Followers

Sunday, May 15, 2011

kawen mude..

gile comel kot t-shirt nih.. :)

semalam puas bersembang sambil-sambil makan sireh dengan dopah tersayang..bersembang sampai ta ingat dunie..macam-macam cite terkeluar dan gile seronok dapat korek dari dopah..ohh doopahh gile sayang dekat nada..haha..

1 cite terkeluar bile aku baru dapat tao yang dopah aku nih kawen gile awal kot..umur 14 tahun dah kawen tuh..gile hebat..terpegun aku weh..sampai sireh yang ditonyoh dalam mulut terbakar..haha..fuyoo..hebat ahh dopah kalu 14 tahun dah kawen..kalu umur 14 tahun kire-kire form 2 lah kan?? wahh..14 tahun dah nak kene masak lah kemas-kemas umah lah..

kawan dopah aku lagi hebat umur 11 tahun dah kawen..fuyooo..lagi mude weh..cincai kire darjah 5 la kan kalau sekarang..haha..

elok ahh kawen mude kan..dapat anak cepat..maksiat pon dapat elak kan..aku nak kawen bile?? 30 tahun ke..laki ta pe kawen lambat kan..korang bile nak kawen??..haha..oke bubye :)

22 comments:

tarijemariatul said...

skrg 21..kurang lebih dlm umo 25 dh tamat degree..perghh..bagus sgt dh kawen ank pakcik sani nieyh..hahaha..=D..


cop nak jadi pengapit boleh?..hahaha..

G3-lina said...

kawin? saya budak sekolah lagi kak.. haha~ nenek saya umo 16 dah kawin dah.. alah.. dulu perempuan ni kje nye duk kat dapo je.. kalau laki iye la pegy sekolah.. sekarang ni laki pompuan g sekolah~ hari2 pandang tu yg maksiat bnyk tu~

cucu umie said...

hehe..orang ta2 dl biase memang kawin awl lah..nenek ayie pon kawin awl.. tpi dl tak sama mcm sekrng, kawin lambt pon maksiat xad sgt..sekrng nie jer..kalo dah xthan nak bt maksia better nikah shje..huhu

syrupmasin said...

robex : haha..kau ta habis2 kan nk jd pengapit segale..haha :D

G#-lina : wahh 16..kire dopah saye awal 2 tahun lah..huhu..betol2..sekarang nih bnyak maksiat :)

cucu umie : ohh ye ke ayie..betol2..ta tahan buat maksiat bg kawen je..senang :)

ZWAN SABRI said...

Zaman lani klaw tgk budak form 2, x benafsu langsung nak kawen.. HAHA

MySuaraBlog: MALAYSIA Di Tangga Yang Ke-5

syrupmasin said...

zwan : haha..ye lahh..budak kecik kot..tmbah2 sekarang bnyak yg sekolah menengah mcm sekolah rendah :D

Rejab said...

zaman skrg ni umur dah 20 pun main mainan robot2 lagi hahaha

syrupmasin said...

rejab : haha..ta matang macam org dulu2 :D

ABU said...

orng dulu2 mmg kawin muda.. bagus mcm tu..tuk elak maksiat..:D

syrupmasin said...

haha..betol..maksiat pon ta bnyak la kan :)

iKhRam said...

30 gak la.. kene rancang dari sekarang..

langkah pertama,
kene cari calon yg terbaek!!
susahnya..
kalau langkah pertama pun dah susah.. apatah lg yg seterusnya.. huhuhuh!!

Cik Peanut said...

kalau boleh sekrang jugak nk kawen tapi jodoh yang x sampai2 lagi. heee

wAnA said...

Orang dulu dulu mmg suka kawen cpt. Law skrg mmg susah kowt nk jumpe cmtu hehe dulu 25 tahun dh dikira lewat, tp skg dh anggap biase jew haha

syrupmasin said...

ikhram : haha..tao ta pe..lagkah 1st pon terkontang kanting.. :D

cik peanut : haha..adoii..betol2..tuh 1 problem gak tuh :D

wana : haah..sekarang lepas sekolah menengah tuh kire awal la kan :)

Mohd Ridhuan said...

belanja kawin mahal skrg...
kene kumpul duit lagi...
hope...
dpt kawin mude la..
hehehhe

NURUL NAJWA said...

org dulu2 kawen awl.. dorg sume matang2 time 2.. sekarag ni?? err,no komen.. :D

syrupmasin said...

ridhuan : haha..betol2..gile mahal kot belanje kawen sekarang..haha..kene menabung dari zaman sekolah lagi kalu mcm tuh :D

najwa : haha..ohh sekarang org2 ta matang ah macam tuh?? :D

hawiz said...

ehh...psl kawen gak eh??..hihihihi

syrupmasin said...

haha..haah :)

Cik Tetra said...

org dulu mostly kawin cepat,,tp perempuan zaman skg,,kawin lambat..trend la katakan,,lg satu bergantung dgn jodoh la,,klu da jodoh awl...terima ja la!!kalau lambat,,errr..lu fikirla sndiri,,peace!!!

rj Etika said...

30? gile lambat. lepastu kawen 4. heheh.

syrupmasin said...

cik tetra : haha..betol..tgk jodoh lah kan..mane tao tibe2 kawen awal ke kan..haha :D

rj etika : haha..awal la tuh :D