Followers

Wednesday, June 1, 2011

lelaki ke perempuan..

gambar ini :)

semalam mase aku nak tido aku terpikir antare lelaki dengan perempuan sape lagi bole dipercayai dalam nak simpan rahsie-rahsie nih..ermm..biase lah..kalu rahsie besar-besar nih ta kan nak simpan sorang-sorang..ta best ahh kan..sedangkan dragon ball yang 7 bijik tuh pon dah ta jadi rahsie..

aku tanye dekat budak-budak dekat facebook tadi..ramai cakap yang lelaki nih lagi pandai simpan rahsie dari perempuan..sebab laki nih ta amek port sangat pasal rahsie-rahsie nih..tapi ade jugak lah yang cakap pompuan lagi pandai simpan rahsie..aku tanye lah asal ?? jawpan nye senang sebab diri dyorg pompuan dyorg cakap lah yang pompuan lagi pandai simpan rahsie..

kalu disuruh pilih satu je jawpan aku lelaki kot lagi pandai simpan rahsie..sebab ape ntah lah..belajar dari pengalaman..walaupon penyimpan rahsie terbesar aku seorang perempuan..haha..aku tetap pilih lelaki lagi pandai simpan rahsie..haha..kalu kau pilih sape..lelaki ke perempuan?? haha..oke bubye :)

62 comments:

aqmalazmi said...

laki kowt.............
pompuan nanti gaduh sikit..hbis terburai..yedak??
diowg terlalu emo...
tak gitu?

muhamad hanif said...

oleh sebab aku lelaki kacak dan sejati..aku pilih :
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
kalau rahsia tu lelaki punya biar perempuan yang simpan..tapi kalau perempuan punya rahsia biar lelaki yang simpan..


kahkahkah ! Hak tuiihh, masin gila sirap ni..

Cik Tetra said...

sy setuju..lelaki lagi pandai simpan rahsia..kalau pompuan..time gaduh je..habislah sume rahsia pecah!! hahahaha..tp x semua..sesetengah je..

tp lelaki not a good listener!! hehe.. :D

adwafarahin said...

yes agreed!

laki lgi pandai simpan rahsie

twistedBrain said...

rase nyer neither laki2 nor pompuan.. sbb due2 same jer.. klu kene kat org yg mulut tempayan, bocor gak rahsie.. so, it depends on the individu..mengikut pandangan sy la.. =)

http://redevillover.blogspot.com/2011/06/join-contest.html

Aoi@riena said...

yez betul.. llaki kot.. pompuan slalu nye tak reti nk senyap.. kkdg tlepas ckp maka tlpecah la rahsia..

syrupmasin said...

haha..sume sokong lelaki nih..sian pompuan..macam mane nih..

cik gege said...

perempuan ni kalau jenis yg pndai simpan rahsia mmg dia akn simpn btul2. tp klu yg mulut agk bising tu,pntg kena cucuk hbes terhambur. bergntung pd keadaan la...+)

schaze zainn said...

masing2 ade kelebihan,
contoh:
lelaki lebih senang mendengar
perempuan : lebih banyak mengeluarkan pendapat.

hihi. yedak?? =)

Freaky said...

haha aku rasa laki pandai kaver lagi kot bab simpan rahsia ni..huhu

Jenis Perfume dan Peribadi

syrupmasin said...

cik gege : ermm..betol2 stgh popuan ade je yg pandai simpan rahsie :)

schaze : haa..suke statement nih..betol..pompuan lg bnyak kuar pndapat..

fraky : haha..pompuan ta pandai cover lah?? :P

cik azeya said...

rasanye perempuan kalau dah gadoh, mmg segala rahsia keluar. hehe

saya biasa simpan rahsia sendiri. lagi selamat. ^^

Aisyah Aina said...

bagi aku dua2 tak boleh pakai...biar rahsia tu pandai simpan sendiri...agak2 dah bosan simpan rahsia tu sorang2....sendiri bocorkan la...haha XD

missh chiorika said...

sokong dgn entry nie ...
lelaki bole simpan rahsia ..
kalo perempuan susah sikit -.-'

syrupmasin said...

cik azeya : haha..ade jugak simpan rahsie sndiri..bagi saye best lagi kot kongsi :D

Aisyah Aina : haha..lagi senang..2-2 ta bole pakai :D

missh chiorika : haha..missh chiorika bole simpan rahsie ta??

neesa said...

setuju jugak la.. lelaki mmg pandai simpan rahsia..
tang mengata pun no 1 jugak..haha

Dr Love said...

