Followers

Saturday, May 21, 2011

rokok dan rokok..




kau perokok?? jujur cakap aku bukan perokok ye anak-anak..haha..sumpah cakap la ade jugak niat nak merokok..dan penah mase lepak-lepak dengan kawan aku..aku mintak suruh ajar isap rokok sebab teringin..tapi kawan aku cakap "ah ta payah nak mengade nak belajar isap rokok"..aku ta kesah sangat dengan orang yang merokok nih..bole je masuk dengan dyorg..kalu tengah lepak ke dyorg merokok aku oke..

tapi aku macam ta selese bile orang merokok nih merokok dekat empat ber aircond..adoii encik-encik jangan lah merokok dekat tempat-tempat macam tuh..bukan ape macam mane eh nak cakap..asap rokok tuh macam ta bergerak..ye lah..bile tempat ber aircond kan tertutup jadi dy macam lambat la kan nak hilang asap tuh..jadi jangan la nak merokok dekat tempat ber aircond eh..ingat la orang laen..tetibe ade yang sesak nafas..mati dekat situ..sie-sie je kan..

ohh aku baru tao pasal yang peratus perokok dekat negare maju turun dengan mendadak..adoii cetek betol ilmu pengetahuan..jadi malaysia nih negare maju ke?? ermm tapi asal banyak je isap rokok..haha..tu je aku rase..yang hisap rokok jangan amek hati eh..sorryy kalau terase..cakap awal-awal nih..oke bubye :)

42 comments:

adwafarahin said...

haa btl tuh tlg la jgn merokok kat dlm tmpt ber-econ,busuk satu hal..sesak nafas tau dok dlm tuh
aishh

bagus! kipidap jgn isap rokok sbb anda hebat sbnrnye!

syrupmasin said...

adwafarahin : kalu ade orang yg isap roko buat macam tuh rase nak sepak laju2 je kan..haha..thanxx..arap dapat la bertahan ta hisap rokok sampai mati :)

Cik Tetra said...

wah!!! bagus betul lelaki x hisap rokok..teruskan usaha anda..jgn terjebak..:D seriusly.. lelaki kalau tak hisap rokok npk cool,.


gmbar kt atas tu..peh!!!! HAHAHAHHA

ZWAN SABRI said...

Alaaaaaaaaaaaaaa, tak isap rokok ker saleh? baru ingat nak blanja hang rokok.. aku ada banyak stok rokok nii.. HEHE

no_answer said...

nak buad macam mana kan ?

kengkadang dorang tuh tak faham bahasa .

pastuh gampang gampang isap rokok

-.-"

syrupmasin said...

cik tetra : haha..thanxx..gamba atas tuh gile takot kan :D

zwan : haha..ecece..bajet kau isap rokok..poyo ahh :D

no_answer : haha..betol2 :D

Syuxer said...

jgn isap rokok tiruan..nanti jantung jadi tiruan hahhaah

syrupmasin said...

Syuxer : rokok tiruan??

cik saya said...

tak tahan bau rokok. aduh.

syrupmasin said...

cik saya : sesak nafas kan bau dy :)

Syuxer said...

rokok yang jenama ntah mari mana datang cam rokok bola ke..janji bukan rokok yang berjenama..kalau tiruan..maybe jantung boleh jadi cepat k.o heheh

syrupmasin said...

Syuxer : ohh ade eh rokok macam tuh..ta taoo sorryyy :D

Jahidih Saili said...

hehe..plg baik, jgn merokok kt mana2 sbb ramai xsuka..

syrupmasin said...

Jahidih Saili : paling baek?? haha..

ekin alias said...

x suka x suka..!

Puan Kutu said...

kt mana pun jgn la merokok dkt org.nk merokok pegi main jauh2.haha

Fathiah Hamim said...

aku paling menyampah kalo pi isap rokok dalam mall. gila betul.,

syrupmasin said...

ekin : haha..ta sukee :D

puan kutu : betol tuh puan kutu..sokong sgt :)

fathiah : haha..kann..2 la..merokok lah dkt tmpt open air..cehh :)

fadh leyanie said...

baiknya..ank sapala ni ..amaran kerajaan : rokok merbahaya untuk kesihatan.

