Followers

Sunday, February 6, 2011

saye anak sulung..

macam nih la aku kene buli dengan budak-budak umah nih :)

Hoho..nih entry last dekat rumah sebelom balek ke kedah yang makmur petang sikit lagi..ohh akan merindui rumah sampai awal bulan 5..jauh nih merantau warrior nih..ipoh kenang kau dalam doa mu buat kekaseh sambil-sambil khadijah Ibrahim nyanyi dengan ramlee sarip dekat taman lalala dinda kanda burung pun turut menari..

Ahh merepek dusta minyet sume..dah berbalek kepade tajuk entry..haha..ye aku anak sulung dari 3 beradik..asal tetibe buat entry nih..nih sebab si haziq..haziq..haziq..weh 3 kali aku sebut name kau nih..sile click untuk pergi ke blog beliau..haha..ta la memule dy suruh aku buat tajuk anak sulung vs anak bonus..sebab aku nih anak sulung aka abang yang baek macam ta sedap je..

Ohh susah jadi anak sulung nih..sile dengar ye adek-adek..sebab yang susahnye jadi anak sulung nih kene tunjuk lah conteh baek sikit..ye saye mengaku tuan kaseem baba yang saye nih tidak lah baek mane..mengaku nih..aku ta lah baek mane kalu nak di bandingkan dengan anak nomor 2 iaitu adek aku lah..sarah anak nomor 3..tapi berusahe lah dekat depan dyorg tunjuk kan yg aku nih baek dan bole pakai lah..tapi belakang dyorg ya Allah tuhan je yang tao perangai aku mengalahkan tupai menebuk nangka untk dimakan sebulan..

Lagi satu kalu buat salah sikit je anak sulung nih dulu lah yang selalu di soal siasat tanpe henti dan akan di pukol dengan penukul di kepale sampai memberi jawapan yang munasabah dan diterime oleh para hakim..susah ohh..tambah-tambah ade adek yang kuat mengadu macam sarah..ya Allah tersilap cakap sikit je sumpah mengadu dekat emak engkau nih ha..jadi bersedie untuk pembalasan..


sayang sebenarnye dekat adek-adek..kalu buli tuh name nye buli-buli sayang :)

Tapi memang lah anak sulung nih selalu buli adek-adek dy..tapi sebenarnye rase sayang dekat adek-adek sendiri tuh kekadang melebihi diri sendiri jugak..ehh nih jujur cakap lah..tapi aku ta tao lah korang mcm mane kan..betol cakap weh..kekadang kalu result aku teruk aku ta nak lah adek aku ikot macam aku..kekadang bile adek-adek nih ade masalah dan merujuk kepade aku..berase berbesar hati jugak lah sebab aku jugak jadi tempat rujukan..

Ohh cuko bebel kot..panjang betolll..haziq aku dah buat ape yang kau mintak..jadi sayang lah dekat abang kau dan percayelah anak sulung nih baek orangnye dari anak bongsu yang manje tuh ..haha..dah nak packing-packing barang balek ke merbok kedah..uitm di hati ku :)

17 comments:

najihah sahami said...

yeay!!kita sama2 sulonhg. anak sulong ni nampak ganas tapi penyayang kan??hehe

syrupmasin said...

haha..betol2..nmpak je ganas..tp dlm hati ade taman :D

Arm_mj said...

anak sulung garang! k.long sgt garang..tp naseb bek adik2 dy baik :P haha

syrupmasin said...

haha..dy garang tuh sebab sayang dekat adek2 dy :D

echa rierie said...

nah!
kena tunjuk sikap baik la 24 jam law cmni..ngeh3..

syrupmasin said...

haha..tao ta pe :)

::wan fadhilah:: said...

wow! anak sulung.. banyak tanggunjawab tu nanti.. hehe.. pndai2 je cakap.. tpi btul la kn?

syrupmasin said...

haha..betol2..gile bnyak tanggungjawap..kene menoreh getah lagi..bersawah lagi..haha :D

khaifaiz said...

anak sulung kene kuat.. jd contoh tok adik2.. huhu

LiLohOnEy said...

yeahh!

samaa2 :p

ak ank sulung gak.

4adik pompuan, sorg jek laki :p

f_aRa_aINa989 said...

saya anak....




MALAYSIA....



hehe..



:P



Jelez budak perempuan ni pandai main gitar + nyanyi lagu InsyaAllah(Maher Zain)

Cik Ezy said...

along la ni ye..
bg contoh yg baek2 kat adik..
jgn bg contoh xbaek.. keh3

wasabi onee-san said...

yeahh!! sy pn ank sulong so adek2 kena dgr ckp ank sulong.. ngee~~
kdg2 kita bkn marah kn, cma itu cr kita tnjuk ksh syg kita kt adek2... ada fhm adek2 d luar tu.. ngee~~ ^__^

syrupmasin said...

khaifaiz : haha..betol2 :)

LiLohOnEy : geng2 :D

f_aRa_aINa989 : nih mesti anak last nih :P

Cik Ezy : haha..baek tuan :P

syrupmasin said...

wasabi : haha..iyeee.sokong2 :)

shah-kayrul said...

aku pun anak sulung...susah siot nak jaga adik perempuan yg sorang nie.....

n!da said...

eisyhh.. mestila sayang.
lagi2 klw abang sulung.
jage adik2 elok2 ye abang long.
n_n