Followers

Monday, December 27, 2010

Saya tidak makan makanan pedas..


Kau punye tajuk ta nak skema pulak kan..sumpah bahase melayu gile nak baku lah..ohhh..burrrrpp alhamdullilah..kenyang lepas makan..macam nage baru lepas telan seekor ular anaconda dengn kucing jiran umah sebelah lah..oke lepas makan bole lah tido sepuas-puas alam..

Jap bebel dekat belog tercinte nih kejap..ari nih nak cakap pasal aku ta makan pedas..tekak aku nih sumpah ta bole nak terime kalu makan pedas..kalu makan pedas je sikit kompem meleleh air mate macam lepas menangis tengok cerite upin dan ipin..lepas tuh mule la gatal satu kepale..adoii..rase macam kene gigit dengan kucing gatalnye..

Asal ntah aku ta makan pedas..aku tengok orang laen sume bole seronok je makan pedas yang aku nih kantoi bile makan pedas..tapi kalu da order lupe nak pesan dekat tukang amek order ta nak pedas..terime la dengan penuh hati yang terbuke dan makan lah dengan tenang..walaupon hati ini merintih kesakitan yang teramat seperti bola-bola api lagu achik spin dengan nana nak keluar..

Setengah orang kalu makan sayur dyorang ta bole telan..mungkin aku nih tekak orang Kelantan kot ta makan pedas..bapak gedik la tekak nih..makan pon nak memilih..minum clorox la weh kasi cuci tekak tuh..haha..oke aku dah malas nk merepek..countdown sebelum balek kedah..2 hari lagi untuk berjimbe dekat umah nih..bubye :)

12 comments:

nurul lalala said...

aku suka pedas..tp bab sayur, kurengg~heee

syrupmasin said...

2 la pasal..setengah org makan pedas bole..sayur ta makan..macam kawan aku sorg ade mcm tuh :)

Cik Ezy said...

tekak masing2..
saye lak leh mkn pedas tp xsuke sgt pedas2..
wat saket perot je..
hehekk

syrupmasin said...

Cik Ezy : betol..tekak masing2..ohh best la bole makan pedas :)

Eazy Izzuddin said...

sama tak suka pedas
hehe
manis2 oke
:P

TiMmiE said...

tak pedas langsung is boring.
pedas smpai membunuh itu gila.
aku kekal di tengah-tengah. we call it moderate. ^^

syrupmasin said...

Eazy Izzuddin : kite geng lahhh :)

TiMmiE : haha..bagus la tengah2..sume bole makan..best kan..

ikeen said...

makan pedas la best...br rase nikmat mkn 2..hehe

_luVy*dUcky_ said...

spicy is my fav!!heeee

nana cHan said...

mybe kot, nana pun x suka mkn pedas. tekak kita suka manis. hahaha

syrupmasin said...

ikeen : haha..adoii..asal ramai yg makan pedas nih..

_luVy*dUcky_ : lg sorg suke mkn pedas.. ;D

nana cHan : yeay..geng ;)

~sakina~ said...

kite x makan pedass jugak :D

jum jadi geng :D