Followers

Sunday, August 7, 2011

gelandangan?? apakah?? apakah??

sejuk perut mak mertua tengok :)

semalam tengok singgah sahur dekat tv3..ya Allah baru aku tao Malaysia gune gelandangan untuk homeless..ya Allah bapak sedeh kot aku tengok..hanye berbumbungkan angkasa kelabu lantainye bumi retak seribu..eh kenape suare aku jadi jaclyn victor nih??

gile kesian..ade 1 pakcik tuh sebab anak-anak lah dy jadi warge homeless nih..aku ade lah pengalaman bagi makan dekat orang homeless nih..ya Allah nih bukan nak riak ye..jujur cakap nak kongsi pengalaman je..

mase last sem dekat uitm kedah.. ade sorang pakcik homeless dekat depan kamdar..area kfc depan jam besar..sape orang sungai petani tao kot..err..kak wanie kau tao kot tempat tuh..sumpah kesian..tidur alaskan kotak-kotak je..

umur pakcik tuh ade lah macam dopah dekat umah nih dalam 70++..kucing je jadi teman..ta tao la ade lagi ke ta pakcik tuh dekat situ...sumpah ta bole lah tengok orang-orang tua kene macam tuh..sedeh ya amat..

nak bace pasal gelandangan klik sini..nih entry yang sedikit poyo mungkin..sebab pamela anderson dan norliah ghani ta de..alaaa..

Alhamdulillah aku ta jd homeless mude-mude nih..harap kekal la berumah sampai ke tua..insya Allah..oke bubye..

51 comments:

meaw said...

meaw tak ley tengok orang macam ni (homeless),kesian gila... sayu je hati tengok..


p/s:toksah duk jadi jaclyn sangat la weyh,wakakaka :P

cik Dil said...

pewwitt gmbar tuu..hahhahaa

ahaa kan..kesian bile tgk org tua, idop sorg2..kan..

syazwiena khan said...

saya pon . hari tu tgk orang tu kutip kotak dy jatoh dari basikal kt tga2 jalan raya . adoii . lagila pilu hati nih .. kalo la abg kt tmpat awien . mesti rasa sama jgk .

Shamsuddin Amin said...

tu la...
kene bykkan syukur...^^

ikan said...

yeap . da lme da . siap adr rumah khas utk dowg tdoe ag :)

adwafarahin said...

betul2 tgk cite singgah sahur ke atau yg seangkatan dgnnye mmg sadis woo tgk..kite yg cukup semua nie x tahu nk bersyukur lg kan

Lea IsNaw! said...

sedihnya kdgn nasib org yg homeless kan
syukur masih ada rumah walaupun tak segah umah yusoff haslam..eh?

Acid+ said...

+Insaf,
Sebab itu lah kite kene bersyukur dgn nikmat yg telah d beri olehnya..
"Alhamdulillah"

cik pha said...

insyaAllah..y homeless tu takpe..ujian Allah didunia.asal sentiasa cekal..Allah menjanjikan y lagi baek untuk disana

ArulchelseA said...

aku tunggu bantuan hari raya ni bro..bila nk smpai ni.. kih kihk ih

Far8 budak baik said...

aku pun gitu gakk
alhamdulillah tak homeless..
masih ade tmpat bergantung..
kesian pakcik tu..
kucing je kawan dy..
seyes sedih..klo hari raya..
mmg aku nk bagi dy makanan..huh
sob sob

Nurnajwa said...

Oh gelandangan tu homeless~~ ><

Kesian diorgkn :(

echaRierie said...

huhu ~
touched plk baca entri ni..

Izzaty Ishak said...

Alahai sadisnya pakcik tu

Moga zaty terus berumah juga :|

Niena Pengembara Ilahi said...

lama xsinggah sini.. apa khabar, sihat ke :D


SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN.. :D

syrupmasin said...

meaw - kesian kan tgk..err..haha..jaclyn victor kn nyanyi lagu tuh :D

cik Dil - pewitt..haha..2 la dah la duduk sorg2..mcm mne lah nnt kalu meninggal dunia

syazwiena khan - terjatuh?? adoii..kesian la..ta bole la tgk org mcm tuh..

Shamsuddin Amin - Alhamdullilah :)

ikan - haa..rumah tuh ade dlm singgah sahur smlm kan :)

adwafarahin - tu a kene bersyukur :)

Lea IsNaw! - haha..walaupon ta segah yusuf haslam rumah tu oke dah kan :)

Acid+ - Alahamdulillah :)

cik pha - kene kuat bile diuji :)

ArulchelseA - wuahaha..homeless jugak ke?? :D

Far8 - kau bg la doe..kan keje bazar?? :D

Nurnajwa - ermm kesian :)

echa - haha..ta de la touched habis echa.. :D

Izzaty Ishak - ameen :)

kak niena - lame sgt hilg nye..slmt ramadan kak :)

Anif Abdullah| AA said...

Alhamdulillah.. sejuk mata aku tengok pic atas tu,hehe..

