Followers

Thursday, June 9, 2011

ohh malam jumaat..

oh hai hantu pocong :)

malam jumaat..wowow..kenape malam jumaat orang kait kan dengan hantu..ta paham lah..ermm lagi satu ape maksud malam jumaat keliwon..malam yang ade hantu ke..ke malam untuk suami isteri ehem ehem..dari aku kecik sampai besar malam jumaat mesti orang kaitkan dengan hantu..haha..

ari nih aku nak cakap pasal hantu paling aku benci..ermm nak cover la sebenarnye..hantu yang macam aku takot sikit la sebenarnye..haha..ape lagi kalu bukan hantu pocong..haha..sumpah aku cukop ta suke hantu pocong nih..sumenye sebab cite blok 404..telemovie ape ntah..aku ta taolah korang penah tengok ke ta cite tuh..sebab cite tuh la sampai sekarang kalu duduk hostel yang ade katil double decker aku ta kan same sekali duduk katil atas..

bodoh punye cerite sampai terbawak-bawak..sebab pilih katil bawah nnt kalu ade hantu pocong dy ta bole bongkok..kekadang aku rase bodoh jugak..haha..orang cakap kalu bukak tali hantu pocong tuh ade harte karun..ermm betol ke tidak ta tao la aku..sebab ta penah buad lagikan..haha..alaa masing-masing ade hantu yang ta suke kan..orang melayu nih unik..macam-macam jenis hantu ade..haha..hebad tuh..dah la..selamat malam jumaat..bubye :)


61 comments:

muhamad hanif said...

malam jumaat keliwon tu ialah...........................................................................................................................................................................................................................................................................................






aku pun tak pasti..

puteri ain said...

terkejutt.. bukak2 pocong ! haha

taliff said...

Mungkin sebabnya, dulu orang banyak mengamalkan ilmu-ilmu begini di malam jumaat. Benda-benda tu semua keluar carik tuan..lagi satu mungkin sebab berkat dan mitos malam tu kot...hehehe...entahlah...arrrgghhhh...dushhh...

Freaky said...

haha hantu tu muncul dalam bilik dan kejut kawan dia yang kat katil atas tu.. yang bawah pon tersaiko. hahaa

syrupmasin said...

anip : haha..cehhh

puteri ain : haha..tekejut eh :D

taliff : haha..mungkin jugak ade betol nye..haha

Freaky : haha..ade jugak yg tgk cite tuh..haha

+_Miss.Jannah_+ said...

nak nanges tgk pocong :((
bukak2 je dah toink2 depan laptop..aduyaii..teringat pulak penah nampak pocong..seram.. :(

Marcella said...

berani ke buka tali tu?? =)

syaz@rozelt said...

hehehe..takot hantu pocong ke..sy takot antu yg boleh keluar kepala dr bdn tu..lupe dah..woo takut~

iskandarzulkarn9 said...

hNTOO...hantoo..hantooo.....
haha!

aqmalazmi said...

weyy kawan aku penah nampak pocong sebelah katil aku..dekat loker aku..time aku tido
erkk betul kew??
takut laa -.-"

syrupmasin said...

miss jannah : haha..ermm penah nmpak pocong?? adoiii..takott nye..

marcella : haha..tu la pasall..nk jumpe pon mesti pengsan :D

syaz : haha..ohh penangal kott..ermm pocong ahh takot sikit..sikit je tao :D

iskandarzulkarn9 : haha..hantooo

aqmal : betol ke doe?? ke kau kencing je??

aqmalazmi said...

ehmm betul...die cite kat aku keesokan pagi nye...
habis tu kawan aku ckp ada benda main tiang katil yg besi tu..die main jentik-jentik...
tapi aku tak degar..sbb aku tido... -.-"

syrupmasin said...

mal : haha..aku macam susah nak caye ckp kau..ye lah kau kan suke cakap merepek..haha..oke kali nih aku percaye lahh :D

ecah mashuri said...

same r.ak pun tkut gak hantu pocong.huarghh.nape ak terbukak blog ni time malam begini.tiba2 rase nak tido terus.babaiii;p

biawak goreng said...

aku tengok pon x berani...

nak bukak2 ni lagi la...x terpikir pon weyh...

