Followers

Sunday, August 21, 2011

rumah terbakar panggil bomba

wiwit tiz zaqyah

maen bunge api pon bole buat terbakar..kemarin rumah kawan abah naseb ta terbakar dan meletop dam dam doom sebab bunge api budak-budak maen..

habis 2 bijik motor jiran dy hangus dan berkecai sebab bunge api anak kawan abah tu..berbual betol..naseb rumah ta terbakar..tampaq sat g budak-budak nih..tao seronok je..

bile maen bunge api tuh pasti kan api dy betol-betol dah habis baru buang..nak raye dah nih..lagi seminggu je kan..jadi hati-hati bile maen bunge api sekali pon..

kalu ta nak beraye dekat balai raye bole lah maen bunge api dalam rumah..kan dah susah dekat mak bapak sebab nak bayar ganti rugi lagi..habis lah kene potong duet belanje nanti..

kalu budak-budak yang ta dengar cakap tuh lempang je..ta pon belanje la ais krim mesti senyap dan akan dengar cakap..oke bubye :)

67 comments:

Jer ... said...

pelik dak dak zman sekang , main mercun sampai motor meletup . umah terbakar ... dulu aku main meriam lagi ... elok je ..maybe dak2 sekarang terlalu advance .. nak wat mercun motor meletop kot ... wakaka .. ko main sekali tak ?

Wanie said...

tak bagi duit xdela diorang p beli mercun ke bunga api ke..

Fathiah Hamim said...

masak la nak gantiii.

Tukang Karut said...

mana budak2 yang nakal tu... biar aku lempang kepala lutut dia lapanbelaskali...

Syaz Wanie Affandi said...

sekarang budak2 susah dah nak sgr cakap...tapi kadang2 yang main mercun n bunga api tu pun bapak budak..

aimi adilah said...

2 bdk yg sengal xreti main bunge api or mercun :P

BuLat i2 CirCLE said...

wah dpt usha tiz neh leh bwk g brye umah mmbr2 n awek2 lame . 2 la budak2 boley bg main tanlung je

BuLat i2 CirCLE said...

wah dpt usha tiz neh leh bwk g brye umah mmbr2 n awek2 lame . 2 la budak2 boley bg main tanlung je

Syazwan Che Deraman said...

uishhh..takot plak aku nak main bunga api nie..mercun bola tak ape?

abghani said...

bdk bdk main kena pantau

Cik Baju Kurung said...

'bomba datang berlumba lumba.' hihi . sambung tajuk entry jap. =)

meaw said...

haaaa,kalau aku bukan setakat lempang,aku wrestling kasi patah gigi sekali,haha

Miz Novexx said...

panggil la bomba cepat2... adoiii
budak2 sekarang tau nak main je, tak ingat dah pasal orang lain

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

kesiannye la weyh..ape raya kt balai raya pulak..kau kasilah tumpang raya kt umah ko tuh..berkat pahala raya weyh..HAHA :D

ILA HonEyBuNNy said...

hehe...apa kata kita tampaq ja budak2 yang main bunga api tu...baru depa tau noh...

tampaq sat g bru tau..ehheheh

Puan Kutu said...

belanja aiskrim pun sat ja depa dengaq kata..

Hana Soffelia said...

Huh, memang emo nih kalo cite pasal budak2 main bunga api tp org lain yg terkena. Last year cermin kete sepupu pecah gara2 batu tercampak sbb mercun yg budak tu main dia ttp dlm tin milo kasi bnyi kuat gtu, then bkn stakat tin tp dgn batu2 kat tanah tecampak kena kete. Melampau budak ni. Nsb baik xkena lempang, bapak dia buat balik cermin tu.

budakijaupendek said...

baru nk main bunga api! =D

muhamad hanif said...

wahahahah,


main bunga-bunga cinta jelah lepas ni..

inche hlovate said...

memg suka lempang2 ae?? hihi

Zul Fattah said...

haha.. minggu lepas, baru je.rmah member aku terbakar.. ..susah r,.sekarang ni..musim org bakar rumah.. huhu

Asrul "iLham" Sany said...

aku main bunga api ngan anak2 jiran aku...hahhaha

lilypelangi said...

aku nak maen mercun tapi tak de teman la . kesian kan? hhuhu

cik pha said...

lempang lelaju budak y main mercun ni baru puas hati hehe

syahirooAhmad said...

hahha.. macam2 ko nih... awat semua gambar cun n hensem je.!

kim heeruul said...

kalo dpt ice cream free gua nk jd nakal la..hahaha

SoLy SoLicious said...

suke men bunga api jugak..huhuhu....

Miscellaneous Smiles said...

lempang je

Ct Aja said...

Bagi budak2 yg tak reti masa mane nak main bunga api, org bgn sahur dia bgn main bunga api, sy cdgkan ibubapa dia bagi jerk makan bunga api 2..huhuhuhu, haip ais krim tak boleh, puasa puasa...hihi

alif haris said...

banyak pulak kes rumah terbakar nk2 raya ni kan .. huhu ..
sadisnya..

shida'R said...

nak main boleh tp pastikn budak2 tu dikawal oleh org lbh dewasa..ank2 buah shida cmtu je shida ajr..tp xmen mercun yg bahya la..

hawiz said...

hihi....