AIEN NOT ALIEN said...

insaf dan muhasabah diri... bersyukur sangat dengan diri ini walau serba kekurangan tapi masih ada rumah..

err...tu gambar berkain pelikat mintak dipuji ke? hehe..

Puan Kutu said...

aku pun dok sp..mmg tau,haha..isk kesiannya..

Miz Novexx said...

terharu baca entri Pak tua... semoga kita semua berumah sampai ke tua

kjaharun said...

huhu.. sme la x bole tgok pakcik2 mcm tu...

pakcik yg tido kt kotak tu xde rumah kot.. hurmm tahun ni die nk raye kt mne la kn :'(

delarocha said...

nanti didik anak elok2 kalau tak nak jadi gelandangan di hari tua.

Fathiah Hamim said...

hish aku tak leh tengok pakcik tepi jalan, takda kaki pe suma. T__T

RepublicAku said...

itu pandangan kita mungkin juga itu bahgaian yang kita tidak fahami yang datang dari sana...

sara zainol said...

good sharing :) kecian sgt kt diaorg, anak2 wat cam tu.. so sygilah ibu bapa kita.. jika mereka boley menjaga berbelas2 org anak inikan kita nk menjaga ibu n bapa kita je kn?

alif haris said...

huhu kesian dow orag homeless ni ..
kdg2 ni orag tua yg dibuang anak sndiri ouh ..kesian

syrup ..sorry beb lewat letak blog feed kau ..
baru on9 ..
hehehe

Asyila Zainuddin said...

camtu la bile anak2 taknak jage mak bapak diorg.. padahal mase kecik2 mpunye la diorang jge kite..
btw, tau je langkap tu kat mane.. ngee..

cik sakdi said...

sejuk mate bapak aku tengok gambo mamat baik hati tu.wakakakak

Syazwan Che Deraman said...

gambar tak semayang terawih tu..orang lain sembahyang..kau ponteng kan?..heheh

aku tak leh tengok orang tua homeless bro..mana anak anak mereka?.

zulhilmi.tempoyak said...

xkesampaian..huhuh

Freaky said...

gelandangan ? aku x pernah dengar word ni. huhu

Bro ahmad said...

kt kl banyak homeless ni..bebas je..ada port lepak pulak tu hmm

Niena Pengembara Ilahi said...

akak tgk tadi kt tv3...sedih kn.. erm, bersyukur ngan apa yg kte ada skang ni tpi yg sedihnye.. mereka yg mmiliki tubu badan sihat pn sanggup duk tmpat camtu

abbey~ said...

hahaha... kenapakah perut mak mertua yg sejuk? heeee~~

mari laa same same bersyukur dgn ape yg ade :)

muhamad hanif said...

aku baru tau gelendangan tu..

maaflah lambat pick up ;)

nurAMALLINA said...

kau macam gelandangan je? haha



gurau wehh :)

Jumir said...

HMMM...nape agaknya ada org yg terima nasib cenggitu. Hanya mampu doakan org tu dimurahkan rezeki. Amin...

Saiazuan said...

harap juga.. babai

Azham Vosovic said...

bila kau da kaya nanti...kau tolong lah pak cik tu...insyaallah boleh punya...

amni azmira said...

siannya..
bersyukurlah dengan apa yang kita ade kan..

Addin said...

huhu bersyukur la denga apa yang kita ada sekarang ni .

nabila faryzza said...

tu la kan. syukur Alhamdulillah kte masih lagi tinggal dirumah. kesian tgk org yg tidur tepi2 kaki lima tu. huhu

syarifahsidrus said...

memang kesian tengok nasib orang2 macam tu

C i k P i p i T e m b a m said...

bhahaha ! xhbs2 pamela anderson . tp bila tringatkan blk en , aku xleh ar tgok cter sedey . kalau boleh nk elak . sensitip weh .

cucu umie said...

tpy serisu memang kecina kot kalo mcm gitu..kne bersyukurlah dgn apa yg kita ad sekrng..



ad sift kemnusian juga kan saleh nie..haha sejuk mak mertua pndng gmbo ats tu..huhuhu

shida'R said...

hati cepat tesentuh tgk org mcm ni lg2 kalo dorg ngis shida pon ngis huk3..

Wanie said...

oh aku baru nak dtg tgk entry ko ni dik..tau2 tempat tu..ade eh org homeless tido situ?huhu..malam2 aku x kuar la, dok umah je..so xtau la kan..keke

singgah sahur tu ulang yg taun2 lepas ke?

Mohammed Faizal said...

memang sedih...aku pun tak sampai hati nak tengok

amir aizat said...

tu lah, knelah bnyk2 bersyukur yer

schaze zainn said...

kesian especially kalau siapa yg di buang anak tu.hmm

YOUsoF said...

Aku tahu perkataan gelandangan tersebut pun melalui tv3... Serius kesian kan.. Kita memang sangat patut bersyurkur ada rumah dan family kan..