Followers

Saturday, June 25, 2011

peluang ke-2

kawan :)

everyone deserves a second chance..ecece..poyoo..sekarang cakap omputeh pulak tetibe..perlu ke peluang ke-2..errrr..laen orang laen pendapatkan..

aku ta reti lah nak cakap peluang ke-2 untuk pasangan bercinte nih kan..sebab aku ta pernah pon alami..tapi bagi aku rase kalu bagi peluang ke-2 dekat orang langgar kepercayaan baik ta payah..betol ta..

dalam persahabatan memang banyak kali lah bagi peluang ke-2..ta kan lah nak putus persahabatan sebab kepercayaan di ragut..ecece..di ragut macam kene rompak pulak dah..ta lah..mungkin kesilapan kawan kite tuh bole kite maap tapi kalu nak percaye dekat dy macam sebelum-sebelum nih memang ta lah kan..

nih dari pandangan aku lah kan..laen orang laen pandangan..kalu aku peluang ke-2 patot di beri kot..tapi tengok keadaan, kesungguhan dan orang yang buad salah tuh sendiri..betol ke dy dah benar-benar insaf..perghh..bapak poyo doe ayat aku..haha..dah la oke bubye :)


untuk cik 7e..rinduu lahh :P

40 comments:

Erin Lutfi said...

huh! nak tau? kali ni dah 2 kali dlm hidup sy jmpe kawan sepisis makan kawan! kes yg dulu tu bkn takat peluang ke-2 dah~ dah berpuloh kottt...

tp kes yg baru ni, sy prefer utk PUTUS KAWAN!! kejam x? sebab i dun want banana fruit many many times~

huhuhu~

akmaL said...

aku rase patot diberi peluang kedua XD

lala shaheila said...

Sy orang yg DI beri peluang ke-2...

Jer ... said...

adakah ini makian yang pertama ?

ekin alias said...

eceeceee syrup :D

adwafarahin said...

lagu jet leg ini sgt best!

2nd chance bg adwa depends, klu hati kata mmg x bole caya dah so sori la
bye2! haha *kejam sket :P

syrupmasin said...

erin : ermm..mungkin tuh jalan yg terbaek kan..dari ape2 yg lagi teruk jadi kan :)

akmal : ecece..tgk keaadaan la kan :)

lala : ohh ye ke..hargai elok2 :)

jer : haha..kau rase?? :D

ekin : ececece :D

adwa : haha..sedap kan lagu tuh..kene kejap sikit kot adwa :P

Syuxer said...

depends perkhianatan yang dia lakukan..:)..

kalau suam2 kuku,boleh je peluang kedua tapi kepercayaan mesti suam2 kuku gak heheh..

kalau parah ngat,go to hell la jawabnya heheh..

aku kalau rasa dikhianati xde peluang kedua dah..that is my prinsip..:)

ekin alias said...

haha ekin rsa peluang ke2 ok je...tpi bila da bg peluang ke2 ,msih wat hal... then nk lg peluang..memang makan penampar free HAHA

aqmalazmi said...

sememang nya aku makhluk ALLAH paling kejam..
aku tak kan bg peluang kedua pada sapa-sapa..
niahahahha..
okey tak abg ?

Fathiah Hamim said...

aku budak baek. tak payah dapat second chance. muahahaha

Cik Tetra said...

boleh je bg peluang ke 2..tp tgk situasi la.. :))

syrupmasin said...

syuxer : haa..betol..ho tohell..fuyoo garang jugak eh kau :D

ekin : perghh..penmpar..terajang lah kasi :D

aqmal : perghh bagus2..kejamm..haha..abende kau abg2 nih?? :D

fathiah : ecece..ye ke?? :D

cik tetra : ermm..betol..kalu situasi yg oke2..bole lah kot dpt 2nd chance kan :D

Bella Bell said...

peluang ke-2?

saya akan bagi :)



^^

echaRierie said...

short comment ..
Agreed ! :D

Addin said...

kadang kadang orang tu boleh berubah bila diberi peluang kedua :)

org muo said...

kalau kali pertama putus sbb berlaku salah faham atau masalah keluarga ...maka peluang kedua harus dipertimbangkan...biasanya jarang berlaku..dah putus akan berlalu pergi begitu saja

Afiq Din said...

byk pon xpe...
asalkan dpt bgi penumbuk yg kuat setiap kli kne mkn... hahaha

syrupmasin said...

