Followers

Thursday, June 23, 2011

durian oh durian..

amboi senang hati nampak..

ohh semalam dengan begitu senang hati apebile dopah yang ari tuh jatuh guluing-guling ala-ala cerite hindustan datang umah bagi kuah durian dengan pulut..pergghh..macam orang sebulan ta makan la jawap nye bile dapat..

siap smlm mencari-cari durian sampai ke tesco mintak mak buad kan..sebab ta jumpe pasar malam jadi tesco la tempat utame nak carik durian..tapi mak janji hujung minggu nih ade pasar malam..beli durian banyak-banyak kite buad kuah duriah..nih sayang mak lebih nih..

setengah orang ta minat durian-durian nih..macam adek bawah aku tuh..dy bole la makan tapi ta de lah hantu durian macam aku nih..kau suke durian??

tapi jujur cakap aku suke makan durian..bile suruh bukak durian tuh..memang aku mintak maap awal-awal dari hujung rambut sampai hujung kaki aku memang ta reti bukak durian tuh..jadi tunggu ape lagi pegi cari durian sekarang..haha..oke bubye :)

51 comments:

Marcella said...

saya suka sangat2 durian..meh datang cari durian kat memetik durian..

aqmalazmi said...

cari durian dlm tesco??
kau ingat tesco tu kebun?
nihahaha

Liyana Zahim said...

Ade cre nk sngn bukak durian.. Naek ats krusi xpon ank tga paling ats.. Pahtu haa lempo je durian tu kompem terbelah.. Muahahahahahaha~

cik panadol said...

dulu aku hantu durian...tp bbrp bulan lepas, aku dapat demam panas yg sangat teruk lepas makan durian....sejak tu, aku dah fobia durian....
tp dlm hati, aku masih lagi rindu nk makan durian...cuma takot ngee~

echaRierie said...

hahaha..
syrup tau makan ja bukak nda tau pula..lucu ni..

eh..sy nda mkn durian =.="

adwafarahin said...

wuargghhh jeles2! nk jugak!!
smlm mak adwa buat jugak, x sempat nk merasa blk ahad nie konpem2 da abes
-___-

Fathiah Hamim said...

haha cik abang. nama dia serawa bukan kuah durian. =.=

aku antu durian dari kecik.

chemay said...

lama nya tak makan duriann
rinduuuu

syrupmasin said...

marcella : haha..okee :D

aqmal : haha..ade doe..semlm beli..bapak mahal kot :D

liyana zahin : wuahaha..nnt isi dy hancur lahh :D

cik panadol : alaaa..makan je..bile demam air badak kan ade :D

echa : haha..makan la echa..sedap..nnt mesti suke :D

adwa : haha..alaaa nnt mintak lah mak buad laen :)

fathiah : errr..ye ke?? wuahahaha..maaf saye lelaki..haha..bagus lah hantu durian..geng2 sep sikit :D

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

Wah! lame dah tak makan durian..kat uma fee mmg fee jer hantu durian, so durian no entry kat umah nih..
nak makan pun selalu ajak kawan jer..kalau bawak balik umah, mmg semua org ttup hidung masuk bilik tak kuar2..

schaze zainn said...

huargh... alegik durian..grrrr


bile bau je mesti muntah..=,="

niena shopping2u said...

:(
nk makan durian ngan pulut
tadi akak baru kol mak, dia kata nk beli durian.. jeles sungguhhhhh!

meaw said...

umah meaw ada sejibik g derian,tak tahan dah bau dia,uwarrrrr T_T

syrupmasin said...

fee : haha..ye ke..kesian..alaa hentam je..bawak je balek umah :D

schaze : haa?? adoiii..

niena : haha..ye ke akak..saba eh..akak beli la sndiri nnt :D

meaw : haha..laa sebijik je pon ta tahan?? adoii :D

Scya Lollita said...

ak mengidam haha

Nur Liyana said...

makan memang sedap..tapi bab nak bukak durian tue..yana pun ada masalah....then takde org nak bukak..cmno nak makan nie..hehe

Aida Omar said...

tau mkn je erk? bukak tak tahu...hihi

terbau2 plak durian tgh hari nie..nyesal bc entri nie..hahaha

♥ LULU ♥ said...

sedapnye duriannnn..nak sikit..hehe

LUTFI SYAFIQ said...

aku cari durian kat dusun mmber aku ja.. ko ade mmber yg ada dusun mcm aku?
konfem takde kan? hahahaa

*aku tak pandai nyanyi. titik.
setakat nak riak2 dlm blog bole la. haha

syrupmasin said...

scya : haha..cari dekat pasar malam ye :D

nur liyana : haha..beli dekat tesco..dah siap bukak kan :D

aida omar : haha..yee..tao makan je..haha..sampai terbau..haha..teringit la tuh :D

lulu : haha..ade dlm fridge tuh :D

amirul.fareast512 said...

As Salam , dtg menjenguk tuan tanah . hahha , ni ape citer ni ? ohh ...
carik duriann ... haha . da musim ke ???

