Followers

Thursday, May 19, 2011

masak?? ermm...

kalu aku pandai masak mesti dah jadi macam chef wan :)

kemarin mak ade buat kenduri kecil-kecilan..bace-bace yassin dekat umah..mak asal ta suruh orang catering je yang buat..mak kate kau masak ramai-ramai lagi seronok kate nye..ye lahh aku pon turut menyebok kan diri dengan mak cik pak cik untuk masak sane sini..

tengok mak masak-masak dengan sorang makcik nih aku hanye memerhati dengan penuh keasyikan sup ruse yan mak masak..adoii sedap betol lahh..mak cik ya g sambil tonyoh-tonyok mulut nye dengan sireh pon bersuare garau sekali dan berkate " aleh, ape kate kamu belajar masak dengan mak kamu nih ha mase cuti-cuti malaysia nih ha"..aku pon ape lagi senyum meleret ke telinge lah kan dan melarikan diri kedalam rumah dengan sepantas kilat..

oke pengakuan jujur dekat sini..belajar masak?? belom sampai seru lagi kot nak masak-masak nih...biar lah pandai masak megi..tuh pon dah kire bersyukur..nanti yg masuk dapur perempuan jugak..haha..yg lelaki nye ngangkang tengok tv..haha

lagi satu pengakuan jujur yang aku ta reti nak pasang gas punye kepale tuh..kalu aku reti masak mesti jadi macam chef wan..ermm anda-anda lelaki pandai masak?? kalu perempuan mmg aku jamin la pandai masak kan..haha..oke bubye :)

41 comments:

Erin Azizan said...

takpandai masak pon takpe..gi mamak ke fast food ke sudah la haha

nurAMALLINA said...

Belajar la. Senang. Lapor jek, buat sendiri. Tak payah beli. Makanan kat luar sekarang dah tambah macam-macam. Tak tahu apa kandungan. Kalau kita buat sendiri, kita tahulah. Ewaahhh. Pandai jek nasihatkan orang. Haha

syrupmasin said...

erin : haha..yeee..sutuju 100% kalu kite ta g nnt dyorg rugi kan :D

nurAMALLINA : haha..tunggu duduk jauh dgn mak baru belajar..sememtare nih makan dulu ape yg reti..haha..amallina reti masak ta nih?? :D

Cik Tetra said...

ala budak laki klu x pandai masak xpe..ni haaa org perempuan yg kena blaja masak..hehe...kalau x pandai masak,,laki cari lain.. :D

pengakuan ikhlas *sy x pndai masak,,setakat nasi goreng, maggi lepas la..hahahaha.. :D

syrupmasin said...

Cik Tetra : haha..jujur tuh..baguss..alaa ta pe..mude lg kan nih..nnt belajar masak eh :)

hawiz said...

hawiz xpndai masak......hihi

syrupmasin said...

hawiz : haha..geng2 :D

Shamsuddin Amin said...

ala...
campur je semua...
pastu letak garam... hehe

syrupmasin said...

Shamsuddin Amin : wuahahaha..sakit perut ahh macam tuh..lagi 1 masalah timbul pulak :D

G3-lina said...

kita sama... hahha~ tapi sye pndai pasang kepala gas tu! haha

syrupmasin said...

G3-lina : haha..geng2..alaa..reti pasang ke?? haha :D

Aisyah Aina said...

alaaa...tak payah pandai masak pon takpe....masak tapi tak sedap buat apa...haha :D

syrupmasin said...

Aisyah Aina : wuahaha..betol gak kan..dari masak ta sedap :D

adwafarahin said...

oit! kepala gas tu pon x reti pasang ker?

adehh *pengsan

syrupmasin said...

adwafarahin : wuahaha..ta reti ahhh :D

Fathiah Hamim said...

fa belum pandai, cuma reti je. :D

eh pasang kepala gas tak reti? masak nasi boleh tak?? :P

syrupmasin said...

Fathiah Hamim : haha..ermmm..adoiii.."reti" kot :D

NURUL NAJWA said...

kepala gas xreti?? blaja jom.. ekeke peacee!

