Followers

Thursday, January 20, 2011

ibu mertua ku..

Kenangan ku kepade mu diwaktu engkau di samping ku..ohh tu mesti ringtone mak kan?? Tu dulu-dulu lah..sekarang ape ntah ringtonenye..semalam calling-calling puan besar rumah di ipoh dan begitu rindu seperti pungguk di pagar bintang rindunye..padahal bole kate hari-hari tepon-tepon mak..sampai mak siap nyanyi eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh, eh stop telephonin' me lagi dekat aku sebab bosan punye pasal anak terune kesayangan nye asyik kacau ketenteraman beliau..

Soseh-soseh azwan ali amboi-amboi-amboi semalam dengan mak dikorek pelbagai cite keluar..ohh rindu pade mak..ohh dah la malas nak cakap pasal bende tuh..ohh nih ha ade bende nak kongsi..hubungan menantu dengan ibu mertue..adekah perlu seorang menantu ikot sume cakap ibu mertuenye..

Cerite macam nih..ibu mertue nih berumur dalam 70++ lah umur dy dan selalu sakit-sakit..ala orang tue biase lah kan macam tuh..dan menantu nih lah yang selalu kene suruh dengan ibu mertue dy untuk amek ubat walaupon lepas balek kerje penat-penat..padahal anak ibu mertue nih ade je..cuti lagi ta keje..

Lepas tuh time raye je..bile ibu mertue nih pakai gelang emas rantai segale..mesti cakap dekat menantu nih yang barang –barang kemas ala-ala mimi jarum tuh bukan dy punye..macam lah menantu nih batak sangat nak barang kemas dy bile ibu mertue nih dah meninggal nanti..

Adoiii mcm-macam lah..pelik ea dunie sekarang..ohh lagi satu bile ade orang mintak tolong ajar mengaji dekat menantu nih..ibu mertue nih ta bagi izin kate nye orang yang nak datang ngaji tuh selalu buat sepah barang..sebab malas nak panjang-panjang cite menantu nih pon ikot je la kehendak mak mertue dy..

So ending dy..berbaek la dengan mak mertue sendiri..gile takot kot nak kawen kalu mak mertue nih macam-macam perangai..jadi kene pandai lah amek hati ibu mertue sendiri..gile aku cakap macam aku pulak yang kene..ohh cite atas tuh betol-betol jadi ye..

Kalu dah nanti jadi bapak mertue ke mak mertue ke jangan la banyak sangat karenah..nanti menantu ta suke pulak kan macam tuh..oke malas nak bebel panjang2..bubye :)


senyumm :)

16 comments:

niesz said...

mintak2 la mak mertua niesz nnti sporting,..hehe..

syrupmasin said...

niesz : huhu..insya Allah dapat yang sporting :)

Miecyber said...

Berdoalah selalu...

Tips berkaitan madu

syrupmasin said...

Miecyber : betol2..kene selalu doalah bg dapat mak mertue terbaek :)

BuLat i2 CirCLE said...

bkn main lg gambo mak ngko bro..haha

syrupmasin said...

BuLat i2 CirCLE : haha..garang tuhh :D

khaiyisah husna said...

mak aih..scary kot dpt mak mertua camgini...mintak ampun..tamau

syrupmasin said...

khaiyisah husna : kannn..2 la pasall..gile seram kan..

nub said...

jangan terjatoh ati kat mak mertua sudah..wahaha

syrupmasin said...

nub : haha..ade ke sampai mcm tuh..haha

Eazy Izzuddin said...

hope2 my future mak mentua okeh
hehe
xD

mira_nas said...

huhu.. mira plak tak sangaka dah kenal dah bakal mak mertua

syrupmasin said...

Eazy Izzuddin : haha..insya Allah :)

syrupmasin said...

mira : ohh ye ke..bagus2.. :)

kiwi said...

mntk2 mak mertua kiwi ok..kne g tnye ni ok ke x..huhu

syrupmasin said...

kiwi : huhu..kene tnye cepat2 tao :D