Syuxer said...

dalam kepala bebudak just mahu berseronok je..bila kena musibah,baru uwaaaaaaaa...

rumah terbakar memang boleh kasi terbakarla hati mak bapak..mahu bapaknya bagi tae kwan do bagi betulkan fius dalam otak bebudak men bunga api tuh hehe..bak kata ko men bunga api biar smart..padam dulu apinya baru boleh blah dari tempat tersebut heheh

Addin said...

macam mana la dorang main sampai terbakar hangus motor ! isk isk isk

Ezay Hadry said...

teruk wey smpai hangus2..
ha'a kan budak2 ni api tak hilang lagi dah buang termasuk ezay kot :P
kadang kadang
lalalalalaalaa

Queen F said...

amboii kauu nak lempang anak orang silap-silap nanti diri snirik kena lempang.. >.< bebudak zaman sekarang dah macam taiko dah.. mana nak layan aiskrim.. HAHA

mee bandung tak da kalau nasik dagang ada :D

difficult easy. said...

saket jantung asyik asyik dengar bunyi mercun. haha.

ArulchelseA said...

rumah trbakar pengil bomba..bomba dtg brlumba2..kih kih kih

Anif Abdullah| AA said...

tahun ini aku jadi budak baik dow..tak main mercun n bunga api..sob3..

tu diaa.. pakar lempang dah bersuara..hehehe

diyan said...

tak pon kita blnja ja bunga pi .kasi bakar satu kmpung :P

aiman fanboy k-pop said...

bahaya budak2 zaman skrg nih..mak bapak pon satu...tak pantau ank2...ank2 zaman skrg hyperactive/....iiisshh2...tak pasal2,motor hangus...kalo rumah hangus?tak ke beraya loam reban ayam..^^

amni azmira said...

dahsyat sguh bebudak maen skrang nihh..

Jumir said...

Smlm dkt 7E Sek U5 Bdr Pinggiran Subang ada kete VW lama yg terbako engine. Tergezut i yg parking berhampiran. La ni mcm2 bole meletup n terbako tanpa diduga. Kpd budak yg main mercun tu, seumur idup jiran hang akan sebut kisah terbako tu. Kn dh malu...sape yg malu? Hang n k'ga hang jugak...so buat la lg 800x lg.

Aida Zafirah said...

smlm br main bunga api dgn sepupu aku...best oke feeling2 budak2 sikit even dah 21 taon...hahaha..

Niena Pengembara Ilahi said...

masa akak kecik2 dlu, ada rumah terbakar sbb baling mercun kt tong gas

asamasin said...

hurmm...ape brg..org men mercun la..haha

AIEN NOT ALIEN said...

bunga api terlalu murah & mampu dibeli....maka ramailah yang bermain walaupun orang dah cakap BAHAYA!!!

cuba letak sebatang bunga api RM 49.90 (harga supermarket)...huhu.. korek tabung la budak2...

sara zainol said...

haishh.. sini bomba dtg ! haha

rara pinkmafia said...

rara taun ni tak sentuh ag bunga api =)

Asyila Zainuddin said...

dahsyat2.. dh lame kot tak main bunge api ni.. hmmm..

ked said...

bomba datang berlumbe2..a air, b batu, c campur..air batu campur!hah, sambung2..

::Cik Pija:: said...

maen bunga taik ayam la selamat sikit. bhahahahahhhh!

YOUsoF said...

Rumah terbakar panggil bomba, rumah tak terbakar panggil Tiz Zaqyah suruh raya... ;D



Bunga api memang indah, lebih indah jika disertai api dari rumah yang terbakar..

Dynda said...

rumah terbakar panggil bomba..bomba dtg berlumba lumba~~ HAHA

echaRierie said...

hahaha..syrup ? lempang leh sedar ke ?
bdk2 skg dh tau mercun tue bahaya nk main jgk..bile dh kene baru tau nk nangis..hoho :)

fiq. said...

weh, dahsyatnye terbako tu! pergh, mesti xde selera nak graye dah..duit raya 3tahun pon belum tentu dpt ganti

atikamohdnor said...

adomakkk aiii

nak raya wehh

jauhkan je jadik macam tuu :p

najihah sahami said...

xabih2 ngan ayat tampaq sat g. haha...

Far8 budak baik said...

hahaha..kang ade beraya
atas katil lakk kn.
ekeke..emak aku tak
bagi kot adik aku
main mercun..
aku beli snyap2 tuk adik
ekeke

Lea IsNaw! said...

kalo lepas makan eskrim die wat hal lagi cmne?
haaaaa

Run Away♥ said...

wah...sampai terbakorkan....kah...;d

Izzaty Ishak said...

Bunga api? Bunga api sampai terbakar moto? Gila la budak-budak tu. Zaty main mercun pon tak jadi macam tu :O

syasya said...

huhu teruknye smpi dua biji ote terbakar! adoi la bahaye la bunga api ni...kite dh besar ni mungkin xde perasaan dh dengan bunga api tu..tp kanak2 x boleh..dorg tau keseronokan raye tu dengan bunga api dan duit raya hehehe so ibu bapa perlu awasi anak2 ni main bunga api..

Mohammed Faizal said...

aik...ni main bom ke bunga api...gile bahaya bunga api zaman sekarang...dieoraang kene ajar main game mercun dan bunga api kat psp je

cucu umie said...

haishhh..kesian kot sampai hangus motor tersebut.. xad kerja ker ea???

syazwiena khan said...

hangus mto? agak2 ar broo .. hahaha !

syarifahsidrus said...

habisla motor...setiap hari dengar kes mercun ni..ish