Scya Lollita said...

errr , aaaa .
rti ! msk nsik !

<----otw blaja -.-''

syrupmasin said...

najwa : haha..ermm..ta reti ahh..bole2..tolong ajar kan :D

scya : haha..ecece..betol ke nih :D

Tauke Budu said...

haha boleh lah buat backup kalau bini lari balik umah mak bila gaduh..haha...

syrupmasin said...

Tauke Budu : haha..tu la pasal..sng nnt :D

Azroy Kassim said...

ingat perempuan zaman skrg pandai msk ke? gua lagi pandai masak. haha

syrupmasin said...

wuahaha..bole caye ke?? :D

ieyza afieyna said...

laki tak pndai masak pun xpe. tapi klo pndai masak lagi bgus.. hee

BRO_MONDAY said...

budak gemok : koh koh koh salam pekenalan...tengkiu follow ai ('',) KIP IN TAC...

ai dah kawen ada anak soram baru, dulu ai pikir macam yu lah, "xpe sok² pompuan gak yam masok dapur"...dulu ai x pandai masak, tapi bila selalu tolom wife kat daput masa nak masak, sikit² skam ni ai dah tau masak...tapi xde lah hebat macam chef wan!!! koh koh koh

syrupmasin said...

ieyza afieyna : haha..pandai masak tuh bonus ah utk istri kan :D

bro monday : waa..hebat tuh..bile dah pandai masak sng isteri kan :)

raihana said...

haha.same lah.bab masak nie mmg mals.tahu makn je.=d

salam singgah.=)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

kalau dapat lelaki kaya, xpandai masak pon xpe.. hari2 leh makan kt hotel :)

amir aizat said...

senag jerh memasak nih,hehe

yayahidayah said...

huish... liat nye suruh masak... ish... ish... nasib baik lelaki...
tp kalo pandai masak... bonus tu...
sejuk hati mak nengok...
hikhik.. <3

ferra ferro said...

tetapi i believe that air tangan lelaki bila memasak lagi sedap . bila lelaki masak memang sedap . tapi jarang jmpe yang pandai masak . x)

YOUsoF said...

Nasib baik aku terer sikit dpd ko Sin, aku reti nak pasang kepala gas tu + masak megi, air, telur... ;D

cikAna said...

takyah masak2 nie. upah pembantu chef sorang keje kat umah. hehehe

cik sakdi said...

adoi ai semua abang aku pandai masak sejak mak aku meninggal dulu. so senang la diorang. skrang abang aku masak lg sedap dari bini dia. haha baru bangga,nnt bini kau pantang, kau gak kene masak, xkan hari2 mamak kot, nnt muke pon tukar kaler. :p

Far8 budak baik said...

ahahhaha..melarikan diri
sepantas kilat siapp..
aku pun klo jadi mcm kau..
buat gitu gakk
kah3

iKhRam said...

blaja masak?? hahaha... kalau saya ??? ntah.. blur...

nntkan bila dah dok umah sendiri.. mesti akan telefon mak mintak resepi.. hahaha??

syrupmasin said...

raihana : haha..aii..pompuan kene blaja masak nih..mane bole pandai makan je kan :)

Taufiq Arifin : haha..tuh kalu dpt..kalu ta dpt mcm mne?? :D

amir aizat : waa..pandai masak la nih?? bole ajar kan..haha

yayahidayah : haha..tu la kalu pandai masak sejuk perut mak ngandung :D

ferra ferro : haha..tao ta pe..tgk je la chef wan :)

YOUsoF : cehh..kau nak kate kau hebat lagi la pandai masak bende tuh..haha..yee aku ngaku kau hebat weh :D

syrupmasin said...

cikAna : haaa..idea yg bernas tuh :D

cik sakdi : haha..ta yah la mamak..mcd bole.. :D

Far8 budak baik : haha..mmg larik2 anak lah :D

iKhRam : haha..betol jugak tuh..ape gune ade phone kan :D

ABU said...

aku pandai masakn tomyam, sup tulang, laksa, sup ayam, masak kari..









megi punya la..hahahah

syrupmasin said...

abu : hahaha..cehhh..tuh aku pon retii :D