Thank sbb sudi jengah page saya

Hidup Penuh Dengan Kata-Kata Cinta

CIRI CIRI BLOG YANG MENDAPAT SAMBUTAN PEMBACA

Fathiah Hamim said...

lelaki please! lelaki sangat bagus menyimpan rahsia sebab, silap2 dia tak ingat pun pasal rahsia tuh. ngeee

syrupmasin said...

neesa : haha..tuh bukan mengate..nagnjing sikit je :D

Dr Love : welcm :)

Fathiah : haha..betol2 :D

ABU said...

selalunya mmg lelaki la..tapi la ni, kadng2 ada jugak jumpa yg mulut mengalahkn pompun..hahah macam macam..

syrupmasin said...

ABU : haha..betol tuh..lelaki sekang dah advance :D

apik pehe said...

hehehe..bagi apik..lelaki kot..hehe

syrupmasin said...

apik pehe : haha..betol2 :D

iKhRam said...

lelaki.. sebab lelaki lebih rasional dan mempunyai maruah yg lebih tinggi dari perempuan !!

shopping2u said...

dua2 sama je sbb dua2 manusia heheheh..nway sy follower yg ke 2160 awk =D

syrupmasin said...

iKhRam : haha..habis perempuan ta tnggi??

shopping2u : haha..same je kan..thanx follow :)

DiriKu said...

zaman dah berubah...tengok orang tu macam mana...lelaki or perempuan..semua sama je.. :P

syrupmasin said...

DiriKu : ermm.. ikot masing2 la kan :)

Onitsuka_hana said...

lelaki pandai simpan rahsia..kalau 2 orang perampuan yang bersahabat baik, akrab, dia akan simpan rahsia antara satu sama lain.. tapi kalu perampuan bertiga rasanya xpandai simpan rahsia..

Hana dah da pengalaman.. mmg rasa sangat2 sedih n sakit hati klu 3orang berkawan baik.. sebelum nie hna berkawan 2 mmg best

peep said...

dah name rahsie xyah bgtau kat org.. kompem x pecah punye.. haha :P

syrupmasin said...

Onitsuka_hana : haaa?? ye ke..gile kesian..ade jugak eh kawan baek macam tuh..

peep : haha..alaa rahsie kalu kogsi lg best :D

diana said...

nak tau siapa paling pandai simpan rahisa...???
jawapannya...
rahsia...!!

hehehh

RedVixen said...

aku pilih diri aku sendiri...
pasal orang suka sangat suruh aku simpan rahsia diorang sampai aku pun xtau apekejadahnya motip diorang berbuat sedemikian rupa... =_="

miss.Addin said...

hee lelaki kot :)

SyahmiFikri said...

hahah.. popuan susah! japg duk bergosip plak.. hhehee

syrupmasin said...

diana : haha..

RedVixen : haha..ecece..sekarang kau nk kate kau paling hebad simpan rahsie?? haha

miss.Addin : haha.lelaki kan :D

SyahmiFikri : tp ade jgak pompuan yg bole caye :)

YOUsoF said...

Aku pilih lelaki walaupun aku bukan jenis suka lelaki.. ;D


Sebab : wanita jenis mudah ikut emosi dan rajin berkongsi cerita. So kebarangkalian rahsia tu nak pecah adalah sangat besar bila di tangan wanita..

hawiz said...

lelaki..kan3...

syrupmasin said...