bella bell : waa..gile baek..bagus2 :)

echa : haha..setuju2 :D

addin : ermm..betol2..tp kepercayaan dah ta setinggi dulu lah kan :)

org muo : errmmm betol :D

afiq : haha..perghh..gile garang :D

chemay said...

ntah laa..
chemay dah penah kasi peluang kedua dekat seorang perempuan yang kaki makii orang.
then dia buad lagi.
patut ke diberi peluang dah dekat manusia yang jenis cenggitu
-.-

TeAqArH said...

x perlu la bg peluang kedua..probability utk sakit hati tu lg tinggi..lgpun mst rasa percaya dlm hati da kurang..so baek x pyh..tp depends jugak la kan..^_^..ni utk couple..
lau utk shabat..xtau..x penah alami..^_^

biawak goreng said...

depends...kdg2 dah not acceptable sgt2... no 2nd chance lg

syrupmasin said...

chemay : err..tgk la chemay..kalu chemay rase nk bg..bg la peluang tuh..kalu ta nak..ta yah bagi :)

teaqarh : haha..ohh penah alami lah nih..ermm betol jugak pndgn tuh :)

biawak : haha..wahh..bagus2 biawak nih :)

Freaky said...

penting tu peluang ke 2.. kasi peluang nak tunjulkan perkara yang sebenar

saiazuan said...

lma x dgr lagu simple plan~

http://eleventx.blogspot.com/2011/06/ada-antara-korang-join-ni-tak.html

[sutera kasih] said...

'org yg bersalah patut diberi peluang kedua' -Seth Tan.Nora Elena- (^__^)

alif haris said...

betul2 ..
susah r nk bg peluang kedua buat orag yg da penah langgar kpercayaan .. huhu

Ain Nadiah said...

klw pasal kawan, tak pe kot bg 2nd chance. yelah, mana tahu kita terpaksa minta tolong dia nanti..jd kena jaga la..klw utk pasangan, tak yah kot..sekali berpaling, tak kan ku berpatah balik.. haha ayat skema xP

syrupmasin said...

Freaky : ermm..betol gak kan..bg tebus kesalahan :D

zuan : haha..dgr la sekarang :D

[sutera kasih] : ececece :D

alif : haha..tp tgk org lah..stgh macam bg.. :D

ain : haha..betol gak kan..ade pglaman ke?? :D

cik sakdi said...

mungkin betul kate kau, untuk ape beri peluang kedua pada kekasih yang memecahkan kepercayaan kite kepada dia. so, aku memang xpatut diberi peluang kedua. memang padan muke aku dan aku dah ok selepas sekian lame meminta peluang kedua tersebut dan permintaan tersebut dipandang sepi, *ayat poyo gler! HAHA

Sharifah syazee said...

setiap owg yg melakukn kesalahan layak mendpt peluang ke2..;)

adib syazwan said...

aku pon sedang diberi peluang kedua dan memberi peluang ke 2..hahahaha!

cucu umie said...

kadang2 kalo kita selalu bg orng peluang kedua tu yang menyebabkan mereka akan naik tocang.. beeter kalo nak bg peluang kedua pon kne tgok tmpt ah sebb apa..depend pada keslhan mereka..hoho

syrupmasin said...

sakdi : pergghh..ayat kau ta nak sedeh pulak :D

sharifah : errr..mungkinn :D

adib : fuyooo..tahniah :D

ayie : ermm..betol2 :D

apik pehe said...

huhu..peluang kedua ni penting gak..mane la tahu dia betol2 nak berubah..kiter lak yang tak percaya..huhuhu..

tapi kalau dah teruk sangat dia buat..takyah la peluang kedua..hahahah

ecah mashuri said...

heeeee.....

peluang hanya sekali.

iKhRam said...

kadang2 perlu jugak peluang kedua.. mungkin orang tu dah insaf ker.. mana kita nak tau??

memaafkan tu perlu.. tp berwaspada pun perlu juga..

suke gak entry nie..!!

ZWAN SABRI said...

Aku terasa.. HUHU

syrupmasin said...

aoik : ermmm..tu lah..kalu percaye pon mngkin ta sekuat dulu lah :D

ecah : yeaahhhh :D

ikhram : haha..betol2 :D

zwan : :)

YOUsoF said...

Bagi aku tak salah kalau bagi peluang ke-2 ni selagi ko masih percaya orang tu dan nak dia berubah jadi yang lebih baik.... cukup poyo tak ayat aku? ;D