Si Gadis Pipi said...

xpndai bukak durian??? i pndaiii..hahha

diana said...

best bila orang serumah kia tak makan durian..jadi tak payah berebut2..
macam akak la..suami dengan maisara tak makan durian..
bila makan durian akak boleh ambik masa untuk menghayati durian tu.
jangan gopoh2..tak dak sapa nak berebut..

cucu umie said...

ayie dah xlalu nak makan durian lol..kt rumah nie dh banyak sgt durian...hahah xthu dh nak bg sape?/ hang nak ker syrup..lalala mai dtng pontian..hoho

syrupmasin said...

lutfi : perghh..bongkak doe..ade member mcm tuh..haha..aku dusun atok ade la..tp jauh :D

amirul : haha..ermm..ntah la dah musim ke blom..tp ade je dekat pasar malam dgn tesco :)

SI Gadis Pipi : haa?? ye ke??

akak diana : waa..untunglah akak..dekat umah nih adek nomor 2 je ta minat sgt..yg laen lebih kurg saye je :D

ayie : haha..ye ke?? oke..nnt dtg sne :D

apik pehe said...

hahaha..aper ni?nama jer hantu durian..tapi tak pandai bukak..hahahah

Jer ... said...

KO hantu durian ke ? :D

mr.syazwan said...

cari durian king ya

hehe

deeya said...

bilalah durian kat umah aku nak gugur .. hari2 dok tunggu bawah pokok . mengidam ! T__T

alif haris said...

adek pmpuan aku lagi la .. anti durian .. ish3 .. bau die pn dia nk muntah..hhaha

izzah said...

wah...duriannnnnn!!nak sikit. :)

muhamad hanif said...

makan je tau..kopek taktau ?

apa punya tuuurrrr !!

kokser kokdam said...

ambo suke bukak durian.. =D

Arpiiz said...

wah2, ni yang nak kena pergi cari durian gak ni..hehe

Ati Masrif said...

last year kak ati kena cirit
lepas makan durian
sampai lani ...dah tak
giler sgt durian dah...hehe

Nurulee said...

teringin nak feel sedapnya durian tuh. tp ttp xda feel. cemana nih?
>,<"

akmaL said...

aku suke durian ! haha

ABU said...

ya aku pun suka gila makan durian

nurAMALLINA said...

Tak suke ah durian. Wahhh tibe2 gituuu. :)

Bella Bell said...

arggggg.. durian.. nak makan! nak makan! plizzzz.. kempunan.. heheh!!~



^^

nuyuEna said...

kite x panggil kuah durian..kite panggil pengat durian..sama la kan..:P

syrupmasin said...

apik : haha..lek ahh..abah ade tolong bukak kan :D

jer : haah..asal doe?? :D

mr syazwan : haha..oke :D

deeya : haha..beli je dekat kedai durian :D

alif : haha..ye ke..teruk tuh :D

izzah : nak dtg la rumah :D

anip : haha..lek ah weh..aku mude lagi kot :D

kokser : haa? ye ke..makan ta suke?? :D

arpiiz : haha..carik cepat :D

kak ati : haha..ye ke..adoii..maslah besar gak tuh :D

nurulee : haha..makan la bnyak2 :D

akmal : geng2..sep sikit :D

abu : haha..baguss..nnt bole makan sekali :D

amallina : haha..suke2 kan jugak lah :D

bella : haha..carik dekat kedai :D

nuyuEna : errr..same kot..ntah :D

miss.Addin said...

addin hantu durian ! HAHA :D


serius, Addin pun taktau kopek . lala ~

.m y z. said...

suka gila durian tapi tahun ni tak pernah makan lagi. durian makin lama makin mahal. sekilo dah bape ringgit. padahal kulit je berat T__T

YOUsoF said...

Mak aku gelar adik aku hantu durian.. tapi aku takdela tahap hantu, penggemar durian je.. ;DD


gadis mana yang jadi mangsa pelukan nakal ko tu Sin?

Syuxer said...

lol ko tak reti karate buah durian???

ambek je samurai,ko libas je sekali konfirm terbelah kepala durian tuh heehh.:)..mujur ko suka makan durian..boleh jadi satu geng heheh

syrupmasin said...

addin : haha..geng2..sep sikit :D

myz : haha..betol2..beli dah siap bukak ta berape sedap sgt kan :D

yousuf : haha..ye ke?? pelukan naka?? err..ta de lahh :D

syuxer : haha..kau reti bukak ke doe?? gile baguss :D

cik sakdi said...

semalam kitorang beli durian. dua bijik hamik kau rm20. HAHA tp ktorang xpedulik hehe

YOUsoF said...

hahaha.. aku takda berani lagi la nak letak gambar macam tu.. hahha

syrupmasin said...

cik sakdi : perghh..gile mahal doe..

yousuf : errr..adoiii :D

YOUsoF said...

kahkah.. adoiii sekejap takpe kot.