Followers

Tuesday, February 1, 2011

ohh saye pemalu daun semalu lah..

tolong-tolong jangan lah amek gambar malu-malu-malu :)

Sumpah lepas nih aku kene baling dengan tahi bile budak-budak class bace yang aku nih pemalu..tolong-tolong tahi datang menyerang..wowo enaak sekali baunya..pemalu ke aku nih masalahnye..pernah jugak kekdang tuh bile orang suruh buat bende repek-repek kerepek pisang mesti lah malu nak buat kan..

Asal lah malu nih bole datang..malu nih pon cube duduk diam-diam dalam bilik tuh..asal kau gedik sangat nak keluar nih..stengah orang malu bile jumpe orang baru ting tang ting tang alejender..termasuk lah aku nih..kekdang nak sembang dengan orang baru dekat sekeliling nih memang segan nak mati..ade sekali tuh sampai terkeluar menangis sebab malu punye pasal..sekali dah kenal..sembang sampai katak berkokok pon ta dengar..betol ta encik haziq yg kunun-kunun nye pemalu itu..

Kekadang cube untuk menerobos benteng malu tuh untuk tidak menjadi penmalu yang teramat sangat dengan orang sekeliling..sebab nak menerobos rebus ayam tuh la aku beranikan diri jugak tegur-tegur orang sini sane sini situ..

Aku penah bace yang setengah orang tuh malu sebab kekurangan diri sendiri..tuh sebab dy malu nak gaul nasik dengan kuah sup dengan orang sekeliling dy..aku jugak lah tergolong dengan orang macam nih..ye lah..orang laen pandai menoreh getah, menjale ikan, memotong rumput..aku nih tao ape..tao makan, tido, masak air..jadi sebab kekurangan nih la aku macam segan silu daun semalu dengan orang..

Jadi nasihat untuk diri sendiri ini sile dengar dengar teliti ye encik mohammad salehudin..terimelah diri kamu dengan apa adanya ku ada kamu adira..sebab mampus sane ape orang nak cakap..selalulah mulekan perbualan dengan orang baru..pergi mati katak sane ape orang nak cakap bile kau mulekan perbualan kan..nanti bile banyak kawan bile susah ade yang tolong..

Oke dah masuk bulan 2 dah semoge bulan 1 kepoh-kepoh kiah pekasam tuh jadi tauladan dan jadi kan bulan February nih bulan sebagai batu lompat jauh..berusahe untuk menghabiskan diploma ini sebaik mungkin..oke have a great February Cadbury..bubye :)


lagu untuk bulan 2 nih :)

21 comments:

eza zularyeza said...

student kt mn?

syrupmasin said...

uitm kedah.. :)

Haziq Yaacob said...

haha..suka promote nama aku kecik2 an..besar2 lah sikit..demand~ hahaha

syrupmasin said...

gile demand doe kau nih..nnt2 aku buat la post khas untuk kau oke..haha

~~miss tempe~~ said...

wahhh..bdk uitm kedah :)

syrupmasin said...

haha..ye uitm kedahh best :)

Aq Waeda,,, said...

pemalu itu perlu!!
hehe,,hidup uitm!! (johor..hehe)

syrupmasin said...

betol2..pemalu itu perlu..ohh..oke..hidup sume uitm :)

IMANSHAH said...

owh aku tidak malu

syrupmasin said...

haha..bagusss :)

iKhRam said...

relax.. malu biar bertempat.. terlebih malu jadi sombong.. terkurang malu jadi jahat.. fasik..

elmajamil_90 said...

OMG!!!!!!!!! SALEH PEMALU!!!!!!!!!! MMG TAK LAR KAN =)

syrupmasin said...

iKhRam : haha..betol2 :D

elma : haha..betol la kan..memule mase part 1 mesti kau rase aku nih macam malu-malu kambing kan doe :D

anamizu said...

pemalu ke??hak3

syrupmasin said...

anamizu : haha..sikit lah :P

puteri ain said...

maluuu..:)hehe

syrupmasin said...

haha..malu-malu-malu :D

Arm_mj said...

malu ke..? haha x pe malu tuh kan separuh dr imannn :D

syrupmasin said...

haha..malu la jugak :P

n!da said...

guess what? saye pon pemalu jgak2. same la macam en.salehudin. hohoho.

tp bende2 camni boleh ditrain kan?
ciayou2! buat en.salehudin.

good luck n_n

syrupmasin said...

haha..geng2 ..betol2 bende nih ta bole buat selau..kene berani sikit :)