Followers

Sunday, August 28, 2011

bukan senang nak jadi senang

wiwiit uncle seekers :D

nak raye nih malas update blog..ye lah nak berak lagi..nak korek idung lagi mane sempat..tangan ade 2 je..ta menang tangan lah cakap..ewah-ewah..

ya Allah tadi membersih rumah sebersih-bersih alam..bapak sumpah penat..lap cermin tingkap itu ini..mop lantai..jam besar bodoh lagi nak di lap..perghh berbual..

susah jugak jadi makcik cleaner..jadi belajar lah sungguh-sungguh kalau ta nak jadi makcik pakcik cleaner..penat oo..

ohh esok kalau rajin kene bersih kubur pulak..kalau malas duduk dalam selimut tido terus kene tanam..jadi malas ke rajin tetap kene bersih kubur..

mak tengah masuk kan daun pisang dalam buluh untuk lemang..ketupat palas dah siap anyam esok cume masuk kan bende yang macam nasik tuh je..

jadi jangan malas-malas ke dapur ye..ehh anak dare kene tolong lebih kot..anak teruna ta pe bole bergelumang dalam selimut tanpe henti..err ape aku cakap..oke bubye :)

46 comments:

Syazwan Che Deraman said...

woiii..
mak kau panggil tu!

Saiazuan said...

penat wei bersihkan umah smpai nk update pn malas..haha

cik pha said...

hahhaha gotong royong beramai2 haha

nashanadz said...

apakah kena mengena dengan uncle seekers? kui3 ;P

Umie Artoqiemie said...

entry macam nak merapu, tapi tak kesampaian nih haha.

ILA HonEyBuNNy said...

haha....time2 raya neh semua orang busy kan...macam2 nak kena wat..huuhu

rajin kemas rumah..ehheh..mak paksa ker?heeh

muhamad hanif said...

weeewwiiittt,


aku nak lemang 29 batang boleh ?

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

kena rajen, kang nangis tak dapat duet raya kang..padan muka hang! :D

selamat ari raya wahai Mohammad Salehudin ..pohon seribu kemaafan okay..:)

syasya said...

anak teruna lagi kene belah kelapa parot kelapa pegi asar..cat rumah eheh keje lagi berat patot buat! mane boleh tdo..

muhamadsufian89 said...

nak dok dalam selimut tanpa henti?? tampaq sat g baru tau. haha

budakijaupendek said...

grr mana aci.
anak teruna pun kena tolong bakor lemang! haha

cucu umie said...

sila rajinkan diri yer..hehehe jgn malas2...ayie dah siap pon mengayam ketupat ptng tadi..esok tinggal masak2 dekat umah nenek..

Jumir said...

Sbg anak dara...sy akan ikut nasihat bapak..

Cik Ca'ah said...

byk la anak teruna blh dok dlm selimut je.

Rtp Farra Arisha said...

lelaki pun harus rajin mengemas rumah ok! bukan kaum perempuan saja..ehehe..
btw, selamat hari raya SM..mohon maaf klo arisha ada terkasar bahasa dlm mengomen entri2 sebelumnya!!
salam syawal!! :D

Azham Vosovic said...

buka susah nak jadi susah....

Ct Aja said...

wah rajinye anak mak...hi3

najihah sahami said...

hahhaa..anak teruna kena rajin bakar lemang lah. hehe.

t dah siap lemang hantar la kat dungun ni k. hehe

Cik Baju Kurung said...

haha. esok busy lagi... boleh ke tak raya, kan? hihi :D

p/s : selamat hari raya!

Anif Abdullah| AA said...

nampak cam remeh kerja cleaner ni,tapi cuba kalau xde diorang...??

pompuan skunk mana rjin masak sgt dow..bersimply siti je keje..hahak

atikamohdnor said...

benda yang macam nasi ?

apakah?

hahha .

eah, anak lelaki lagi main peranan penting lahh .

tiup apa . kalau tak macam mana nak masak
haha .

err...apa aku cakap niii .

:D

alif haris said...

aicece .. rajin siot mengemas :D

eh ko dah kt kg ke ??

Miz Novexx said...

pak tua, selamat hari raya
maaf zahir batin
(^__^)V

pamie said...

selamat hari raya sirap :)

Asyila Zainuddin said...

hahaha.. tu la.. kemas rumah memang penat..

aiman fanboy k-pop said...

ambooiii....nak tangan tuh bnyak2...bg tambah 18 tangan baru tahu...heehee...selamat hari raya...^^

Scarlett O'Hara said...

Sibuk ek?Tak kira!Sibuk2 pun pustlah entry.Nanti saya datang nak baca takde entry terbaru.Kesianlah kat saya. =)

Hana Soffelia said...

Anak bujang kena tolong anak dara, maklumlah nak bakar lemang, main dgn bara api, bahang panas, hbs sensitip kulit mulut anak dara. kahkah (enth apa2 aku cakap).

Rajinya bersih rumah.. ^_^

cik heroin said...

Kita baru stat nak bz bz jadi cleaner harini. -.-

Cik Tetra said...

wah rajin!! HAHAHA..lemang? ketupat palas? wah gile sedap..kat jb ni jarang ade ketupat palas..

meaw said...

haaa,jangan memalas naaaa,raya-raya toksah tidoq, p ziarah saudara mara naaaa...


weyh,selama aku kenai ang, andai aku ada terkasar bahasa dalam penulisan aku maafkan aku naaa....selamat hari raya dak gemok :D

Hanif Borhan said...

yay!sy anak teruna.bley b'gelumang dlm selimut...haha... :p

asamasin said...

sempena raya..ilang la kot asenye dia punye "tampaq sat g" :D

khairul akmal azman said...

ko same cm aku..
kene bersih umah..
xpela..stahuns sekali kan!

syarifahsidrus said...

benda macam nasi?haha..beras ke ape?

selamat hari raya :P

YOUsoF said...

Bukan Irma Hasmie : Korek hidung sambil berak, dua tugas yang bukan mudah tu...





Bangga aku ada kawan serajin engkau! ;D

Belalang Hijau said...

err kenapa entry ni ada muka uncle? :-p

Far8 budak baik said...

wehh sirappp..
rajin gile...
cam anak dara dah ar tu..
hahahahahaha!..
tu ar aku pun sama gakkk..
grrr penat gileeee

haniey said...

eleh anak dara dengan anak teruna sama je pun..dua2 kena tlg..tmbah2 anak teruna,mmg byk keja kena tlg..hehe

Lieyda said...

tau xpe, sian kt makcik2 cleaner,xpenah abes keje diorg. eh apesal ko suka sgt letak pic yg xde kaetan eh? haha. but i like.

btw, slmt hari rya maaf zhir batin :)

nGiau said...

anak dara ka..anak teruna ka..smesti sama2 rajin syrupmasin..:P

Zul Fattah said...

haha..slamat hari raya bro..
esok raya.. jangan lupa datang rumah..

dayu_myself said...

chewah2...
bgus tol ank truna..
hahaha
ko tak tolong memask ke??
ngeee

schaze zainn said...

haha anak laki ke anak pompuan ke kena latih dari awal tolong ibu bapa tau..hikhik xP

iSmaZuRina said...

oit.. kena sama-sama tolong la.. tak sayang emak ke.. tak kan anak dare je sayang emak?? :P

Wanie said...

pehh rajin jugak ko ni ye..
ak malam2 raya ni baru ngemas..huhu