Followers

Monday, August 1, 2011

sehari seringgit..

raye terakhir sebagai budak diploma taon lepas..rinddu :)

sebelum puase semalam aku cakap dekat sarah..sehari puase penuh sarah dpt seringgit dari abang..kalu penuh dapat lah rm30..haha..dan sarah dengan riang hati nak puase..baek kan aku..

tibe-tibe balek sekolah hari nih.."abang, adek ta larat lah..nak minum dahage..nak air milo..ta dapat duet pon ta pe lah"..cisss..sanggup nih buke puase dan ta nak pandang seringgit dari aku..haha

aku nak tengok esok puase penuh ke ta dy..balek sekolah agame siap bagi tao dekat aku yang di cakap dekat ustazah yang dy puase ari nih..cisss menipu nih..alasan nye takot ustazah marah..

baru nak bagi dy puase penuh dengan menawar kan ganjaran seringgit 1 hari..tapi ta berjaye..adoii sarah-sarah..tampaq sat g baru tao..dah lah..oke bubye :)

42 comments:

MisS HoNeY said...

aik..asal mcm kenai eh yg si slendang ungu tu?adakah itu feediana??

Syuxer said...

ko kena up lagi ganjarannya..ko cakp sehari 2 ringgit..gerenti sanggup punya tahan heheh

nurAMALLINA said...

hahha sarah pandai menipu. ikut siapa?? haha

delarocha said...

Up lagi..RM5 satu hari..mesti terliur dia.. haha

cik sakdi said...

abg aku xpernah offer shari singget. cian aku.,ape kate ko offer kat aku? hihi

alif haris said...

hahahaha .. bg la sarah pil puasa bro :D
mesti mujarab

nabila faryzza said...

hahaha! dulu masa kecik2, saya di train mcm tu jugak. memang semangat nak duit raya rm30 kalau puasa full. budak skang, mana pandang dah rm1 tu kan

kjaharun said...

hahahha...

comel je dak sarah ni..

chemay said...

chemay dulu, mak kate puasa penuh mak kasi rm50.
mak saje je cakap macam tuh.
sebab dia dah tau yang chemay takan puasa penuh.
-.-

Cik Tetra said...

hahahaha..comel je sarah ni..nak tampaq jugak boleh?? hehehe.. :D

cucu umie said...

wah teringt zaman mase kecik dulu tpy tak berani kot nak buka sebb tahu grenty kne marah dgn ayah..haha

diana said...

hehhe..
seringgit je...??
bagi la 5 ringgit sehari..
kedekut betul..
kalau akak pun tak nak seringgit..
hahahahaha

Addin said...

haha biasa la budak kan :)

Puan Kutu said...

takpe save seringgit.haha..sara2..comel kamo!

Fathiah Hamim said...

singgit je? meh sarah kak fa bagi singgit setengah. =P

shera haifa said...

kalau kasi sehari 10hinggit tntu sarah sngup puasa penuh..hehe

teciq said...

cuba up sikit tawaran tu..haha.. ;p

Suhazli said...

ala budak2..ke abg dia nak ponteng gak ni?huhu

Syazwan Che Deraman said...

bro..kejutkan aku sahur..hehe

Asyila Zainuddin said...

hahaha.. budak2 bese la tu.. tapi mase kite kecik2 dulu, gigih gak kot puase semata-mata nk dpt sehengget sehari.. ngee..

Lea IsNaw! said...

hahaha..janji budak2 biasalah

Nurnajwa said...

Ahahaha, budak kecik biasala ;D

Far8 budak baik said...

baik gile kauuu..
kalau aku tade nye..
ibu aku jelahh beria nak kaci duit..
tapi kita tak gitu pulakkk kn..
hahahahahahaha
baik gile kn kau ekeke

shida'R said...

xpela..kdg2 kene ajar budak pose dr stgah hingga penuh cmtuh lah hehe ^_^

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

haha..sarah2..kau kena bagi semngat doe.. time dia nak buka tuh kau cakaplah jgn buka, teruskan smpai abeh..Penat je pose setengah hari..

cerita skit kebaikan pose kat dia..bebudak ni nk perhatian..cecuba ko try sok bg ceramah sikit kt sarah..

ewah! mcm motivater dh nih..chillex syrup, jgn tampaq aku nohh.. haha :D

Miz Novexx said...

budak budak zaman sekarang dah tak layan singgit, sabor jelah... (^__^)V

nini said...

makan lebih penting dari seringgit...hehe...=D

Anif Abdullah| AA said...

hahahak.. mula2 memangla camtu..kena latih jugak ^^ *aku pon nak leh?

Wanie said...

haha..baik adik ko g ngaku nak bukak puase..hehe..die boleh puasa separuh, ko bg la 50 sen sehari..

amboi awek ke tu bang oi? :P

muhamad hanif said...

ahahah,

kau gagal...lallalalala !!

Azham Vosovic said...

budak2 zaman skrg ni mmg cerdik heheheh

L said...

pon2 lori milo L dtg!!! nk supot sahur tp lambat dah... tp janagn esaw L nk bg milo sejuk 3in 1 utk berbuka nt.. selamat berpuasa..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/bangun-sahur-buat-aper.html

Marcella said...

ahaha...
singgit tu ciput sgt..bg la rm10 sehari..baru kopak abang di ni..hahaha..=)

diyan said...

budak budak sekarang bukan mata duitan mcm abg dia dulu :p

rara pinkmafia said...

apa kata up 2rm.mesti dye nk kot.ehehhe

apik pehe said...

hehehe..bese la tu budak2..

echaRierie said...

haha..hebat la sarah..
nak lebih dr tue kot..haha

meaw said...

ang ni,jangan duk tampaq2..kang menangis si sarah tu ,baru berakai.....haha...meh kasi aku sehengget... :P

saiazuan said...

huhu muda2 dlu syok ble puasa..parent msti janji nk bagi extra duit raya klu puasa full

YOUsoF said...

Hehehe.. taktik ko dah berkesan, cuma hati Sarah je tak cukup kuat dengan godaan air milo tu.. ;D

YOUsoF said...

Hehehe.. taktik ko dah berkesan, cuma hati Sarah je tak cukup kuat dengan godaan air milo tu.. ;D

schaze zainn said...

tu la ajar adik bukan2..hihi

pukui sat g baru tau..ekeke