meh baca nih

http://firzimukhri.blogspot.com/2011/04/hantu-pocong-main-tingkap.html

chemay said...

chemay memang tak suka betul lah hantu2 nie.
tapi penah jugak dengar.
kazen2 cerita.
kalau bukak ikatan tuh ada harta karun.
tapi tipu je kot.
hehe
:)

Fathiah Hamim said...

hoiii. fa dah nampak gamba menatang neh kat bloqlist, memang nekad tak nak g blog neh tonight.

tapiii, dia pulak melawat kita dulu, adehh. kena jugak tengok gamba benda nehhh. tak suka tak suka!

syrupmasin said...

ecah : haha..laa..lek luu..awal lg nk tido :D

biawak goreng : haha..kesian pocong dibenci ramai :D

chemay : kalu bukak betol2..tibe2 ade mesti kayee :D

fathiah : haha..saba yee..suke je lahh :D

Erin Lutfi said...

alahaii~ seramnye entry O.O hehe

nGiau said...

kalau saya,semua jenis hantu saya tak suka. haha

shafmechy said...

sampai hari ni gak do tertanya2..kenapa mlm jumaat? mlm lain kn ada lg..sape la org first yg reka ni...haha

syrupmasin said...

erin : haha..seram ke?? :D

nGiau : haha..lg hebadd :D

shafmechy : haha..sape lah yg cipte tuh kan :D

Husna Lana said...

jeng jeng jeng, apa kat belakang tuuu?

*jgn pandang belakang. sini ada hantuuuuuu...toink toink(bunyi pocong lompat)

hehe ;p

RedVixen said...

x denye... cerita tu tipu semata2. aku x de kena pape pun selama ni... (cuba sedapkan hati)

syrupmasin said...

HUsna : haha..toink toink eh bunyi hantu lompat2?? :D

Musang : haha..asal?? mesti kau katil atas kan doe?? :D

| princess SchaBieber | said...

hahahaa kita sme laa, scha pon mse dok ostel tanak katil ats sbb cter blok 404 tulaa.. :)

ain revival said...

hampehhh..bukak2 gmbar nie..da la jam skrg pkul 225 pg..sorg2 dlm blik..

kejam !!haha

Syuxer said...

emm pocong la paling unik sekali..diikat tapi toink2 bapakla laju gila..watson nyamek pun kalah huhu..

tapi yang aku paling x suka hantu neh ialah kuntilanak aka langsuir..dahla muka x berapa smart/hensem/cun..pahtu suara cam sharifah aini yang sakit tekak bila menyanyi..x sanggup aku bayangkan..

ni gara2 citer kuntilanak dari indon tuh..gila ke hapa dalam citer,ada sekumpulan remaja dok XPDC dalam hutan yang jadi tempat kuntilanak bertendang..

anyway..aku x wat citer seram semalam coz aku bz gila malm semalam..:(..

black cat said...

ckp psal hantoo...ak tringat dlu dok hostel..da la ak dok katil tingkat atas...asl mlm jew ada benda maen2 gegar katil ak...siap cucuk2 lg...ps/bkn kwn ak wt sbb time 2 suma da tdo terbongkang..n kwn ak dok katil bwh x blek lg...kekadang da gak ak dgr lagu cina mati berkumandang

adib syazwan said...

hahahahahaha!jangan la percaya sangat mende-mende tahyul ni..kehkehkeh~

deeya said...

malam jumaat keliwon tu bukan ke malam2 biasa jer .. namanye jer keliwon sebab yg guna bhasa tu org jawa . ada jer malam jumaat keliwon . sabtu wagih .. jumaat pon . huhuhu ~

dan pernah ade org tua cakap kalau nampak pocong jngan tutup mata .. nanti kalau bukak mata , tau2 jer ade betol2 kat depan mata . hahahaha !

syrupmasin said...

princess SchaBieber : haha..pgrauh cite tuh gile kuat :D

ain revival : haha..gile kesian :D

Syuxer : unik gile kan..haha..ohh patot ahh ta update :D

black cat : errr..biar betol..

adib : haha..ermmm ntah lah :D

deeya :ohh ye ke..baru tao..haha..cetek betol ilmu :D

Azroy Kassim said...

