Followers

Sunday, May 22, 2011

ade ke orang macam nih..

asal muke dy macam nih??


mule-mule sekali mari sedekah kan Al-fatihah kepade 16 mangse trajedi tanah runtuh..moge-moge roh mereke dicucuri rahmat..ameen..bukan nak cite pasal tanah runtuh tuh sebab ramai blogger aku tengok dah buat kan..jadi ari nih nak cerite pasal satu cite yg aku tengok tengah hari tadi dekat channel 106..channel oasis tuh..tajuk cerite tuh lahad..aku ta tao la dah berape kali dekat astro cerite tuh ulang..

dalam cerite nih si suami buat jenayah ape ntah..tapi bile ditangkap si isteri dengan anak dy sumpah kene maki, hine dengan masyarakat..sumpah aku menyapah dengan orang dalam kampung tuh yang caci maki anak dengan isteri dy..ye memang la suami dy perompak tapi asal la si anak dengan si isteri yang jadi mangse cacian orang kampung lepas si suami kene tangkap..

ade lagi ke orang melayu macam nih..adoii..malu lah kalu ade orang melayu yang perangai macam tuh..jangan la kite libat kan orang yang ta bersalah kan..aku gile sangat berharap yang masyarakat kite ta de la perangai sampai macam tuh sekali..sepatut nye kite tolong lah dyorg..sebab dah ta de tempat bergantung..isshh..ta patut betol lah..

haha..marah nih..aku harap ta de lah orang melayu yang perangai sampai macam tuh sekali..oke bubye :)

24 comments:

adwafarahin said...

muka garang x hingat!..hahah

syrupmasin said...

haha..tao ta pe :D

Cik Tetra said...

hahahaha..lawak r gambar tu...pastu awk boleh tulis "asal muke dy macam nih??" :D :D

rase sy ade lg org melayu cmtu camtu...

Freaky said...

ada ke org mcm tu ? meh tgk kat entri aku pulak mona lisa yang cun..

Satu habuk tak jadi

ieka.H said...

haha..ingt nk tnye ad ke org cm gmbr tuh.. :D

nub said...

al-fatihah..

Aisyah Aina said...

muka macam tu ada hati nak pakai seksi2....tak sedar diri...haha :D

elmajamil_90 said...

cantekk sgt gmbr tu =P

iNNrPeAcE said...

ade la muke cengitu.. heheheehee.. :D

syrupmasin said...

Cik Tetra : haha..lawak kan gamba tu..huhu..tu la pasal..mungkin ade la lg macam tuh..tp ta ramai kot :)

Freaky : ermm..ade kot..huhu..tuh sebab pengarh tuh buta cite mcm tuh :)

ieka.H : haha..cantek annn gmba tuh :D

nub : al fatehah :)

aisyah : haha..gmba tuh cantek dan unik kan :)

elma : haha..macam kau lah :D

iNNrPeAcE : haha..ade eh :D

Puan Kutu said...

isk2 tak patut..muka tertekan dgn org kmpg kot itu macam garang.haha..

cik sakdi said...

ala, orang kampung ni pon, xpayah la nak maki2 ngumpat je dah la, kesian diorang. huhu

syrupmasin said...

Puan Kutu : haha..ye lah kot kan..tertekan smpai mcm tuh sekali :D

cik sakdi : haha..ngumpat belakang2 kan..bukan dy tao :D

fadh leyanie said...

lek lu der..tu story rekaan semata2..tapi ada jugak segelintir masyarakat yang cetek ilmunya..yang tak bersalah habis di persalahkan..10 keturunan kena.

syrupmasin said...

fadh leyanie : haha..tgh relax ah nih..haha..harap2 jgn la bnyak masyarkat mcm tuh..adoii..susah la kalu yg ramai mcm tuh kan :)

ABU said...

ade je..orng melayu kan perangai pelik2..hahaha

syrupmasin said...

abu : wuahaha..perangai pelik2 kan :D

budak_baik said...

memang ade yg masih x open-minded skang.. hmm, bile la nk berubah..

Syuxer said...

nilah budaya orang kampung kita..satu family kena biarpun ank,abah or mak dia yang wat..semua nak salahkan..

emm..apakah sindrom nasi basi,semua lauk best xde guna(hahah ngarut je perumpamaan ni)

apapun..mentaliti ini sudah lama berakar umbi dalam jiwa masyarakat kita..jadi seelok2nya jaga air muka keluarga kalau terfikir nak wat jenayah...maklumlah zaman sekarang semua nak jadi hakim yang tak formal hehe

syrupmasin said...

budak_baik : tu la pasal..dunie dah modern..org nye bile ntah nak berubah kan :)

syuxer : haha..sedap perumpamaan tuh..haha

hawiz said...

hahaa.cuns

syrupmasin said...

haha :D

ferra ferro said...

ade kot . mesti ade punya !

muhamad hanif said...

lukisan tuu..hodoh siot..

lallalala ;)