kuning telur ayam..

err asal ayat spm nih..tampaq sat g baru tao..kuning telur ayam warne kuningnye biase tapi kalau telur itek warna dia ala-ala oren..patot lah telur masin oren dia bukan maen..

mak cakap kalu tukang bela itek tu bagi makanan yang sepatotnye dekat itik, oren dy akan lagi cantek menarik tertarik kau memang da bomb..ohoii mak macam pernah ternak itik pulak berceramah..bole mintak sign ta mak?? 

itu sahaje lintas langsung dari penternak itik..nak resepi cari sendiri..bukan aku yang masak..nak pasang kepale gas pon ta reti..ade hati nak bagi resepi..tampaq sat g..oke bubye :)

67 comments:

budakijaupendek said...

janganlah tampar-tampar.
Sakit. muahahha!

muhamad hanif said...

jangan cakap kau 1st time makan weh !?

amni azmira said...

haha..same lar..
xreti pon nk psang kepala gas
bla nk blajar tak tao..
anywy nice inf0 nihh..^^

abah khalisha said...

wah sedap nya telur itik...makan yang telur masin lg sedap tu

ArulchelseA said...

woiii..sapa yg melepas ni...bau telor....kih kih kih

cinta_lovato said...

sedap 2.. kongsi cket boleh ?

Niena Pengembara Ilahi said...

telur itik masak lomak mmg bestttt.. mak akak suka masak =)

Jer ... said...

aku baru lepas makan telur itik semalam :D

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

telur itik yg rebus tuh aku penah mkn..yg masak lemak blm penah ag..ni yg nk suh mak aku masak nih..

selamat menternak itik :P

delarocha said...

itik byk sedut air longkang..tu lain macam je telur dia kot.. huhu

meaw said...

muahhahahha,ko baru tau ke kaler dia beza?lawak doh,hahaha! sapa tak reti pasang kepala gas?ang ka?kahkahkah :P

atikamohdnor said...

teloo itik memang lah lain dengan teloo ayam bang oii .

tampaq sat g baru taooo .
:p

Saddila said...

haha tampaq sat g tahu la , mintak sign kat mak pulak .

sengal gila .

ILA HonEyBuNNy said...

haha...xkira..nak resepi jugak....

syoknya la duk rumah kan..makan apa semua dapat...ngeh3..

Mohammed Faizal said...

aik asal si anif ni ada kat sini,...cek balik header owh betol (cerita budak gemok)...pergh xpenah makan pun telur itik masak bagai.

Zul Fattah said...

haha..tak boleh blah je muka tu.. member ko ke?

haha..
http://zulfattah.blogspot.com/

Fathiah Hamim said...

oiiii pasang kepala gas pun tak reti? memang nak kena penampaq nehh

anip ensemmm phewittt =P

Cik Tetra said...

saya suke mkn telur masin..tp suke mkn yg wrne putih tu je.. yg kuning tolak tepi.. hehe.. :D

Anif Abdullah| AA said...

uikk.. tetibe aku rasa nak menyuruk belakang laci ah..hahak

masak lemak campur plak dengan belimbing buluh,perrr.....

Syazwan Che Deraman said...

tampaq sat g baru tao.
hehehe..tu dah tagline kau tuh.
dah boleh letak dalam header.tiap kali aku baca enntry kau.mesti ada pasal tu.hehehhe.

aku suka telur itik.aku lebih suka telur masin.tak tahu plak ngan telur itik ni kita boleh buat telur itik masak lemak.adehh.

abghani said...

sodap tu..telur itik masak lomak letak mangga muda...sodap..sodap

cucu umie said...

hauhau...ok lepas nie rajin2lh hang pi makan telur itik ea??? kehkeh


btw, sedap ow telur itik..

shafmechy said...

dari segi rasa, mana lagi sedap?

EnciK AxixOu said...

aq suke telor itik..die lagi rase bergaram dr telor ayam..ngee

Shamsuddin Amin said...

x brp nak suke telur itik
kecuali tlur masin.....
sedap... ^^

Caythrine Amanda said...

hahaha eyh!omG...tolo itik jual di sini.. (bak kate owg nogori...hee)

khairul akmal azman said...

aku ko xnak promote lak blog aku.
hahah..

cik pha said...

orang2 tua dia suka makan telur masin..aku pun tak tau napa.sedap kot..

diyan said...

pasang kepala gas tak reti ?==

aimi adilah said...

ahahha... gler dhsyat pasang kpale gas pon xreti :)

Lea IsNaw! said...

ko ajak la mak ko ternak itik
pastu wat eksperimen betul x
sekor ko bg makan bst
sekor, ko bg makanan tak best

cer try cer try

Ct Aja said...

betui2, warnanye lain...Kim salam kat mak...kikiki

belogkiter said...

telur asin memang sedap. masak lemak telur itk, lagi sedap

Cik Ca'ah said...

tak reti pasang kepala gas?
kensel buat menantu!
hahahah

Asyila Zainuddin said...

hahaha.. baru perasan ye warne die lain..

