Followers

Saturday, December 4, 2010

tolonglah mandi..

gile poyo ah mamat nih mandi sampai nak hentak kepale segale

mandi..ohh aku malas..aku sorang yang malas mandi..kau suruh la macam mane sekali pon..tapi bab mandi semestinye ta nak..pergi kelas mesti la mandi tapi penah jugak la dalam 2-3 kali ta mandi..haha..hey tapi aku ta mandi pon muke basuh..gigi digosok..deodorant pakai..minyak wangi pakai dan baju mesti la yang baru basuh..dan siap ke kelas..orang mesti ta syak punye la yang aku nih ta mandi..ntah la aku memang malas nak mandi asal ntah..bagi aku gosok gigi itu yang penting..kalu tengah hari dekat kedah nak makan nih..gosok gigi je dan terus pergi makan..yeay..tabiat yang bagus..

tapi aku tao yg org malas mandi nih senang dapat banyak penyakit kan..alaa kalu pandai jage kebersehin mesti susah kan dt penyakit..ta mandi tuh pengotor ea..aku pon google la pasal mandi dan tengok ape yang aku dapat..dengan mandi dy dapat menjauhkan diri dari stress dan tingkat kan kekebalan tubuh..patot la aku selalu stress dan terpikir nak terjun bangunan..haha..dan bile dah mandi tubuh kebal mesti bile kene tembak ta jadi pape kan dekat kite..haha..merepek la kauuuu..

nih fakta laen..dapat kuar kan racun dalam badan dengan mandi air panas..mandi air sejuk dapat kurangkan ketegangan..dapat hilangkan insomnia..seleseme ngn sakit kepale pon dapat kurang..oke lepas tao bende alah nih..aku nak mandi setiap jam lah macam nih..dan akan berusahe keras untuk mandi setiap kali nk pergi kelas..lepas nih ta dela stress kan..oke..semoge berjaye saleh :)

kau tengok harimau pon rajen mandi..adoii

12 comments:

elmajamil_90 said...

ptt kelas slalu bau busk =P

syrupmasin said...

weh aku ta mandi sekali 2,3 kali je doe.. :D

ZWAN SABRI said...

Saleh, kan ritu aku dah pos kat blog aku pasai kebaikan Mandi nii.. sila baca okay sebab sangat bagus untuk orang yang x suka mandi macam hang.. hehe..

syrupmasin said...

haha..aku ade bace..2 la pasal sem baru nih azam nk slalu mandi.. :D

Kong Hwang Sing said...

patut fb selalu bau busuk..haha =P

syrupmasin said...

kure2 : haha..mne ade bao lahh :P

wasabi onee-san said...

Ikut cara rimau mandi, confirm best and praktikkn selalu..

iKhRam said...

semoga rajin mandi selepas ini.. entry yg brani.. sapa la sanggup nak mngaku g kelas tak mandi.. tp jgn amalkan selalu.. ada byk kesan buruk.. hahaha

Cikbelog said...

konpem orang sebelah selalu tutup idung sebab kamu tak suka mandi kan?hahhaa ;p

syrupmasin said...

wasabi : haha..2 la pasal..pikir sem depan nak bawak dekat umah sewe tu bekas mcm arimau 2 mandi..haha..

iKhRam : haha..tengah berusahe keras la nih nak rajen mandi.. :D

Cikbelog : haha..org sebelah selalu ta perasan punye..haha..sbb rupe mesti mcm org rajen mandi :D

hannah joe said...

same! malas mandi kalau cuti2 kat rumah.

klau kat u terpaksa mandi. haha

syrupmasin said...

hannah joe : haha..betol2..