Followers

Thursday, May 26, 2011

jujur lah..

nak buat muke benci pon comel lagi?? :D

jujur tuh besar ertinye dalam diri setiap orang kan..alaa sape yang nak kene tipu..kalu sekali kene tipu sumpah dah ta percaye sampai mati pon dekat orang tuh kan..aku ta puas hati gile dengan setengah-setengah peniage yang ta jujur..

macam mane melayu nak maju kalu dalam perniagaan pon ta jujur..amek la nabi kite sebagai contoh dalam berniage..ta de kelentong orang pon..alaa kau peniage buat ape nak tipu-tipu orang buat rugi je..bile orang dah tao kau banyak gile kencing merate-rate sumpah lepas nih kau berniage rugi sampai kiamat lah jawap nye..kalu ta kene balek dekat batang hidung kau..mane tao anak cucu kau nanti kene kelentong balek..baru padan kan dengan muke tuh..haha..oke bubye :)

34 comments:

ieka.H said...

bnci org x jujur!
huh

syrupmasin said...

ieka.H : huhu,,betol2 :D

Wanie said...

sape yg x jujur ni?
peniaga makanan?hehe
slalu klu org cina mmg x jujur la..
melayu no komen..hehe

syrupmasin said...

Wanie : huhu..rase same je wanie..org cine ke melayu ke..lebih kurg je ta jujurnye :D

Fathiah Hamim said...

peniaga sekarang banyak nak amek untung je tau. cekik darah.

syrupmasin said...

Fathiah Hamim : betol2..susah betol macam tuh kan :)

diana said...

akak pun pernah kena tipu dengan sorang peniaga ni..
memang menyesal la..
sampai sekarang di terkesan lagi kat hati ni..
kalau jumpa peniaga tu memang akak nak lempang2 muka dia..
wah!!!emosi di luahkan!

shafmechy said...

selalu terkena ngan peniaga yg menipu ni..haish

Freaky said...

susah kalau bangsa sendiri x jujur. setuju dengan ko

Bahasa Apa Ni ?

syrupmasin said...

diana : ye ke akak..kesian..org macam tuh patot dipukol ramai2 kan :)

shafmechy : banyak dah sekarang peniage yg tipu :)

freaky : haha..betoll..macam mane nk maju kan..

alif haris said...

sumpah aku pangkah gler penipu besar ni .. lagi2 tang duit(peniaga) .. HUh!!

syrupmasin said...

alif haris : haha..org macam nih wujud menyusah kan org kan..

miss.Addin said...

trustworthy is the best policy ! :) hee

syrupmasin said...

miss.Addin : haaa..betol22..sgt setuju :D

raima said...

sejujurnya, semalam saya ta mandi!

p/s: jujur,kan (^__________^)

Syuxer said...

tipu adalah keperluan asas kepada peniaga yang tamak..biasanya melayu kadang2 cina..huhu..

jadi kalau dah kena tipu..xyah dah singgah kedai dia..lalu je kat kedai dia..angkat je jari hantu lama2 sambil putar2 kan ia hahah(jgn amal benda ni heheh)

syrupmasin said...

raima : wuahahaha..tuh jujur sgt tuh :D

syuxer : haha..keperluan asas tuh..haha..betol2..jari hatun tu perlu :D

shiema sufian said...

dah bersepah orang ta jujur sekarang :)

syrupmasin said...

shiema sufian : haah..bersepah2 dah sekarang ;)

teha said...

agree ! kne ambk nabi sbg contoh patutnye.. hehe ~~

syrupmasin said...

teha : ermm nabi lah contoh terbaek kan :)

muhamad hanif said...

jujur radja ?

ain dzaya said...

ada gak peniaga yg hari nie harga laen, esok harga laen..bia pun lauk sama jep..hmm...apa bule buat kedai dia je yg beraneka lauk..

Cik Tetra said...

betul2...peniaga skang ni sume nak untung je..slalu kena tipu..sadis betul!! :D

cucu umie said...

setuju2..kebanyakan peniaga memang suka tipu sekrng terutama tipu dalam timbngn..enth mybe nak kaya cept kot..tpy akan cept bankrap juga nty kalo sellu jer tipu..

LIPISLADY said...

Sallam,

Penyakit orang melayu berniaga,
pertama suka kelentong macam bukan melayu juga,
kedua suka hasad dengki kepada sesama peniaga, tapi orang bukan melayu dia jaga kawan dia, tak ada hasad dengki, kalau ada pun tak ramai.

syrupmasin said...

muhamad hanif : haha..bukan lagu radja tuh lah :D

ain : haha..betol2..nak meniu org nomor 1 kan..

cik tetra : haha..ye lahh...org2 macam kite yg mude remaje nih la dyorg nk tipu..yg tue2 sikit jarang kene..

cucu umie : haha..buat ape kan nk cpt kaye kalu menipu..buat dose je..

lipislady : haah..betol tuh..adoii..bile la nk berubah kan..

Norfidayu said...

jujur la dalam semua perkara.. :))

HonEyBuNNy said...

saya jujur...hehe

syrupmasin said...

Norfidayu : ermm..betol2..bile jujur baru org suke kan :)

HonEyBuNNy : haha..ye kee..bagus2 :)

ABU said...

aku sngat bersetuju..:D

syrupmasin said...

ABU : haha..betol..ujur tuh penting :D

Papa Mifz said...

berniaga kene jujur...baru berkat...

syrupmasin said...

Papa Mifz : ermm..betol2..baru lah bole maju peniagaan kan.. :)