Followers

Thursday, December 2, 2010

dah besar pon kamu ye..

ohh bosan dan malu sedikit bile org cakap dah besar pon kamu ye..


ari nih mak,abah ngn sarah pergi maha 2010 kat serdang tu dengan geng2 dyorang sume..ohh dan semalam mak ajak aku pergi sekali..mule-mule memang wow macam excited nak pergi dan aku bersetuju..oke mak aleh nak join group mak jejalan..haha..tapi lepas on9 dan berfikir sejenak..mesti mak cik pakcik ramai yg ikot dan aku mesti kene tinggal dan pasti menjadi artis seketike untuk di temu bual..dan aku cakap dekat mak..mak aleh ta jadi nak join la..sorrryyyyy sesangat ea..aleh sayang mak..haha..adoii..nih la satu bende yang aku malas kalu ikot mak g jejalan..mane ta nye selalu sangat la menjadi tumpuan untuk di temu bual..ohh bosan dan ta suke lah..

soalan mak cik pakcik nih ta nak maut pulak bile tanye bile nak kawen la..nanti nak kawen jangan lupe ajak mak cik ye nak..haha..kekadang tu bile dyorg tanye bile nak kawen aku pon cakap la cuti sekolah ujung taun nih kawen la..jemput la datang..sumpah kau jaat ngn makcik tuh..haha..lagi satu yang ta kan penah lekang dimulut dyorg bile cakap ohh dah besar dah aleh nih..dulu kecik2 gemuk..sekarang dah mcm kacak lahh..ohh..thanx ea mak cik kate mcm tuh..riak la kejap dlm hati..ye lah bile org puji sikit kembang kempis la sekejap hidung kan..tapi expresi muke buat la gaye mcm malu-malu kucing sikit..

tiap kali balek raye selalu la cakap macam tu..setiap tahun cakap dah besar lah..try la cakap makcik nak bagi duet raye seribu dekat kamu nih sebab dah besar..sedap la jugak kan..nak cakap kamu dah besar sejuta kali pon aku terime dengan penoh hati terbuke..bukan raye je..kekadang kalu mak jemput datang kenduri pon same..kalu kenduri mesti lah soalannye bile nak kawen..nih kenduri tunang aleh ke?? jadi sabar la ye..

kesimpulan nye kat sini tu lah salah satu sebab aku malas nak ikot mak aku berjalan g umah orang kawen ke..jejalan ngn nyonya-nyoya sosialita nye lah..baek aku duduk umah dan ta de la sampai buat dose kan..tapi pape pon kene hormat lah org tue..baru nanti bile kite dah tue budak2 mude pulak akan hormat kite..oke..bubye :)

bile tue mcm nih baru orang ta de nak tegur pape :)


8 comments:

biskut said...

lain kali kalau ditanya bila mau kawen...cakap saja sekarang.

selalu macam tuh,asal jer dah besar mesti diutarakan pertanyaan soal kawen..rimas kan.

syrupmasin said...

biskut : haha..betol2..rimas :)

dayah SnoW Heuka said...

wahh klo cam tuh sy la tnye.. bile na tawen eah? ehehe

jap2 umo bape siyh?? @_@ cam muda g jek

syrupmasin said...

dayah SnoW Heuka : haha..lambat lagi lah nak kawen..umor pon baru 20..haha..mude lagi 2 :D

ZWAN SABRI said...

Saleh, BILA MAW KAWEN? haha.. Kalaw aku jadi hang, mesti aku jawab balek yang aku ni bukannya tuhan nak tetapkan bila aku nak kawen.. soal jodoh kan kat tangan tuhan.. ;)

Cik Mieyrarif said...

betul2.
sangatla betul =.='

syrupmasin said...

ZWAN SABRI : haha..tu la pasal kan..cakap mcm 2 la nnt :D

Cik Mieyrarif : betol-betol :)

wasabi onee-san said...

hahaha.. ckp je nak kawin bulan 13, msti diorg dh x mau ckp pe2..
ada ke bln 13??
biarlah diaorg trtnya2 erkk..