FarhanahAdzlan said...

yg perokok tu xberbahaya sngat pon..yg lbeyh bbahaya orang yg sedut asap roko tu la..gggrrr~hahaha..:)

syrupmasin said...

fadh leyanie : haha..baek sbb ta isap rokok je..haha..tu je lah yg baek nye..yg laen ta de lgsung baek nye :D

farhanah : betol..kite yg ta isap rokok pon jd mgse kan..

nmirmo said...

ehem!! sebelum tu nak cakap..ni bukan makian ekk...hehehe... ;)

bagi tira kan...tira memang tak suke orang merokok...tak kisah la dekat tempat aircond ke..kering kontang ke...tak suke gak....sebab..orang yang menghidu asap tu lagi teruk dari org yang hisap...hoho...

dan3...alhamdulillah la..encik syrupmasin tak merokok....;) ..jangan la nak cuba2 ni....wokeh? ;) tak style la bro ..^_^

syrupmasin said...

nmirmo : huhu..ohh ye ke..laen org laen la pndpt kan..haha..syukur la..mintal2 smpai ke tue la ta isap kan..haha.. :D

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

<--------perokok, tapi xtegar... xamek ati pon.. hehehe

beLLa said...

sempo betoi nenek tu smoke. ;p
ktepn tak ske gile la smokers ni. lagi2 kat kedai mkn en. ingat macho sgt ke merokok neh. busuk plak tu asapnye. huh

syrupmasin said...

Taufiq Arifin : haha..naseb ta amek hati :D

Diyana said...

ramai laki kata tak merokok bukan jantan

Heh,tak da maknanya . Seksa diri sendiri je bila merokok ni

raima said...

nenek hnsem! nak kenal boleh^^ mwahaha :DD

syrupmasin said...

diyana : haha..ye ke..kalu ta merokok jantan ah?? haha..betol2..sekse diri jugak isap rokok nih..duet lagi bnyak habis..kann?? :)

raima : haha..nak kenal dgn nenek tuh ke?? :D

muhamad hanif said...

haram..haram..haram..haram..

pha is said...

ramai jugak member aku yg merokok wlaupon aq x merokok. tapi diorg pon sndri paham la... time aku ader, pi isap jauh2, isap ngan geng lain. dah abes, mai sembang ngan aku balik.. hehehe

ieka.H said...

waaa..geli amat tgk pic tu!haha

syrupmasin said...

hanif : haram..haram..haram..haram..

pha is : wahh..geng2...ohh ye ke..baguss gile mmber kau..

ieka.H : haha..geli kan..tp cantek tuh nnk tuh :D

ABU said...

aku tak merokok..hehe

syrupmasin said...

abu : haha..ye ke nih :D

cucu umie said...

ayie memang xboleh tahan kalo orng isap rokok kttmpt bericon nie..aduyai, kalo kt uar boleh except lg ah...huhuhu

Norfidayu said...

yup2..tak yah la nk merokok kat tempat air-cond.
sy tak suke lelaki merokok sbb boo syuk!

syrupmasin said...

cucu umie : haha..tu la pasal..harap org merokok nih paham la kan..

norfidayu : haha..ye ke?? :)

Tauke Budu said...

haaha..semua kawan aku perokok kot..but it's ok lah kan nak buat macam mana...aku pun ada jgk keinginan..tapi bila fikri yg rokok tu bahaya n ketagih so pendamkan niat suci tu...

syrupmasin said...

Tauke Budu : haha..niat suci tuh :D

cik sakdi said...

kadang2 bila ujan, tutup tingkap kreta n pasang aircond,, bapak aku selambe merokok. pergh.. disebabkan makan minum aku dia tanggung..aku diam je. hehe baik x gua? :)

syrupmasin said...

waa..bagus nih..anak yg solehah sungguh :)