Followers

Thursday, June 16, 2011

kenape..

pinjam dekat si yusof gamba nih..bapak muke ta nak scary pulak makcik nih..


sebermula sepurnama..ecece..nih cerite rakyat nih..haha..ta lah..ari nih malam jumaat kan..haa..ape lagi mari-mari cakap pasal hantu..haha..ta lah setelah dikaji dan diteliti..asal kebanyak kan hantu dekat malaysia nih berjantina perempuan..tapi asal omputeh hantu dyorg banyak laki..tengok la dyorg ade dracula, frankenstein lah..

bile sampai hantu melayu..ade pontianak..langsuir..hantu mak cik karipap..sume pompuan..bukan ke perempuan tuh martabat  gile tinggi..tapi asal lah hantu perempuan yang banyak..ermm..ta kan lah jadi hantu je kot..

ermm ta paham lah..kenape..kenape hantu banyak dari perempuan?? haha..soalan yang macam bodoh sikit kot dari aku..dah lah..jangan cakap pasal hantu dah bosan..nanti malam jumaat nanti ceriter hantu laen lah pulak....oke bubye :)

54 comments:

Puan Kutu said...

itulah..hantu melayu semua betina,tu yg konpius.haha..tp setau sy la,hantu betina br seram,klu jantan tu kurang seriau.kehkeh...

muhamad hanif said...

hahaha..

kenapa ? kau nak jadi hantu ?

kompem aku gelakkkk..


kahkahkahkah !

adwafarahin said...

hantu lebey pompuan lebey popular uuu nk wat cane kan
hihi :P

saiazuan said...

tumpuan membaca trus ilang ble tgk gmbar..ahaha

AYuNG said...

kussss semangat..
dtg cni tetiba kuar gmba kawan kat sini....hadoiiiii

syrupmasin said...

puan kutu : haha..seram lagi eh dari laki..haha

anip : haha..asal kau nk gelak..kau ta tengok aku jd hantu lg doe :D

adwa : haha..tu la..patot masuk bintang palin popular tuh ;D

zuan : haha..gmba tuh macam ape je kan :D

Nur Ayuni said...

haha. entri kelakar. hantu lelaki satu je yg aku kenal. toyol. hantu ke tu? hahaha

taliff said...

Jumaat = cerita hantu = cerita rakyat..hahaha

chemay said...

aah kan.
maybe hantu perempuan comey sikit dari hantu lelaki.
kotttt
hahaha

syrupmasin said...

ayung : haha..kesian :D

ayuni : kelakar ke?? haha..thanxx..errr..toyol tuh hantu jugak kot :D

talif : haha..ermm tu la pasal.. :P

chemay : ecece..comel lahh jugak kan :D

Lissa said...

tekejet tengok gambar tu. fuhhhh

diana said...

hantu lelaki biasanya jadi pocong..
heheh..kalau hantu lelaki tak panggil hantu..
kita panggil zomba!
wakakakak

shafmechy said...

sebab rambut pjg...hehe..sapa tau jantina hantu pocong?

Fathiah Hamim said...

hoi mata tuh tak leh nak tersembul lagi ke. anyways, maybe sebab tino selalu rambut panjang. so, lagi scary.

adib syazwan said...

Laki segan nak jadi berlakon jadi hantu..sebab dah memang perangai macam hantu..hahaha

syrupmasin said...

lissa : haha..terkejut ke :D

diana : haha..ye ke akak?? ohh pompuan ta jd pocong la?? alaa..ta aci.. :D

shafmechy : haha..rmbut panjang pon factor ye..haha

fathiah : haha..terkejut ta?/ :D

adib : haha..ehh aku ta mcm hantu pon :D

aqmalazmi said...

wey aku rasa nak sembang ala-ala sierius ngan kau jap..
aku rasa an..hantu nie die ikut mentaliti sesebuah negara lah..kalau org melayu dok ingat hantu pontianak rambut panjang je..so hantu pontianak pon ikowt jew lah mentaliti rakyat malaysia....hantu kan boleh berubah-rubah,,erkk betul kew???aku pon memandai jew nie..
niahahahhahaha

iniCERITAdongeng said...

dahsyat betul mata macam tu.... HAHA.. scaryyyyy !

apik pehe said...

adehh..tak tahu la plak..tak sempat nk tanyer..ahaha

Syuxer said...

cis tak guna gambar tuh..menakutkan dowh!!

maybe laki xde market dalam dunia hantu neh heheh..

setan jadi hantu laki nak kaco laki..bukankah gay namanya tuh hahahah

syrupmasin said...

aqmal : wuahaha..nih serious kau??..perghh ayat kau macam saterawan..bangge aku bace..haha :D

iniceritadongeng : haha..gile takot kan :D

apik : haha..tanye kat sape apik?? :D

syuxer : haha..takot kan..tuh la..ta de market dekat melayu je la..tp dekat omputeh market kot laki :D

saya_arief said...

gamba tuu.takooot dennn.
;p

salina sayang said...

kannnn?? ramai hantu perempuan...list jer citer hantu melayu punye, sume hantu berjantina perempuan...

cucu umie said...

hahah..biase ah kt malaysia lelaki xad pon yg nk jadi hantu..perempuan shje yg berani ambik cbrn tu...

