Followers

Monday, August 8, 2011

cemuih..

mungkin kah kim kardashian ade dekat kedah sekarang??

duduk dekat kedah 3 tahun tapi aku baru tao makne cemuih hari nih..cemuih tuh bosan la tengok muke kau..kirenye macam tuh la ye hadirin yang di hormati sekali..err..ke aku je yang ta tao maksud cemuih tuh..

tampaq sat g baru tao tuh pon aku belajar mase dekat kedah..kalu ta belajar dekat kedah memang ta tao la tampaq sat g baru tao tuh..errr tuh memang bahase kedah ke memang loghat utare?? 

ape lagi vocab kedah yang aku tao eh?? err..tampaq, sat la, habaq mai, hang jangan nak dok pelechei..ntah banyak lagi kot..3 taon dekat kedah kalu ta tao bahase kedah memang tipu lah kan..sedangakan duduk dalam gua pon tao bahase gua..

jadi merantau lah untuk tao banyak bahase..eh kenape aku jadi promoter untuk merantau nih?? dapat duet lebih mungkin..haha..selamat puase ke 9 esok..oke bubye :)

52 comments:

muhamad hanif said...

ape seh kau lambt bebenar tau benda tuu.?


aku baru tau tadi..AHAHHAHAHAHA

aimi adilah said...

cemuih ek.... hihi...best x dok kdaH...dok kelantan best gak hiihihihi

sara zainol said...

hamboi, cakap utara plak dah dia ni no.. mai sini cheq nk habaq.. cemuih tu meluat/ meyampah la.. bkn bosan.. hehe tak pa tak pa.. belajaq lg no..

Fathiah Hamim said...

aku baru tau dari kau cemuih tuh apa. jangan tampaq aku pulak. =P

cik Dil said...

setahun duk kat utara, penang ada 1 pkataan ingt smpai skrg..ketegaq..err betul ntah eja..hehe

Lea IsNaw! said...

herot ko taw?

aqmalazmi said...

aku pon dah mahir dah sikit sikit bahasa kedah nieeee....lame sangat nak duduk kedah nie..
niahahaha :P

puteri ain said...

bhsa best blaja :)

Cik Tetra said...

seronok dgr org ckp loghat kedah..sy pernah try ckp,tp resultnye..buruk bebeno.. :D

Addin said...

suka dengar slang utara :)

meh addin ajar bahasa sarawak nak ? :D

Nurnajwa said...

Tampaq sat g baru tau XD

Ahahaha, ehhh, kte tahu bahasa ngeri ok. Skit2 la :P

PeRmAtA bIrU said...

bila komen kat sini.. tba2 berubah jadi lisa surihani nooo... hhahahhaah...bahasa kedah apa lagi yg dah belajaq??? minta mauh da tau ka??? pagi2 do p menyorok x??? menyorok kat mana??? betoi ka eja menyorok lagu tuh... hahahahahah.. tapi sebenarnya kebanyakkan vocab tu digunakan kok belah utagha nih... hahahah... :)kedah perlis n penang... nak semawa hang mai lah penang plak..:)ehheheeh

Syazwan Che Deraman said...

kalo kelantan.
cemuhh!!..

heheh.
lu cari pasal ngan guwa nie.
letak gambar awek guwa.

syrupmasin said...

anip - haha..td tu bile doe?? :D

aimi adilah - haha..oke la duduk kedah..makan murah :D

sara zainol - haha..laen eh mulat dgn bosan?? :D

Fathiah Hamim - haha..ta tampaq aih :D

cik Dil - haha..ketegaq pernah dgr :D

Lea IsNaw! - herot?? senget kot :D

mal - haha..ecece..kau bukan mmg org kedah ke?? :D

puteri ain - haha..betol..baru serono bnyak bahase :D

Cik Tetra - haha..saye pon gile buruk bile ckp :D

Addin - haha..nak2 :D

Nurnajwa - haha..jadi lah kan sikit2 :D

PeRmAtA bIrU - menyorok?? apakah?? apakah?? haha :D

syazwan - ohh same lah maksud nye?? ehh awek kau bukan rcw ke?? :D

Abby Salvatore said...

abby dpt blajar pkataan baru hari ini...cemuihhh!
hehe...

awat ang pi letaq gambaq abby kat beloq ang?
betul ka lagu tuuu?
kehkehkeh...

cik sakdi said...

cemuih tu kan muat kan?haha

ArulchelseA said...

aku tk paham bro..hambur aku paham la..kih kihk ih

Asyila Zainuddin said...

haha.. kite duk perlis 2 tahun pun tau je cemuih tu ape.. macam2 lagi istilah..