Malam keliwon itu sendri bermaksud malam jumaat la.. Simple..

Gua pernah tumpangkan hantu naik moto.. Haha.. Pakcik gua pernah langgar hantu bungkus... Haha.. Arwah atuk gua pernah kena tampar dgn langsuir..

apik pehe said...

hahahah..ko pon da buat aku takot nak tidor katil atas..hahaha..tidor bawah plak takot ader something meniarap kt bawah..hahahha

alif haris said...

ala tapi skrg ni manusia lagi teruk drpd hantu .. hantu pn takut ngn manusia .. haha

Asyila Zainuddin said...

kite suke pontianak harum sundal malam.. sbb maya karin lawa.. ngee..

khairul akmal azman said...

malam jumaat suh ramai2 gi masjid.
baca yassin..

syrupmasin said...

Azroy Kassim : haha..kau biar betol doe :D

apik pehe : haha..ye ke..sorry2 doe..

alif haris : haah..betol2 :D

Asyila Zainuddin : haha..tu pontianak berlakon :D

khairul akmal azman : haah..tu la pasal..nih duduk umah on9 je :D

cik putih said...

nasib baik buka blog ni waktu siang.kalo x,sumpah xleh tido.haha..cik putih pon ada buat entry pasal hantu..

jom lihat sini: ASAL USUL NAMA HANTU

Alyssa Amanda said...

pocong mmg best kot. dia je hantu yang x bleh cekik org sbb tangan x bleh keluar ;D haha.

ABU said...

bikin seram je la..hahah

nursyamime said...

haha aku benci hantu pocong!!!
fobia sbb kt hostel dlu ad menatam ni..-.-'

syrupmasin said...

cik putih : haha..alaaa..

Alyssa Amanda : haha..kalu ade tgn mcm mne?? :D

ABU : haha..

nursyamime : popule kan pocong dekat ostel :D

YOUsoF said...

Comel gambar yang di atas tu! Mana button Like? nak tekan lah! ;D



Aku baru teringat keseraman dalam 404 tu huhu..

Silalah klik link ni Sin.. mekaseh ;D

Ko pernah camni Sin?

cpahniza said...

malam ehem ehem =p

ukhti syikin said...

my housemate call that thing's... candy haha...

cucu umie said...

hehe..hantu dtng nie lol..alhamdulilah stkt nie xpernah jumpa lg lol.. tpy my brother pernah jumpa..dh xberani nk blik lewat ag skrng..hauhau

syrupmasin said...

yousof : haha..blok 404 tuh macam sial..haha :D

cpahniza : ye malam ehem ehem :D

ukhti syikin : candy?? ohh hahah..paham2 :D

cucu umie : haha..ye ke..gile kesian :D

lala shaheila said...

teringat cerita blok404, seram gitu.. :)

aku_azreen said...

asal mlm jumaat jer..mesti kaitkan dgn hantu..knp ek?

syrupmasin said...

lala : haha..igt bnyak hantu kan..tp bunuh2 je :D

azreen : haha..tu la pasal..ermm ta tao la den nak menjawab nye

schaze zainn said...

"cu bangun cu."

dialog dlm cite blok 404 :D

fadh leyanie said...

weyh,.hantu pocong tak boleh bongkok ke?baru tau..
amik minyak dagu hantu pocong pon ak gak..(benci pocong)

Eric said...

shot! xseram pon citer tu lol

YOUsoF said...

Kalau agak² boring silalah layan cerita tu lama² ok! ;D

syrupmasin said...

schaze zainn : haha..ade eh?? ta igt da lahh..lame sgt ta tgk :D

fadh : haha..benci pocong :D

eric : haha..ta seram ke?? :D

Yousof : haha..bnyak la kau..kau gile?? :D

Papa Mifz said...

seram lak gua tgk gmbr pocong tuh....

syrupmasin said...

Papa Mifz : haha ;D

:: cekodod :: said...

gambar itu nitemare !
huuu

saiazuan said...

klu kita tkt kt dia, dia lagi dtg kt kita..hehe tp jgn x cya lak kewujudn diorng ni

Syafrina Utopia said...

aduh siot..scary oo..