Followers

Friday, December 24, 2010

fireman sam :)


Pagi nih bangun awal sume salah sarah..pkol 1030 dah bangun..selalu ta de maknenye nak bangun awal macam tuh..sebab fikir-fikir kejap lagi abah balek nk g solat jumaat terpakse jugak lah bangun kan..kang tetibe abah balek awal pulak mati aku kene maki hamun dan di campak pelbagai barang dekat muke..baru padan muke..

Ohh dan hari nih suami akak sedare aku balek lepas 3 bulan kursus dekat akademi bombe kat terngganu kot ta silap..aku g solat jumaat dgn dy ari nih..aku tanye lah soalan dekat dy..ye lah kau gile dah tumpang kerete orang ta kan kau nak senyap 8 ribu bahase kot kan..buat macam kawan sudaa..lagi pon aku nih dah la jarang nak sembang dengan orang yang tue gile jauh dari aku..ye lah aku 20 tahun dan maseh lagi mude dan belom bersedie untuk tue..dan suami akak sedare aku tuh umur ddekat 30 jugak lah kot..haha..oke berbalek kepade cerite beliau..

Aku medengar cerite dy dengan penuh seronok dan takjub sekejap..mane ta nye kau gile dy g latihan nak jadi bombe dalam 6 bulan..nih baru masuk bulan ke 3 dan ade lagi 3 bulan nak abis..kau bayang kan nih baru 1st time balek umah..dengan dekat sane ta de phone..ta de internet..dan kau kalu nak berhubung dgn org luar pon kene gune surat..oke aku mati kejap dengar cerite dy doe..mane tan ye..kau gile nak tanye kabar dengan family pon kene gune surat?? Wtf..kau ingt nih zaman penjajah nak kene gune surat segale..kalu aku dekat tempat dy tu aku gune burung yang hantar surat tu je lagi selamat..ta pon gune isyarat asap tu..lagi moden..haha..kau gile..aku ta bole doe idop macam tu..aku nih da la ank mak..kalu seminggu dekat kedah kalu ta tepon mak sehari pond ah macam anak monyet kelaparan kaseh sayang mak nye..

muke feeling cite klasik nasional omputeh jap..

Dan aku baru tao yang dy berlatih bawak paip bombe yang berat dalam 13kg..maximum kene bawak 4 bende alah tu..gile ahh..suami akak sedare aku tu dah la kurus doe..dy kate dy bole bawak 2 je bende alah tu..ohh..aku berase kagum sekejap bile dengar cite dy doe..dan sgt berbangge bile nnt dy dah abis latihan tu akan jadi seorang ahli bombe..waa..hebat tuh..ohh lagi satu kerje sebagai ahli bombe aku reject awal-awal sebab susah dan letih dlm sesi latihan nak jadi bombe tuh..haha..bubye :)

7 comments:

ZWAN SABRI said...

Ayooo... gila kesian.. naseb bek aku x jadi bomba.. haha..

syrupmasin said...

kann..baru je cadang nak jadi bombe lepas dgree nnt kan :)

misyamissyou said...

hehee..tentera pun cm tu...surat jugak..kalau nak family dtg melawat..sian kan?

Aida Zafirah said...

giler lah...balik ke zaman dolu2...main antar2 surat....hehehehe...:)

iKhRam said...

hahaha..
nak jadi bomba..
terinagt masa ari tu .. kami berpeluang adakan ceramah ke balai bomba..

menjadi seorang bomba tidak semudah yg kitabayangkan..
mereka sentiasa pantas.. sepantas maraknya api..
itulah pengorbanan mereka
sehingga ada yang terpkasa berbuka puasa dengan air pili..

hargailah mereka
yang benar
ikhram

p/s - sedap lagu blog.. huhuhuh

syrupmasin said...

misyamissyou : askar pon macam tuh ea..gile kesian lahh

syrupmasin said...

aida : 2 la pasal doe..gile sian kann..feeling p ramlee sgt :D

ikhram : huhu..tu la pasal..gile susah jadi bombe nih