YOUsoF : haha..betol2..pompuan emo lebih..

hawiz : haha.lelaki jugak kan :D

cik azeya said...

sebab takut terbocor. haha.

tapi ade jugak share ng dorang. (:

Afiq Din said...

rahsie n susa gk.. klu lki kang die pki rahsia kite nk jatuhkn kite... gurl plak mulut xpndi jge...
tpi aku still pilih lki... hahahaha

syrupmasin said...

cik azeya : haha..kene share..baru best :D

zazaw said...

haha
dua dua mcm takut nak bg tau rahsia besar

tp prefer perempuan kot
:)

chemay said...

lelaki lagi boleh pecaya kot.
sebab diorang tak banayk mulut macam perempuan :)

Botak said...

kalau dah rahsie., tak payah nak share nyer., kalo share, confirm² punye bocor., hahaha

aQimie Ceplos said...

lelaki !! lelaki lbh pandai simpan .. heh heh heh .
org kate. biar pecah di perut jgn pcah di molot ye x? ahah

syrupmasin said...

Afiq Din : haha..lelaki pandai la simpan sikit..

zazaw : haaa..akhirnye ade jugak pilih pompuan :)

chemay : haha..pompuan bnyak mulut eh?? :D

Botak : shared lagi best..haha

aQimie Ceplos : betol tuh..biar pecah diperut jgn dimlut..huhu

BRO_MONDAY said...

sirap masin : kalo ai, ai cakap laki² yam boleh simpan rahsia...contoh macam ai lah, ai ni kadang² pelupa oramnye...adesss...so, bila lupa x de lah rahsia yam akan diingat lagi...

kalo pompuan ni, selalo nye akan gosip²...bila dah gosip² pappppp tersebut kisah rahsia tu kat soram lagi...langsung terbongkar ke rahsiaan sesuatu perkara tu...('',)

syrupmasin said...

BRO_MONDAY : haha..betol jugak kan..1 pompuan tao mungkin nnt ade pompuan laen jugak tao :D

cucu umie said...

yes, lelaki memang pandai simpan rahsia..kuikui memang tidak boleh dinafikan lg..haha

eQuRlz said...

emm.. rasa nya xsemua pmpuan xpandai simpan rahsia la..

lelaki pun ade jer yg mulut tempayan lbh pada pmpuan.. hehehehe

tp segelintir je la kot..

tp rasanya normally laki kot pandai simpan rahsia.. perempuan mudah terlepas ckp..

Republic Aku said...

2x5...hehe

biawak goreng said...

lelaki...penyimpan rahsia terbaik plak....diri sendiri...
kalo da citer... anytime orang ley dpt taw gak... so better keep it to urself...haha

kim salam yang disebelah k? ^_^

Nurulee said...

berdasarkan pengamatan and pemerhatian teliti. yeah. lelaki lagi pandai simpan rahsia. xD

lala shaheila said...

Semua rahsia byk kat my future husband, lelaki kot..hehe

masturazakariah.blogspot.com said...

alaa lelaki pon same je kot tak reti pndai simpan rhsie -__- ops

syrupmasin said...

cucu umie : haha..sangat tidak dinafikan :D

eQuRlz : fuyoo..pompuan mudah terlepas cakap..

Republic Aku : betol2..same je..2x5=10 kan?? :D

biawak goreng : haha..simpan sendiri ta best ahh..kim slam..bole2 :D

Nurulee : fuyoo..buat research nih :D

lala shaheila : ecece..selamat kawen2 :D

masturazakariah : haha..tapi pompuan lagi tinggi kot peratus ta bole simpan :P

LUTFI SYAFIQ said...

dua2 aku kurang yakin. hahaha

syrupmasin said...

LUTFI SYAFIQ : haha..habis kau simpan sorg2 lah?? bgus2 :D

Odah + One = OdahOne said...

LELAKI JAHAT WANITA PUN JAHAT!

meaw said...

kalau meaw lahkan, meaw suka share dengan laki, sebab laki ni memang tak amik port macam pocik gemuk ceritain (jgn mara,keke ) ..... saya perempuan saya tau apa akan terjadi bila diceritakan rahsia kat pompuan ni,pompuan ni kan banyak goseeepppp..so,yang terbaik saya pilih laki, tapi kena tgk gak la,jgn pakat nak share je,huhuhu

syrupmasin said...

meaw : haha..meaw luah dekat laki ke..haha..saye dekat pompuan..tp lelaki mmg pandai simpan cerite kot :)