Cik Bell said...

hahah..apeeeee pun xbleh..meregeh taw?hehe

diyan said...

ni anak jati kedah mai :P
habaq nk taw natang pa lagi ?sedia cek membantu *kalau cek taw la :P HAHA

adib syazwan said...

orang pahang pun panggil cemuih jugak =)

Anif Abdullah| AA said...

hang baru taw ke?awat lagu tuh nooooooooooooooo.. hahak.. *aku ske sebut 'nooo..' :D

*tryla ckap nogori next entri

alif haris said...

aku pn baru tawu cemuih tu apa .. hehehe ..
tampaq sat g baru tao .. hahah

meaw said...

aku dulu study kat penang, member lak mang ramai oghang kedah .... cakap pon habih tukaq kot kedah dah, ang penah naik gerek dah weyh? (ce teke gerek tu apa?haha) aku pon suka guna peribahasa (lah sangatkan,hee) tampaq sat g tau la... satu lagi, katok pala ang ....aishhh,banyak la....nanti aku tinggai komen kat entri ang pakai basa utagha naaaa.... baru berakai :P

C's stuff said...

new vocab !
thanks , hehehehe

nurAMALLINA said...

cakap ngan aku la baq hang. hahhahaha cemuihhh aihh!

Wanie said...

haha..awat dik?hang rindu kat kedah ka ni?habaq mai kat aku..cemuih pun xtau..pa daaa..

laskar pelangi said...

cheh! nak cakap bhsa kelate ahhh=D

Freaky said...

tu loghat utaro la cek. hahaha

Shamsuddin Amin said...

alamak...
aku pun baru tau la... =P

Diya Lolipop said...

pulunlah hg uhhuhu(sesungguh yer aku juge perantau seperti mu....tpi jb--->>.penang lah hhehehe

Ema Razali said...

bayangkan kim kardashian ckap loghat utara :D

cucu umie said...

ecehhhhh..nasib baik ayie thu sikit2 bhase kedah sebb mber semua ramai orng kedah..huhuhuh

amir aizat said...

cemuih salu dgr gak, tp xtau.ok bru tahu jgak ni,haha

Niena Pengembara Ilahi said...

akak nak merantau kat Arab, pastu nk merantau kat Somalia, erm... Parsi.. Uzbakistan, Khazastan, lagi kt Uganda.. ha... akak nk belajar bahasa tu, blh hantar x??

Niena Pengembara Ilahi said...

akak nak merantau kat Arab, pastu nk merantau kat Somalia, erm... Parsi.. Uzbakistan, Khazastan, lagi kt Uganda.. ha... akak nk belajar bahasa tu, blh hantar x??

Asrul "iLham" Sany said...

better late than never...

;D

rara pinkmafia said...

tu ckp kedah.hehehe.kedah ckp mmg kasar sket.rara keje kat kulim setahun pon dh terikut2 ckp sana.

AIEN NOT ALIEN said...

loghat utara memang best..

petang ni nak p cari ayaq tebu... ^_^

salam ramadhan.

suesue said...

tuuuudia baq hang....=)

Izzaty Ishak said...

Adoih baru tau ke? Tampaq satgi baru tau!

Keh keh keh :D

p/s ; itu semua bahasa utara la ;)

pamie said...

hari ni dah puasa ke 10 :)

Rain said...

amboii hang... awat nak tampaq ceq pagi2 ni..

Far8 budak baik said...

wehhh kawen jelahh ngan
org kedah kat situ..
baru lagi kedahan kau nnti..
hahahahahahahah..
=)

YOUsoF said...

Cemuih betul lah!!





aku baru je tahu ni.. kira ok la daripada tak tau langsung... kan. ;D

kjaharun said...

awak cemuih tak dengan saya :)

syarifahsidrus said...

3 tahun baru tau ? ish3

echaRierie said...

syrup..
1st time echa dgr perkataan tue..
msh tak familiar dgn bahasa smnnjung..hehe..

btw, cemuih dgn syrup ! hahahahaha

Syuxer said...

kalau merantau dalam wad orang gila, sah bahasa orang gila paling unik dan masih belum lagi diiktiraf dalam kamus bahasa sedunia..hahahha

amna said...

cemuih :P

PeRmAtA bIrU said...

menyorok tu sarapan pagi.. huhuhu..:)

Niza Romli said...

tapi mmg kelakar la klu dengaq oghang luaq cakap loghat kedah..bunyi dia tu lain sangat.

haha...cek oghang kedah baqhang.