ABU said...

tul gak tu..knapa hntu selalu pompuan..ke pompuan mmg suka jadi hantu/..

syrupmasin said...

arief : haha..takot kan :D

salina : haha..laki ta de pon..ade la sikit :D

ayie : haha..lelaki jd hantu macam mane lah agaknye :D

ABU : haha..agaknye lah kot pompuan suke jd hantu :D

LUTFI SYAFIQ said...

ko pe kess??? tekejut tau tak!!! habes hilang muke macho aku ni.. *pengsan

amna said...

haha.. nak buat cmne, tu je la teknik nak tarik orang tgk cite seram. exploitasi kaum nih. grr~~

p/s:padahal selama ni tak pernah pun terfikir ttg jantina hantu ;P

RedVixen said...

sbb pompuan rambut panjang. baru ngeri. keh3

meaw said...

cisssss,dah ah tertengok sesorang gambo tu ! larikkkkkkk

syrupmasin said...

lutfi : haha..adoii..sian ahh abg macho nih :D

amna : haha..ta pernah terpikir ke?? :D

musang : haha..pompuan kene botak la lepas nih :D

meaw : haha..lariiikkk :D

nurfatiha blacky said...

alahaiii. mata scaryyy kot. haha

YOUsoF said...

Sebab perempuan memang lebih ramai daripada lelaki. So bolehlah hantu² tu takutkan para lelaki 'baik' kat luar sana tu hahha. Baru ada balance dan berwarna-warni.. ;DD


Makin femes la akak comel bertelkung tu!! hahha

apik pehe said...

hahaha..tanyer kt hantu yg duk berkeliaran la..haha..tu pon kalau jumpa..tak nak la weh jumpa..cancel2!!hahaha

Ati Masrif said...

pasai hantu wanita ni
saje yg dpt menakutkan ...hehe

syrupmasin said...

fatiha : haha..takot ta?? :D

yousuf : haha..balance dan berwarne warne..bagus idea kau..thanx pinjam gamba mak cik nih weh :)

apik : haha..tao pon ta nk jumpe :D

ati : hshs..lelaki ta menakutkan eh akak?? :D

liyana said...

aahkan..kbykkn pmpuan..nape yer..

biawak goreng said...

pocong tu laki ke pompuan? haha

Aretikz said...

Sebabnya, hantu pempuan memg mcm hantu pempuan.. kalau lelaki, dah xnampak kelakiannya.. haha..

YOUsoF said...

hahha.. tapi memang betul pun ko cakap tu. Hantu laki boleh dikira, mungkin kena jaga 'rumah' kot.. ;D

samma² Sin.

Cik Tetra said...

kalau laki jadi hantu tak takut la...hahahah :D

syrupmasin said...

liyana : haha..tu la pasal :D

biawak : ermm..2-2 kot..fair sikit :D

aretikz : haaa?? :D

yosuf : jage rumah?? haha

cik tetra : ta takot?? asal?? :D

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

sebab pompuan ni kalau marah memang cam hantu... takot siottt

Firdaus said...

ok ape hantu pompuan..dpt2 lak mcm maya karin..perghh...haha

dayang said...

sebab pompuan rambut panjang..haha..
mlm ni mesti sy mimpi buruk pasal tengok gambar hantu tu..hahahaha...

Onitsuka_hana said...

seram bangat sih gambar tuu

alif haris said...

weyh scary dow muke dlm pic tu .. huhu .. ta sanggup tgk lame2 nnt ta boleh tido .. hahaha

syrupmasin said...

taufiq : haha..

firdaus : haha..ermm..tuh bukan hantu kalu maya karin :D

dayang : haha..pompuan rmbut pendek macam mane??

onitsuka : haha..takot kan :D

kotak bulat said...

dah lame jgak tertanya2 pasal ni.. heheh.. antu org putih ensem3... hehe.. tp antu kita menakutkan je rupanya...

Mr.Kay said...

apa kata kita interview hantu tu,kenapa kwn2 dia ramai perempuan...hahahaa

.m y z. said...

gila scary kot tengok muka makcik tu. haha. mybe hantu melayu banyak pompuan sbb rambut panjang. senang nak tutup muka, then bila selak nampak lah mata merah, muka berkutub. haha. padahal tak seram pongggg T__T

LUTFI SYAFIQ said...

err tiap2 kali aku masuk page ko mesti tekejut tgk pic ni. demmit!!!

syrupmasin said...

kotak bulat : haa?? ensem2?? haha

Mr kay : haha..jom2 :D

myz : haha..ta seramm?? :D

lutfi : haha..lek ahh..esok hilang lah tuh :D

LUTFI SYAFIQ said...

hate this! fu**! ni dh kali ke 3 aku komen!