Followers

Sunday, August 14, 2011

resepi karipap dan bergedil

woot..woot marshanda :)

ohh hujung minggu dah habis..esok isnin dan orang sume akan berkerje..aku tengok ramai asyik post pasal cara-cara memasak gulai tenuk lah..kari memerang lah..jadi ari nih aku pon nak berkongsi resepi karipap dan bergedil..

oke sile amik pen dan kertas..senang je buat bende nih..mule-mule sekali pasti kan hari itu ibu anda cuti..

lepas tuh puji bagai kan bulan dan bintang masakan ibu anda ketika di dapur...mak masak semalam gile sedap rase nak menangis makan..puji lagi..kipas lagi..kipas..

kalu nak lagi sedap..bergabung dan meletop lah dengan adek-adek yang laen..lagi bertambah sedap se maximum bile ade adek bongsu anda yang bermulut tembage dan di sayangi ibu dan ayah turut serta mengikuti misi ini..

cakap lagi..ape kate mak buat karipap dan begedil untuk berbuke puase..mesti lagi sedap..lepas tuh anda pergi tido dan bile nak berbuke baru bangun..pasti akan terhidang bergedil dan karipap..

senang kan..oke selamat mencube..pasti kenyang ta terhingge..tengok betape sayang nye seorang mak dekat anak nye..cakap je nak makan ape..mak mesti masak punye..

jadi hargai ibu anda..oke bubye :)

55 comments:

Cik Azizah said...

ceh..ingtakan bagi resepi betol2 tadi..baru nak sediakan pen n kertas..hish..hahaha

cik sakdi said...

lah, kau memang tau.ingtkan tol la kau bg resepi, tapi aku tau buat semua tu.cume inti karipap xsedap sangat la. mintakkan resepi dari mak kau leh?wahaha

muhamad hanif said...

waahh,

respei kau berguna betul..


"mak, nak ciken cop !"

sara zainol said...

amboi.. bertuahnye bdn.. kasi puji byk byk terus je dpt.. :)

laskar pelangi said...

ni mesti duk kipas ubu selalu..HAHA =D kesian ibu awak,asyik kena kipas jer..sejuk dia nanti..hik3

Lea IsNaw! said...

penat aku cari pen n kertas nak salin resepi
sekali xde pun

kjaharun said...

marsahanda.. itu kakak saya.. :)

oke nk cuba, karipap tu.. mst sedap kalau saya yg masak :D

Fathiah Hamim said...

hahaha plan baek punyaaa

alif haris said...

hehehe begedil tu feveret aku syrup :D hehehe

Freaky said...

hahaha motifnya semua kene kerjasama untuk dapatkan makanan sedap

aimi adilah said...

bang nk bergedil 100 :)

Far8 budak baik said...

tu lahhhh kn..ape je kita
mintaaa mesti emak akan
bagi kat kita..
pejam celik dah de dahhh..
hahahahah =)

maaf lmbt dtg..huh

iSmaZuRina said...

resipi paling simple.. mantoppp.. :)

syazwiena khan said...

saya akan berdegil jugak untuok bergedil !

Miz Novexx said...

nilah tips memasak yang terbaik!!!
kahkahkah (^__^)V

delarocha said...

esok try minta kambing panggang pulak...

Addin said...

addin suka makan bergedil ! :D

tokmak punya paling meletop lahhh XD

ArulchelseA said...

awek tu cam kenal la..marshanda kan.. kih kih kih

Syazwan Che Deraman said...

hahhaha.
kreatif betol resipi ni..

nak try laa ;)

ILA HonEyBuNNy said...

hahhaha..

gulai tenuk pun ada eh...huwawaw..

mak ila masak gulai semut..nak rasa x?heheh

betul tu..kena kipas mak banyak2 sikit...baru macam2 dia masak..ehehhe

mahfudzah said...

begedill1pehh.sedap gile

Asyila Zainuddin said...

hehe.. betul2, kadang2 takyah bodek pun, cakap je teringin nk makan ape, mesti mak masak.. ngee..

