Followers

Monday, June 20, 2011

mak marah tande sayang lah..

bile kene marah jgn buat muke macam nih ye..haha

bile tengok sarah kene marah dengan mak itu ini salah tetibe terpikir..laa gile lame aku ta kene marah ting tang ting tang alenjender dengan mak..dah besar-besar nih memang ta kene marah la kan..paling kurang pon kene tegur-tegur ayam..

rindu jugak nak kene baling seliper dgn mak..nak kene campak meje study..mak pon dah tao kan anak dah besar kalu kene marah pon dah ta makan saman..paling kurang pon sekarang mak tegur sambil-sambil nyanyi lagu asmaradana kemuncak cinta je..

teringat mase kecik degil sangat lepas tuh kene marah..lari masuk bilek kunci pintu ta kuar-kuar..esok pagi nak sekolah habis hancur pintu bilek kene karate dgn abah..sebab suruh bukak pintu ta nak..

mak marah tuh tande sayang..kalu ta marah mase kecik dulu sekarang nih agaknye dah jadi hantu kot..haha..mak aleh rindu nak kene marah dengan mak lah..marah sekarang boleh ta?? haha..oke bubye :)

51 comments:

adwafarahin said...

adwa klu mak marah x heran sgt tp klu abah marah lariikkkkkkkk!!!
hahah :P

nuyuEna said...

dah tua2 bru rindu nk kne marah balik eh?

khairul akmal azman said...

bukan muke mggode siot...
ramai awek terngiur nti..
hehe..

DiriKu said...

:)

ada hikmahnya mak marah tu...kena sentiasa positif.. :)

izzah said...

cuba kau sepahkan bilik kau,pastu tak pyh kemas..sure kene marah ngan mak!!haha

ABU said...

ha betul la..marah maksudnya sayang ..hehe

syrupmasin said...

adwa : haha..kalu abah marah lagi scary kan dr mak..haha..

nuyuEna : haha..dah tue nih la rinduu :P

khairul akmal azman : haha..gile mengode kan :D

diriku : haha..betol2..ade hikmah tuh :)

izzah : haha..sepah kan bilek ta de nye kene marah..bilek mmg dah selalu bersepah lah :D

LUTFI SYAFIQ said...

aku cukup tak suka kene marah! titik.

Lieyda said...

eh suka kena marah ye? wahh gudboi haha

ekin alias said...

mak aleh rindu nak kene marah dengan mak lah

aleh tu nama syrup ke?heee

syrupmasin said...

abu : ermm..betol tuh :)

lutfi : haha..kene marah la best :D

lieyda : haha..rindu je..bukan suke :D

ekin : haha..haah..name dekat umah :)

ekin alias said...

sooo sweet kikiki aleh :D

Freaky said...

haha betol tu.. dah lama x kena marah kaw2 dengan parents.. :D

Fathiah Hamim said...

kan3. dah besor2 neh mak memang dah tak marah. suma tak makan saman dah.
melentur buluh biarlah dari rebung nyaa.

Jer ... said...

Bile tak cukup kene marah , die minta nak kene marah lak :D .hha

cik ciput said...

mak marah tanda kau buat salah lagi dan lagi walau berkali-kali dia dah ajar..hah

diana said...

ada jugak yang walaupun masa kecik mak marah,dah besar tetap jadi hantu..
tu mungkin jiwa dia dah sebati dengan hantu la kot..

syrupmasin said...

ekin : haha..adoii..maluu lah :D

freaky : haha..dah besar ta de nye kene marah kaw2 dah :D

fathiah : ecece..berperibahase bagai nih..haha..betol2 :D

Jer : haha..ye lah..lame ta kne marah gile2 :D

cik ciput : haha..betoll..haha :D

akak diana : haha..mungkin la kot..patot dah kene marah ta de lah jd hantu dah :D

chemay said...

haha mak marah.
naik tangge sambil hentak2 kaki.
protes lah konon.
-.-

Syuxer said...

a'a la..aku pun dah lama x kena marah weh..rindu dowh nak kena marah sekilo..heheh

jom wat onar wahahhaha..silap2 bukan ayah/mak marah tapi polis heheh

niena shopping2u said...

hehhehe~
tau takpe rindu la mak marah.. masa kecik mak selalu cubit.. bila blk kmpung ni nk mintak tlg ngan mak la..

mtak tlg mak marah..

