Followers

Saturday, September 3, 2011

pantang larang berlemang

senyuman aku yg begitu ikhlas

sakan beraye taon nih..ramai yang datang beraye..mungkin gambar raye yang di publish di facebook begitu kachak sekali seperti ahmad busu membuat kan orang datang berpusu-pusu ke rumah..

elok lah ramai datang..kite kan patot memuliakan tetamu..jadi jangan rase terbeban pulak bile orang datang rumah..tampaq sat g baru tao..

1 bende yang aku baru tao pasal lemang ialah mak cakap jangan langkah buluh lemang sebab nanti pulut akan meletup dan terkeluar seperti das-das menembak ayam di udara bile lemang tu dibakar..

mungkin jugak tu hanye syair orang-orang tua kan..ye lah kalu pikir logik pon lemang tu orang nak makan..ta kan nak langkah ta elok la..tampaq sat g nak langkah-langkah awat??

ohh mak dan dopah bergabung bakar lagi beberape batang lemang hari nih..jadi jemput lah datang rumah..selamat raye ke 5..oke bubye :)

52 comments:

diyan said...

raya tahun ni xda lemang =..=

Fara E's said...

haha , baklah alamat !

Saddila said...

huarghhh handsome gambar .

lebar senyuman (^____^)

comel :)

Cik Tetra said...

untunglah dpt makan lemang..seronoknya!!!

psstt: a ah la ,,gambar tu npk ikhlas,,HAHAHAH

Zul Fattah said...

oo.. memang betul la bro..
haha..

Cik Ca'ah said...

haih,boleh tumpo kalau nak membako lemang ni

alif haris said...

ko jemput aku ke ni syrup?? haha

EnciK AxixOu said...

dwet raye xcte?

Syaz Wanie Affandi said...

family wanie tak pnah wat lemang..slalu nye beli je..hehehhe..tak tau lak lemang pon ada pantang larang..

Anif Abdullah| AA said...

hai ahmad busu!! haha

eh, lemang tu terkentut ke ape..aku taw makan je weh ..hahak

khairul akmal azman said...

lomang tuk aku xde ke?
keh3......

schaze zainn said...

rumah kat ne?

nanti nak singgah ni

hahaha..

Lea IsNaw! said...

wah3 segaknya die

mcm ahmad busu :P

echaRierie said...

hehe..echa xpenat sebab x ramai knln kt sini..hihi..

Slmt Hari Raya Syrup :)

cik heroin said...

tak penah bakar lemang. gagagaga. beli je memanjang tp tu pun sebatang je. Wahaha

delarocha said...

kalau dilangkah, buluh lemang jadi meriam buluh la yee...

Azham Vosovic said...

lemang kt umah aku xda sapa makan, membazir je beli....

chemay said...

orang tua2 banyak benor pantang larangnye kan??
-.-

btw selamat hari raya ke 5 sirapppp
:)

cik pha said...

aku takleh makan lemang cepat muak aa

CayZal said...

pantang aku kecik2 dulu,jangan langkah meriam buluh.. nanti muncung pecah.. hahaha..

Peah Ros said...

err aku baru makan sepotong lemang.

beLLa said...

1st time dgr ohh. mmg tak elok lgkah mknn pon. tp klw langkah buluh dah takde lemang dlm dia takpekan? ;p

::Cik Pija:: said...

ikhlasnya senyuman tuuu. :P

takkan nk mkan mknan yg dh dilangkah kan? tak elok laa. :)

cik sakdi said...

mak aih pantang larang, lemang leh bertukar jadi bazuka pe?haha

Freaky said...

pulut meletup ? haha nak imagine jap. x pernah dengar lagi syair tu

macam ku kata said...

mekar sungguh senyuman anda..menampakkan keikhlasan anda..hahahhah

Fathiah Hamim said...

apa kata kau cuba langkah? ehehehe

eh tuh ke sarah??

nurAMALLINA said...

nak makan lemang lagi :"(

amna said...

juadah lemang jarang jarang ada di rumah nenek time first raya..

kalau ada pun ketupat pulut ^^ huhu

p/s:mknn takkan nk langkah :P

teha said...

mmg xde kije laa kan sape2 yang langkah lemang tu.. hadoii ~

teha said...

mmg xde kije laa kan sape2 yang langkah lemang tu.. hadoii ~

Saiazuan said...

aku dah tak larat nak raya... nak rehat je ni

najihah sahami said...

haha.org tua2 ade je ayat nak kasi kita ni reti bahasa kan. kita je yg tak reti2 nak bereti bahasa lagi. haha.

hamzah ian said...

tak pernah aku langkah lemang... hehe

muhamad hanif said...

weeewiiittt,

nak lemang sepuluh batang !

A-Chik said...

meriah sakan la keluarga kau sambut hari raya..

Mohammed Faizal said...

nantti jadi plak lemang kangkang...heheehe

Asyila Zainuddin said...

yeke die jadi camtu? macam best je.. hahaha..

Tukang Karut said...

itu memang pantang sangat la... memnag isi lemang akan terkeluar kalau kita langkah buluh tu...

puteri ain said...

tak nak pos lemang kat sini ke ? haha

cinta_lovato said...

xpernah dengar pantang mcm 2.. ni baru 1st time.. jop follow me ye -)

Eza Boom Boom :) said...

eza x makan lemang lagi rayeee ni...huhu...

budakijaupendek said...

meriah raya,
nguslah. hehe
mmg difikirkan tak logik tp makanan mna boleh dilangkah.
tak bersyukur nmanya.
ehh2 bersyarah pulak.hahaha

Kim Hyun Arry said...

owh,,cm tu ker?hehe..mnrik,,tp kn aku dulu prnh bkar buluh 2 then bile dh pnas..aku lagakan buluh tu tbe2 mltop mcm mercun bnyi dye,,best,,tu lh bunga api aku..hahahhaha...

Ary ariasputera said...

terima kaseh sudi dgr lagu raya ary.. eh.. eh.. tertekan polo pulak.. selamat hari raya...

Amirul Aqiim said...

betul ke pantang larang tu?
aku nk try la lpas nie..
hahaha ^^

syazwiena khan said...

berbalik pada komen atas nie ^ ^ ^
tak ke kurafat caya benda tu sampai cmtu skali :)

amni azmira said...

sampai ke hari ni xmerasa lemang lgi nih..^^

atikamohdnor said...

sedapnya lemang .


nak !!!

hahha

Izzaty Ishak said...

Lemang oh lemamng! :D

YOUsoF said...

Nasib baik bapak aku tak bakar lemang, cuma bakar dodol je.. Dodol bakar sesedap lemang... ;D

Nurnajwa said...

Haha, mcm main mercun plak XD

*org tu tau mkn je :P*