Followers

Wednesday, December 15, 2010

ape nak jadi nih ??


sumpah cakap aku nih bukan seorang penonton berite tegar..kalu sekali sekale tengok berite tu bole lah..nih la satu sikap anak mude sekarang nih..macam mane la budak public admin ta suke tengok berite ?? bile berite tempatan kau ta nak tengok kan..ape nak jadi..dan semalam buat pertame kalinye cuti sem nih aku menonton berite bersame opah tersayang..gile ah bile aku tengok berite semalam wow macam2 la jadi dekat malaysia nih..

dari kesah anuar ibrahim..kes rogol sampai la ke rasuah..gile teruk lah..macam-macam..aku tertarik dengan berite rogol tuh bile ade 2 versi...satu versi rogol oleh orang tue lagi satu versi rogol budak bawah umur..gile lah..versi orang tue bile pak cik yang ta sedar diri da tue merogol perempuan dan lepas45 minutes dy rogol lagi perempuan tuh..bole ta sampai macam tu sekali dy rogol..amek kau kene penjare 12 tahun dengan 6 sebatan kot ta silap dy punye dende..haha..padan muke jahat sangatkan..



yang versi budak bawah umur pulak bile budak lelaki 16 tahun rogol budak perempuan 11 tahun..ape nih..budak-budak sekarang..nih disebabkan maen kawen-kawen antare dyorg..gile lah..bole pulak mcm sampai macam tuh..tu lah mak aku cakap..2-2 gatal sebenarnye..tengok jelah dekat area umah nih..budak-budak sekolah rendah dengan poyo nye berlagak macam orang dewase dan kekadang tuh mengedik lebih-lebih ta padan dengan kecik..lagi satu mak bapak kene la jage anak2 tu..adoii..ta de lah nak cakap aku nih sempurne ade jugak la jahatnye..nih sosial gile sampai bole jadi macam nih..adoii..sedehh..macam mane lah nnt budak perempuan tuh bile besar..

bile tang rasuah aku gile respect pakcik hakim yang makan rasuah..gile ahh da tue tuh kene penjare lame jugak lah..wowo respect nih pakcik..dari luaran aku tgk dy nih macam seorang yg hebat pasal undang2 nih tuh lambat kantoi kot..tu lah orang cakap sepandai-pandai tupai melompat akhirnye jatuh ketanah juge..caye la pakcik..

macam-macam kan jadi sekarang nih..berite ari nih ta tao lak ape yang jadi..menonton berite memang banyak memberi pengetahuan..tao pun tapi ta nak plak pratik..oh oke..bubye :)




15 comments:

Syafiq Rosli said...

dunia akhir zaman wo

ZWAN SABRI said...

Tula pasai.. semalam aku tengok jugak berita tuu..
X sangka pemainan kawen2 lani sampai nak kena bwat seks sgala.. Memang depa dah maju ke hadapan.. HAHA..

erm, yang si hakim tu, sumpah aku takooowwttt.. dia tu dahla hakim syariah, then makan rasuah plak.. sungguh sedih.. HUHU..

syrupmasin said...

syafiq : tu la pasal..dunie akhir zaman nih macam2..

zwan : haha..gile takot..jd jgn la maen kawen2 :D

iKhRam said...

semakin maju dunia, masalah semakin bertambah dan berjenis2.. nak tau sebab apa..??

sebabnya manusia ni rambut sama hitam tp hati lain2.. ada yg menganggap kemudahan itu satu kebaikan.. tp lebih ramai pula yang berfikir utk menyalahgunakan..

sebenarnya kita semua perlulah berbalik kepada ajaran agama yang sebenar... itulah yg paling hakiki..

budaya politik wang, rasuah, lari dari rumah. rogol,liwat pecah amanah, kes bunuh, ugut dan sebagainya terjadi apabila ajaran agama jauh dari diri..

itu belum kes ragut yang kian berleluasa tanpa mengira keadaan mangsa.. mana yang sedang menagndung, warga emas..

kes pelacuran, kes memperdagangkan manusia dan sebagainya..

saya suka menyentuh tentang dunia politik negara yang hari ini makin huru hara jalan ceritanya.. tp sebagai rakyat yang berilmu, perlulah kita berfikir secara rasional..

akhir kata kepada kawan baik saya ni, yg tak jemu2 menyokong (dalam hati sgt2 menghargai) kita perlu memperbaiki diri.. biarlah suatu hari nanti muka kita terpampang di buletin utama dengan cerita yang mengharumkan negara dan bangsa.. insyaalah..

(dalam hati mendoakan bersungguh2)

yang benar,
ikhram

http://bilaorangnogoriceloteh.blogspot.com

syrupmasin said...

iKhRam : 2 la pasal kan..makin maju lagi mcm2 jd :)

Eazy Izzuddin said...

dunia sekarang ni
x tahu la
huk3

syrupmasin said...

Eazy Izzuddin : haha..tula pasal..ta paham betol lah..

Ajie Mohd Tahir said...

budak2 skg dah trlebih pndedahan.
yg org tua pulak kurang kesedaran.
=='

apa gatal beno umo 16 nak main kawen2?aku ingat budak kecik je yang main mcm2.

*geram*

pompuan kne lbih hati2 n tak mudah pcye org trutama laki.hohoho. ;)

Lovillastory.blogspot.com said...

hahaha .
bila first time dia tgk brita , mcm2 plak dia komen bgi an .
haha .
nk wt cmner . dunia da nk akhir zmn .
cm tu laa .

syrupmasin said...

ajie : haha..2 la pasal..terlebih pendedahan sgt..2 bole sampai jadi macam tu tuh.. :)

Lovillastory.blogspot.com : haha...bnyak pulak kan nak komen baru 1st time tgk berite..haha..betol2 dunie akhir zaman..mcm2 la yg jd :)

kai azmier said...

budak2 sekarang da makin pelik dan makin bahaye.. ish ish!

Ayen Giggs said...

Manusia memang x penah puas dengan yang ada.......

syrupmasin said...

kai azmier : macam-macam ragam budak2 sekarang..

Ayen Giggs : betol2..ta penah nak puas keinginan manusia nih :)

azza said...

ini nmernyer da msuk zaman jahiliah moden....

syrupmasin said...

azza : lagi moden..macam2 lagi jadi :)