ɳυɾҽȥȥαƚყ ʝαʅαʅυԃιɳ said...

haha. blh pulak mintak nk kena marah. hahaha. :)

nur zalfa afra said...

haha btul tuh, mak marah tanda sayang... sy dulu pon kne mrh, tp sekarang dah jarang... :)

biawak goreng said...

fuyoo...pecah pintu...haha

cucu umie said...

haha..sekrng xkena marh pon lg.kne membebel jer ad.. tpy aku ase mcm nak marh hang jer skng nie..hahah

syrupmasin said...

chemay : haha..ecece..comel lah tue?? :D

syuxer : haha..kau baud la doe..aku sokong dr belakang :D

niena : haha..kene cubit?? ahhh ta suke gile kene cubit oo..haha..nnt bole la mintak mak cubit kan :D

ɳυɾҽȥȥαƚყ ; haha..mintak nk lepas rindu kene marah je :D

zalfa : sekarang dah besar mak pon paham :)

biawak : haha..ta pecah sgt pon..pech sikit he..bole bukak pintu jadilah :D

Anyez Nasri ツ said...

adore riak muka sebegitu ! haha .

shafmechy said...

tu mak ke tudung hitam tu?

syrupmasin said...

ayie : err..asal?? haha..

anyez : haha..try la buad :D

shafmechy : err..bukan la..kawan :)

shafmechy said...

kawan ke 'kawan'? =P ..jadi anak yg baik ye..hehe

alif haris said...

bro .. awat buat muke cenggitu .. mintak kasut eh ?? hahaha *gurau je

Fane Davis said...

mareh tandanya sayang lah kat kita tuh...

adib syazwan said...

betul jgk 2..tp aku sgt tension asyik kene mrh..sume xkne..walhal aku da besa..tacink siot~

taliff said...

hahahaha...satu lagi hang kena tahu...kalau mak dah marah2x time dah besar nie...maknanya

MAK MARAH = MAK SURUH KAWEN~~~kekekeke

echaRierie said...

haha..nak mrh awk la..haha..
btl2..kalau mak tak mrh dulu time kecik2 xtau jadi hapa time dh besa ni..haha

Fyqa said...

muahahaha

msty kau ni nakal gila kan

hik!

smpai kne bling slipar ;)

liyana said...

haha..betul..kalau besar ni mak x nk mrhla plak..gne sindiri berlagu n nasihat jer

adan said...

rindu nak kena marah ngan orang tua.. lama dah rasanya tak kena marah ni..

nGiau said...

tida pula saya sangka ada jga org rindu mau kna marah..hhmmm :D

YOUsoF said...

Biasa kalau marah ofkoz la aku merajuk kejap.. sekali mak panggil tak layan, dua kali tak layan jugak. masuk 3 kali mak panggil ok sudah hahha..



*Muka atas tu seperti meminta '5 jari' je Sin.. ;D

Cik Tetra said...

betul2..skang ni da tak pernha kena marah,,,skg ni giliran adik pula kena marah,,bila tengok dia kena marah..cakap dlm hati.. "nasib ko la dik,,,dulu aku pon camtu,,tp ko lagi teruk kena marah" hahaha

bila da besar ni rindu gile ngn zaman kecik2,,huwaaaaaaa,,,,,,

RedVixen said...

mak marah hari ni insap jap. sok buat lagi. hahaha

Far8 budak baik said...

wehh sweet gile emak kau..
sampai baling seliper bagai..
mmg rasa lahh kasih sayang
tuuu..
hahahaha..
aku pun rindu saat ini..kita same..haha

syrupmasin said...

shafmechy : haha,,betol doe kawan..awek org tuh..naye nnt kene pelempang dgn pakwe dy :D

alif haris : haha..tuh sebb kene baling selpar dgn mak tuh :D

taliff : errr..speechless :P

echaRierie : dipersile kan marah :P

Fyqa : haha..nakal sikit je :D

liyana : dah besar tegur2 je :D

adan : haha..buad la bising dlm umah..mesti kene marah kejap :D

nGiau : haha..dah lame ta kene marah..rindu sikit lah ngiau :D

YOUsoF : ecece..anak manje lah kau!! haha..ehh tu la muke mintak seliper :D

Cik Tetra : haha..tu la pasal..kite dh penat kene marah mase kecik..nih la mase adek nk kene marah pulak kan :D

RedVixen : haha..betol2..kjap je insp nye :D

Far8 budak baik : haha..sweet kau kate?? haha..geng la mcm nih kite :D

akmaL said...

sampai pecah pintu? hahaa

Papa Mifz said...

wah mintak kene marah eh...jgn bila kene marah menyorok lagi lak....hehe

FasiHaH SupiaN said...

org xsuke kena marah, ko teringin pulak kene marah..hehehe

apik pehe said...

hahah..tau takper...naseb bek mase kecik dulu aku takder bilk..haha

YOUsoF said...

Hahha boleh tahan la.. ngan sapa lagi nak manja kan. Awek pulak takda.. ;D

So ko dah biasa rasa seliper di pipi la eh?

saiazuan said...

sronok wei kna marah.. tp x bes klu kna skolah.. pergh, brdarah tlinga

syrupmasin said...

akmal : haha..hebad kan bapak aku :D

papa mifz : haha..oke..tuh mase kecik je nyorok2 :D

fasihah : teringin la sbb dah lame ta kene :P

apik : haha..ye ke..

yousuf : haha..dah biase lah..sedap rase nye mcm soup :D

zuan : haha..betol2..sekolah bosan sikit :D