Followers

Saturday, December 25, 2010

kisah badak yang sombong

Hari nih aku tetibe rajin bace buku cerite sarah yang merate-rate letaknye dalam rumah nih..cerite moral kisah badak yang sombong..gile penat aku bace buku budak-budak nih..dengan sarah warnekan lagi gamba dalam tu naek pening aku..haha..sarah..sarah warne macam ape je..menangin teresak-esak aku bace buku cerite sarah tu..penuh satu baldi jugak la air mate nih mengalir..haha..bodoh la kau merepek ape nih..

Oke terus kepade cerite si badak yang sombong tuh..Ohh nak membebel ari nih pasal buku cerite tu lah..sedikit berase macam hape-hape ntah bile ade ke patot cerite moral tapi bawak mesej balas dendam..cerite pasal badak yang sombong dengan bintang laen dan satu hari badak nih menyebab kan seekor itik kematian anak-anak dy..sume sebab badak nih pijak anak-anak itik nih..lepas tuh sume haiwan balas dendam dekat badak sumbu nih sampai badak nih jadi bute dan tanduk dy tercucuk dekat mane ntah..dan ending dy badak nih jadi malu dengan sume haiwan dalam hutan dan dy carik makan hanye pade waktu malam..

Oke bagi aku memang lah moral dekat sini jangan la bersikap sombong tapi care bagi pengajaran dekat si badak nih salah kot..ye lah kalu sesorang tu buat salah bukan dengan membalas dendam jalan penyelesaian yang baek..tapi cube la buat cerite yang seluruh haiwan dalam hutan tu berbincang dengan badak sumbu nih..tegur ke..ape ke..adoiii..nih bole pulak bile orang buat salah suruh balas dendam..

Tetibe aku terbayang yang bile aku buat sarah marah satu hari nanti sarah terus bunuh aku..amek pisau kerat-kerat aku macam pembunuh bersiri yang hebat..haa..nih sume salah buku tu lah yang ajar sarah kan..gile lah angan-angan kau ta macam angan-angan mat jenin pon..ohh ayat-ayat kau dekat atas tuh ta macam seorang yg poyo po..ade hati nak menegur hasil karya orang laen..haha..ye la..tegur je pon..pape pon bagus la buku tu ajar sarah pandai bace buku cerite dan aku jugak la penat dengar sarah cerite pasal buku tuh..ahhh..penat layan karenah budak-budak nih..oke..bubye :)



asal doe badak nih..gile kesian


12 comments:

A.D.A.M. said...

Hehehe. Ko kena gtau sarah ni, "esok2 kalo dah besar, marah2 jgn bunuh org tau. Tak baik."

syrupmasin said...

A.D.A.M. : haha..betol gak kene bagi tao awal2 nih :D

iKhRam said...

hahaha...
mungkin iq kanak2 tak la sampai setahap itu pemikirannya..
tp klau sampai ke situ dia berfikir.. bahaya jugak tu..

hahaha
apapun jgn pengajaran tu dibawak oleh orang dewasa yang membacanya..
tak pepasal ada jugak orang yg buta lepas ni..
hahaha

yang benar
ikhram

syrupmasin said...

ikhram : haha..budak2 sekarang mne bole percaye sgt.. :D

cik blablabla said...

makian?haha

ZWAN SABRI said...

Sumpah scary kowt klaw sarah bunuh hang.. kerat2 hang macam mona fandy bwat.. Takoowwtttt.. HUHU..
Weyh, gambaq badak tu sumpah kesianla.. HUHU..

syrupmasin said...

cik blablabla : haha..ye makian :)

syrupmasin said...

zwan : haha..tu la pasal doe..tetibe aku terbayang macam tuh..gile bingung lahh :D

Obie said...

kesian nye badak tu, jahat sape yang amik tanduk die.. huuu.

syrupmasin said...

2 la pasal..kesian kot..

Onitsuka_hana said...

ceta kesedihan, kegeraman or kemarahan..huhuhu

syrupmasin said...

Onitsuka_hana : kesedihan :)