Mohammed Faizal said...

haha...cam cilake. Suke cara ni...aku pun wat benda yang same, mak ari ni nak makan bla bla, dah time berbuka amik kat makanan kat umah mak

Bigdaddyz said...

bergedil lawan dgn soto ...best ...hehe

shafmechy said...

senangnya...ni mau mak aku kata "hg mimpi apa nk makan bergedil selama ni xpernah mkn"

cik bulan said...

cisdel btol..slmt xamek pen td..kah3

mr_right said...

suke makan karipap mase posa nehh. ta tau nape. heh

http://hafizilmi.blogspot.com/​2011/08/followers-tu-penting-k​er.html

reza al-razi said...

wahaha... mudah & ringkas resepi nie.. resepi turun-temurun ke?

cik Dil said...

terbaek nya resepii..

SITI NOORNADIYANA said...

mesej yg sgt santai. heee. kipas2 je terus dpt makan karipap bagai. XD

p/s : 1st time dtg sini & follow. :)

Nurul Iman Rosman said...

masakan mak adelah masakan terbaik! :D

haniey said...

haha..resepi mtk lempang cmtu ah..tp bergedil sdap..brgedil ke brdegil?haha

teciq said...

bagus cara2 ni..haha

cik aisha said...

resepi le sgt....tu meminta2 namanye...huhuu

Nurnajwa said...

Niiii, tak pyah amek kertas pon boleh buat XD

Ahahaha, mama kte tak reti buat tu T^T

ps: Take care :)

teha said...

hah ! nie resepi plg senang ! lps nie bole laa nk try... hahhaa !

Cik Tetra said...

untunglah bole puji2..makan dalam r bace entry ni..hahahahaha.. :P

Wanie said...

resepi ko paling best aku penah tengok wei..haha

cik pha said...

HAHAHHA aku ingtkan resepi betol2 punya resepi

lilypelangi said...

aku bajet resepi betul . HAHA




bagus tips kau :D

Niena Pengembara Ilahi said...

mak akak kan, kalo puji dia masak sedap, maka.. esok lusa dan sampai la lusa dia buat lagi,maka kami terpaksa ckp, ma... tukar la kuih ni, boring hehehe..

Run Away said...

memang sedap....;d...nak..nak...;d

echaRierie said...

hahahaha..saleh2..
aduyai..igtkn btl2 td..
ni tips mengipas ni..haha

buDAK keCIK said...

wahaha. ngek la ko. nk suruh mak ak buatkan, mmg 1 hari la ak kna dgr dia membebel.

pamie said...

saya sayang mak saya..ehehe..

AIEN NOT ALIEN said...

hahaha.. ingatkan dia yang buat...
tapi memang betul la, mak mesti akan tunaikan permintaan anak2 kalau bab makan2 ni..hihi..

schaze zainn said...

chacha tu mmg cute bile pakei tudung xP

yup hargailah ibu anda juga :)

p/s: dah lama tak serang belog enchek sirapmasin ni xP

sakurasue said...

gahaha.. naseb baik blom amek pen n kertas lagi.he

YOUsoF said...

BAIK PUNYAAAAA kipaslah.. sambil tidur je dah boleh dapat apa yang dipinta, kan bagus kalau mak pun boleh buat macam tu kat anak² lelaki dia kan....

cucu umie said...

haha..mane resepi hang dok..aku tgh lapar nie..aishhhh please2 bg resepi now..haha

syarifahsidrus said...

memang senang sangat le camtu.

asamasin said...

cehhh... -.-""
cakap je la terus terang..

Izzaty Ishak said...

Wah bernas sungguh resepi ni! :D

izfanora said...

terbaiklah resepi nie..

adib syazwan said...

awek cun-cun je kau tepek ye~