Followers

Monday, May 2, 2011

sijil kelahiran itu..

2,3,4 hari lepas ade interview degree masscomm..sebab dalam surat suruh bawak sijil kelahiran atau dalam bahase kebiasaan nye surat beranak kelam kabut mencari dan memunggah almari bilek emak..ye lah..kalu simpan dalam almari bilek sendiri mao dibuang dan dipijak sesuke hati..paham-paham lah bilek orang bujang..bak kate mak macam tongkang pecah..pagi nih kemas ta sampai tengah hari dah terabur sini sane..haha..

ohh bukan nak cakap pasal bilek yag bersih itu nak cerite pasal surat beranak nih..bile bandingkan surat-surat kelahiran yang bertinbun ade mak dgn abah punye,aku punye dengan adek-adek punye..gile banyak perbezaan..ye lah..aku punye bentuk laen..mak dgn abah punye ta nak besar sangat pon..mira punye macam aku  punye..

asal laen eh bentuk-bentuk sijil kelahiran ini..ye lah..bile tengok mak dengan abah punye yang lame ya Allah ta nak macam mase perang punye sangat pon..ye lah dimakan zaman..kalu sarah punye siap ber type gune komputer lagi..aku pulak nurse tuh tulis gune tangan je..fuyoo banyak perubahan yang ketare..haha..oke tuh je lah nak cite pasal sijil kelahiran ataupon surat beranak..haha..bubye :)

jangan ditegur gambar buruk ini..haha..nih la sijil kelahiran mohammad salehudin bin abd sani :)

33 comments:

Cik Tetra said...

hahaha..tau xpe..surat beranak mesti mak yang simpan!! hehe..:D

syrupmasin said...

haha..kalu mak ta simpan mmg hilang tanpe jejak ah kan ;D

ZWAN SABRI said...

Samala ngan aku.. sijil branak aku pown, mak aku yg simpankan.. HEHE

Haziq Yaacob said...

sjil kelahiran=sijil anugerah cemerlang..

cemerlang berenang dan bergabung sebelum....BERTUKAARRRRRR :D *mcm digimon*

[sutera kasih] said...

hehe nsib baik sy punya sijil surat brnk, sy yg simpan sndiri..lusa nk intrview huhu

syrupmasin said...

zwan : haha..bile lah nak simpan sndiri kan :D

haziq : haha..bnyak ah kau punye digimon..sekarang bergabung mcm cite dragon ball lah :D

syrupmasin said...

[sutera kasih] : waa..gile bagus simpan sendiri..ta pe ahh..org perempuan cermat sikit simpan2 barang nih..kalu lelaki mmg cermat tuh jauh sekali..haha..ohh luse interview ke..good luck eh :)

Diyana said...

bukan setakat surat beranak,ic pon mak yg simpankan.Haha

syrupmasin said...

diyana : haa?? haha..gile bagus..ta pe2..selamat sikit ann kalu mak yg simpan kan :)

batrisya munirah said...

records penting tuh salehhh~ keep it well okeyh ;)

syrupmasin said...

haha..betolll..ehh lan punye isteri ahh :D

ezzah said...

uhu . lepas ni surat beranak on9 pulak ape :P

syrupmasin said...

haha..kann..teknologi kian maju :D

adan said...

sekarang kena simpan surat beranak sendiri dah..

syrupmasin said...

kalau kene simpan sendiri tuh makne nye dah besarr :D

azrinrahim said...

sama lah bro sijil kelahiran kita..huhu macam gitu juga ah aku pnye..lala

syrupmasin said...

haha..ye ke..zaman 90an punye mcm tuh kot :D

Scya LollitA said...

oke, kte pnye se-spesies :D

syrupmasin said...

Scya LollitA : haha..ye ke..geng2 :D

Far8 budak baik said...

okey je..aku nye lagi teruk..
tak berwarna..hahahaha =p

syrupmasin said...

haha..ye ke..asal macam tuh :D

republik n9 said...

salam kenal,

gua dulu penah godek2 almari buruk kat kampung jumpe surat beranak yg dah carik2 mcm peta harta karun, memang klasik!

syrupmasin said...

haha..2 la pasal..macam pete harte karun dah kan :D

ABU said...

surat beranak ko dua kali ganda besar dgn aku punya..aku kecik je..hehehe dn bertulis tngn jugak..

syrupmasin said...

wuahah..ye ke..asal kau punye kecil lg doe?? :D

HonEyBuNNy said...

sijil beranak ila mesti la mak yg simpan...heheh

syrupmasin said...

haha..tengok..rate2 mak yg simpan lg kan :D

Cik Yana said...

Sijil lahir cik Yana dah hilang. Tak tahu kat mane. Hahaha~ Asyik lupa je nak report buat yang baru :P

Lots of Love,
Cik Yana

syrupmasin said...

hilang?? adoii..haah kan kalu ilang nk pegi jbtan pendftaran jugak eh??

Khairil said...

semua sijil yang kita dapat kita boleh tgk..cuma sijil kematian kita saja yang tak sempat kita nak tengok...

syrupmasin said...

betol2 :)

Ayie said...

parent teman punya surat beranak dah macam surat chenta zaman dahulu kale.. Besa melampau lampau.. ^^

syrupmasin said...

haha..ye ke..kene simpan buat kenangan tuh :D