Followers

Friday, January 28, 2011

sarah buat kerje sekolah..

hari nih dapat jugak aku tengok sarah pegi sekolah..gile awal pulak ade aku sorang nih bangun..sekolah pagi katekan..kene la bangun awal..kalu ta siaplah mak baling kuali dan periuk sambil nyanyi lagu bole pandang-pandang bertambah sayang dari dapur..

aku malas nak tido bile sebab nanti mak bersyair yang panjang tanpe henti..jadi sebagai port yang terbaek nak tido dekat ruang tamu berhampiran jam besar yang bunyi dy sumpah macam rumah hantu yang penuh dengan kelawar berterbangan sambil bunyi muzik piano Dracula..sebab nanti kompem mak berseloke dengan penuh meriah punye kejut sarah bangun dari tido..jadi jalan penyelesaian yang mudah tidur jauh-jauh dari tempat persembunyian sarah..

ohh dan semalam buat pertame kalinye aku tengok adek aku nih buat kerje sekolah darjah satu dy..ye la kalu taun lepas buat kerje tadika pon macam nak ta nak kan..kali nih kene serious sikit la sebab da masuk sekolah rendah kan..

semalam sebab aku ade dekat umah mak pegi therapy dengan ta yah bawak sarah..sarah mak suruh buat bagi habis sume homework dy yang meniinbum ta nak nampak macam gunung pon dekat atas meje bulat makan-makan tuh..

meje makan-makan nih tenang mase siang..kau tunggu la malam..meninbun buku siti situ sane sini nanti..

tengah sebok aku ngadap laptop nih sambil berdeng dang datang lagi dengan maenan monyet terbang tetibe sarah senyap..diam seribu bahase dan berpantun..tengok-tengok sarah dah tido..bole pulak budak nih tido tengah buat homework..siap pegang color pencil lagi..memang gelak guling-guling la aku dari perlis ke johor semalam..hei mo hei mo lahh sampai mak balek..

mak gerak suruh buat homework sampai habis..susah gile lah mak kejut sarah sambil-sambil perah susu lembu dekat kandang..sampai mak menjerat sarah dengan jerat percintaan untuk membeli burger untuk sarah..dan sarah pon dengan berat hati bangun siapkan kerje sekolah semate-mate nak dapat burger dari mak..dan aku pon dapat sekali due kali jugak lah..

kalu aku memang ta la nak bangun kalu dah macam tuh..baek tido..esok bangun pagi baru kelam-kelam gua kelam buat homework yang meninbun..oke suda la cakap pasal sarah..asyik sarah je nak masuk sini..oke2..bubye :)


18 comments:

ⒸⒶⒽⒶⓎⒶ said...

awww, comel <3

syrupmasin said...

haha.. :D

zAty si gAdis riAng !! said...

ommo. scary lah si abang.hahah

syrupmasin said...

scary asal pulak?? haha

cik feedi said...

sarah tu kira mcm ko la kan..mls..
feeling saleh junior sgt si sarah tu.haha

syrupmasin said...

feedi : haha..tapi aku macam rajen sikit la mase kecik dulu doe :D

Wahida Nasution Thakhrim said...

awal2 masuk sekolah dulu memang la teruja nak buat homework.. lepas tu makin liat nak buat homework.. tak sanggup nak kurangkan masa tido.. he3

syrupmasin said...

Wahida : haha..tao ta pe..tunggu la tengah tahun nnt :D

f_aRa_aINa989 said...

patut abang dia tolong....

:P

syrupmasin said...

haha..mne bole tolong..kene buat sendiri lahh :P

DiriKu said...

Hahaha..gambar comel ja :D

princess laila said...

huhu..abng yang penyayang!
cumil gilak si sarh itu...!! grrr! nak cubi jek rasa!

RuSh D said...

bole lak tido..best3..hahaha...

niesz said...

buku mane ek..color je nmpk..hehehe..

updated entry : accident+icu+pencen

Aq Waeda,,, said...

hahaha,,,comel betul sarah,,, :)
patutnye abg dia ade kat umah,,,,kene tolong adik wt keje skolah,,,hehe,,,

syrupmasin said...

DiriKu : haha..thanxx :)

princess laila : penyang la sgt..okee..nnt tolong cubit kan :D

RuSh D : haha..2 la pasal bole pulak tertido buat keje :D

niesz : buku tunggu petang sikit..mase cerah2 tinggal pencil color je.haha

Aq Waeda : haha..malas nak tolong..tolong gaduh sekali bole la :D

ZWAN SABRI said...

Kompem time kecik2 dulu pun hang lagutu kan? ntah2 lagi terok.. HAHA

syrupmasin said...

zwan : hahata de makne nye ye..aku baek sikit kot :D