Followers

Thursday, December 9, 2010

ohh mintak maaf la ye..


mungkin sesetengah orang macam nih kot..termasuklah aku..haha.. ;)

ohh semlm sekali lagi bermesej dengan seorang junior yang sgt baek hati dengan aku..pasal kesah suke duke dy..alahai sian doe aku cakap..macam2 la dunie hari nih..asal la sehari due nih asyik org tanye pasal cinte dekat aku nih..memang lah aku nih pakar dalam bab cintan cintun..bercinte ohh jauh sekali..tapi pape pon aku suke dengar luahan hati orang nih..macam best bile dengar masalah orang kalu ade yang bole aku tolong aku tolong la sikit dan kekadang aku ta memihak mane2 belah pihak..kalu dengar cerite dari sebelah pihak ta adil rase nye kot untuk aku judge personaliti sesorang tu kan..jadi pade junior kesayangan tuh ingat kite kekdang dekat atas, kekadang kite dekat bawah..maapkan lah ye yang seorang itu..

ari nih nak bebel pasal maaf..sebab ari nih sumpah aku rase macam bapak sedeh nak mati kot bile seorang kawan kau yg kau gile baek mase sekolah menengah dulu ta cerite dekat kau langsung pasal bapak dy dah meninggal..adoii..gile sedeh bodoh..mau ta nye alaa paling kurang pon just text sudaa..bagi tao aku berite yg bapak kau dah meninggal..oke aku teremo seketike..bodo la kau..ta pe aku nih cepat maap kan orang sikit kot..malas la nak marah lelame..oke aku maap kan kau sbb ta bagi tao dekat aku pon pasal berite nih..maybe aku ade buat salah kot dekat kau..ta pon nomor phone aku dah hilang..berfikiran positive cube diamalkan oleh aku..haha..

cakap pasal maap nih memang kekadang tuh sesetengah orang susah nk mintak maap dan beri maap..aku sendiri pon mengaku lah yang aku nih sbenarnye susah nak minx maap dengan memberi maap..kekadang tuh aku tao yang aku yang salah dan aku sendiri ta mengaku salah aku dan minx maap dekat orang yang aku buat salah tuh..naseb la ade kawan2 yang paham aku nih susah nak minx maap..

kalu orang minx maap dengan aku laen pulak cite..aku macam ta betol sikit kekadang macam senang sikit kot nak maapkan orang bile dyorg cakap sorry dekat aku tapi kekadang tuh gile susah nak mati maapkan orang..haha..tapi ta tao jugak la tengok le keaadaan kan..berusahe untuk mudah minyak maap dan memberi maapkan orang satu amalan yang baek..

aku ingat lagi yang ustaz ngn ustazah banyak kali cakap yang sedangkan Nabi sendiri pun ampun kan umatnye..nih pulak diri kite sendiri..berusahe untuk maapkan orang tuh satu amalan yang mulie..jadi berusahe la untuk maapkan orang untuk emgelakakn diri jadi seorang yang pendendam..azam tahun baru nak jadi baek la sikit..final sem..senior lagi..haha..berusahe oke memaapkan kesalahan orang laen dan rajen la minx maap..sorry pade yang ade aku buat salah :)

tengok pisang pon padai mintak maap.. ;)

nota pisang kaki : result uitm kuar sehari awal..yeay ;)

6 comments:

;~JUst FaLieNA ;~ said...

bese la saleh..len org len perangai kn..hanyer yg knl kite jer yg paham kite..kite pon bkn perfect kn..yg pntg,kite taw apew perlu buat bile perlu..dh ler..

Unknown said...

betol 2 fafa.. :)

tarijemariatul said...

sabar ye,,,huhuhu..btw sape yg k0 maksudkn nieyh???...okeh atul lg teruk sebab xtaw pun sape kn...=(

Unknown said...

robex : haha..junior lahh :)

iKhRam said...

memaafkan itu melembutkan hati kita daripada menjadi keras.. jgn jadi pendendam yg tak bernama sebab kesannya merosakkan hati.. ckp mmg mudahkan.. tp saya snediri sukar memaafkan apatah lg pada kesilapan kata2 manusia lain yg mengguris perasaan.. tp dgn sokongan dan nasihat ibu bapa dan orang yg lebih baik dan berusia.. kita harus juga belajar memaafkan..
ada masa bahasa kemaafan bukan dari lisan.. tp ada ketika, dgn senyuman setelah perbalahan itu juga sudah menunjukkan die memohan maaf dari kita.. jadi bg kita yg semakin meningkat dewasa ni, memohon kemaafan dan memberikan kemaafan ini sgt perlu.. dalam menjalani kehidupan hari ni, sesiapa saja boleh melakukan kesilapan..
nasihat saya sebagai kawan.. kemaafan itu menunjukkan kita beriman dan berilmu.. sungguh, percayalah kata2 saya.. sebab saya pernah mengalaminya...

Unknown said...

iKhRam : wahh suke la ayt nih :)