Followers

Tuesday, May 3, 2011

pentingnye jawi..

tadi mak suruh aku ajar sarah jawi..alaa jawi lah..macam cite pendekar bujang lapok tuh..yang dyorg ta reti eje..sorang kate circus lah..ape lah..oke sambung balek..mak suruh eje donut dalam jawi..sumpah aku ta reti..ya Allah ape nak jadi nih..5 taun sekolah ta reti nak eje dalam jawi..

aku ta reti nak eje je..insyaAllah kalu bace tuh bole lah lagi..tetibe aku rase gile teruk..adoii..malu lah dengan sarah adek sendiri fuyooo abang ta reti eje jawi..haha..ta bole jadi nih..kene belajar balek..ohh tapi aku reti ye tulis name aku dalam jawi..haa bende tuh satu aku ta bole nak lupe..name sendiri weh..ta kan la ta reti nak tulis..

mao ta malu dengan adek sendiri..sarah suruh ajar jawi darjah 1 je pon..aku yang dah 21 tahun nih ta tao..adoii malu-malu..rase macam nak hentuk kepale dekat dinding sampai pecah je tahan malu..haha..oke lah lepas nih nak bace jawi banyak2 nak kasi lagak sikit dekat sarah..haha..bubye :)



33 comments:

tarijemariatul said...

hahahahhaahahaha...

okeh stop.
selamat belajar jawi balik demi sarah.


=D

syrupmasin said...

haha..thanx weh :D

cikida said...

hahaha..bukak balik buku skola agame adik ye...yeahh,,jgn malu2 lah,,kalau malu sesat jalann...=p

ZWAN SABRI said...

Aku hanya mampu untuk baca tulisan jawi jerk.. klaw bab2 tulis tulisan jawi, mmg aku x reti langsung.. HUHU

Haziq Yaacob said...

ape daaa...kantoi busssukkk punya olang :D

nawza said...

baguih la hg nk belajaq jawi..org muda la bnyak yg x tau tulis jawi..aku sokong

syrupmasin said...

cikida : betol2..kalu malu sampai bile pon ta tao kan :)

zwan : haha..serupe doe dgn aku..sumpah kene blaja balek :D

haziq : haha..bnyak kau punye busuk :D

nazwa : haha..niat je baru pasang tuh :D

Fathiah Hamim said...

jawi boleh laa. arab, dah setahun belajar pun, macam hampeh lagi.

syrupmasin said...

Fathiah Hamim : wahh bole lah bagi tunjuk ajar :)

Ched said...

blajaq kat google translate nuuu... hehehe

yui92 said...

tulisan jawi tu antara harta pusaka org melayu...kata cikgu bm aku dulu

Hati Batu said...

haha sme la aku! nak baca tu insya Allah boleh...nak tulis tu alamak aiii susah gila..haha

tapi kalau eja saya tu ok je...ekeke =P

syrupmasin said...

ched : haha..google translate ade jawi jugak eh?? :D

yui : haah..betol2..dari dulu dah gune kan :)

hati batu : haha..kene blaja balek nih doe :D

Cik Tetra said...

hahaha..biase la tu,,mklumlah da lme x gune bhse jawi,,takpe2 sy faham,,hahaha,, :D

syrupmasin said...

Cik Tetra : haha..betol2..sebab dah lame ta gune tuh ta igt kan :)

Ayie said...

teman tak ingat cara nak ngeja guna jawi nih.. Lama bonar tak guna.. ^^

syrupmasin said...

ayie : haha..same ah..tu la pasal bile kene suruh aja adek, kantoi dah ta reti..haha :D

r-5 said...

adik ko laki ke pompuan?. ke salam kat dia haha. akapblaja leklok jn jadi macam sirap yang masin.haha. ok bro follow ko sedap plak baa en3 ko. hehe

syrupmasin said...

adik aku pompuan la..dah name sarah..haha..oke..thanxx weh :D

Rama2Ungu said...

huhu...tulisan jawi kena praktikkan slalu baru tak lupa..syg kalau tak tau tulis jawi kan..takpe, kalau lupa bleh blaja balik kan:)

jom kt practice balik:)

syrupmasin said...

tu lah pasal syg kan kalu ta tao tulis..kene blaja balek nih :)

Alin Marlini said...

janji pandai mengaji..itupun cukup..

syrupmasin said...

alin : haaa..betol2..tp nnt kene eje dgn adek ah ta tao eje jawi :D

cik aisha said...

gud luck ye dik..heheh

syrupmasin said...

huhu..thanxx :)

amir aizat said...

hahahah slmat bljar jawi!kui2

syrupmasin said...

amir : haha..thanx :)

Fatma Diyana MB. said...

kirim salam kat adik ye. haha.

syrupmasin said...

haha..oke2 :)

a pis of art said...

betul la tu.. rase2 ramai lg tak yg tau pasal baca jawi ni..

syrupmasin said...

huhu..tu ah kene blaja tuh :)

sha said...

selamat belajar Jawi..
lama tinggal, lupa kot..

syrupmasin said...

haha..tao ta pe..tuh kene blaja balek tuh :D