Umie Artoqiemie said...

jangan la tampaq2..

kim heeruul said...

bila nk letak gambar gua..? keh keh keh..

gua kureng dgn telur itik

cik bulan said...

rambut tu sikit agy ala2 aizat2..bwahahaha

**aku terer buat sup telo itik..ko nak makan??haha

Khairil said...

selalu makan telur masin saja...memang kaler dia lagi oren ...

ZWAN SABRI said...

Tekejut tgk gambaq AA kat entry nii.. ;)
Btw, baru aku taw.. tapikan aku x penah lagi tgk isi teloq itik yang belom dimasak.. Gila kampuang kan aku x penah tgk suma tuu.. HAHA


MySuaraBlog: Segmen Di Mana Anda Beraya Tahun Ini Bersama Phat Corner

Far8 budak baik said...

ayat tu macam nak buka
ladang itik je..
hahahaha!
itik pun kene jaga mkn kn..
baru ar gempak telur dy..
hak3

ABU said...

oo mcm tu pulak aku pun bru tahu..

Wanie said...

ko ni idop bape tahun ni baru tau perbezaan telur ayam ngan itik??hahahaha..penah makan telor masin tak?tu la telor itik..huhu

ehem2, ko bercita2 nak buat rambut mcm AA ke..ngee~

A-Chik said...

hak3..telur itik bile dibuat telur masin memang sedap..

alif haris said...

hahahaha ..
kita laki tahu mkn je tu normal r syrup .. wakakak

perghh anip tmbah hot r pasni .. ko dah tunjuk dia kt gadis2 diluar sana :D

cik sakdi said...

pergh. slalunye ko letak gambo artis, kali ni gambo AA dan rambut raye, habis femes. kehkeh

teha said...

ooo.. baru tau .. hehe

btw , selamat hari rye :)

Hana Soffelia said...

Telur itik masak lemak cili api memang sedap. I loike..kita pndai msk masak lemak tu mcm mak awak. (motif cakap cenggitu?) hahahaha


Eh, eh..MR AA tu ada lesung pipit. Sweet.. hahaha

Miz Novexx said...

ada ciri ciri bakal penternak itik
(^__^)V

YOUsoF said...

LOL... Nasib baik aku tahu perbezaan dua telur tu.. err dua telur?.. ;D



Dalam sebulan, 2, 3 kali jugak la tukar kepala gas.. So lepas ni aku nak try bagi resipi pulak..

fairuz said...

tak pernah rase lagi telur itik. errr pelik2 ni mmg susah untuk gua telan. hahaa kbai

muhamadsufian89 said...

pasang kepala gas pun tak reti ka?? tampaq sat g baru tau. haha

Zul Fattah said...

tunggu entry baru.. wekk.. :p

syasya said...

hehe lg satu telur itik besar sikit dari telur ayam.tp kite suke lg telur ayam. seronok kan sebulan puasa dapat makan masakan ibu..

diana said...

telur masin...
sedap..:p

LydSunshine said...

Ha tu la... BUkan warna je kot perbezaan mereka [telur itik vs telur hayam], tektur pun lain. Kalo buat masak lemak tu dgn telur hayam, nnt beliau akan cepat hancho. Kalo telur itik akan elok2 je bentuk dia seketul-seketul. Begitulah hendaknya.

Luqeem™ said...

hahaha....mkn itik pn sodap..


muka anif tu mcm amr rja lawak..haha

sara zainol said...

mkn ko tahu la plak ye?
xpa boley cari kt omm google ! wekk :P

Afikah Aziz said...

ok terima kasih penternak itik atas lintas langsung ni muahaha


ika suke mkn telur 'oren' itik hehe,telur putih masin sgt xbest :P

adib syazwan said...

lintas langsung ye?Ade siaran ulangan tak?hahaha!

~Sya~ said...

huh...sedapnya...

rara pinkmafia said...

owh yeke.itik tu mkn pizzaa kot.ke minum air oren.hehheehe.

Asrul "iLham" Sany said...

gulai kuning telur itik...sodap ko

;D

syarifahsidrus said...

glamer la mak boleh mintak sign..ahahah..

gulai telur itik..best woo, tapi banyak kolestrol~~

Izzaty Ishak said...

Pergh? Sedap sedap :D

asamasin said...

dulu waktu muda2..mak ko tuh bisnes women telor itik kot..sebab ngandung kan ko,mak ko terus quit.. :D

Syuxer said...

telur itik masak lemak sedap doe..konfirm nasi makan tambah sepinggan..