Followers

Thursday, September 8, 2011

rumah untuk disewa

mungkin kan ini rupa tuan rumah aku yang baru??

jadi tuan rumah memang susah..nak cari penyewa la..lagi susah bile si penyewa buat tahi dan berak bersepah dalam rumah..

mak ade 2 buah rumah yang di sewa kan..pernah 1 rumah yang mak sewa kan tu si penyewa cuba nak lari..sebab ta bayar sewa rumah berbulan-bulan termasuk lah bil letrik dengan air..naseb mak sempat menahan si berdebah itu..ewah mak macam abby abadi lah

tampaq sat g baru tao..sejahat-jahat aku dengan tuan rumah pon hanye tinggal kan rumah sewa dengan 10 plastik hitam yang penuh dengan sampah je..ta de lah sampai lari ta nak bayar sewa dengan bil letrik dan bil air..err baek kan aku..

tu ta masuk lagi dengan lukisan-lukisan beruk,merak dan naga di dinding..ciss nak kena cat lagi satu hal..kesian mak dengan abah..jadi kepade yang sewa rumah tu..hargai lah tuan rumah anda itu..

pesanan dan peringatan untuk aku jugak yang selalu buat tahi dan membaling nye dengan laju kepade tuan rumah..tampaq sat g..diharap sem ini aku dan rakan-rakan berhati murni..oke bubye :)

57 comments:

kjaharun said...

kau mmg penyawa yg baik bila tinggal kan 10 beg plastik warna hitam..

hahahahah, bakar je penyawa kalau x nk bayar sewa rumah ngn tinggal kn bil yg tetunggak..

Cik Tetra said...

tau xpe.,,penyewa rumah mak saya pon pernah nak lari x nak byr sewa..ape nak jadi la..HAHAHA.. tampaq sat g baru tau..hikhik..

cik sakdi said...

aku mrh la ngan tuan rumah aku. lampu, paip bocor xreti betulkan ke. tangki bocor, habis bill air aku mahal tau. tampaq sat gi. eh mak abah kau baik. ;)

Peah Ros said...

ececehhh budak nak masuk belajar ni. AHHAHA

Niena Pengembara Ilahi said...

wahhhh jahat gak tu tggal plastik itam

ArulchelseA said...

tuan tanah kedaun.. kih kih kih

Amirul Aqiim said...

kawan2 aku duk umah sewa, abes diconteng dinding, pintu.. smua lah..
gila~ =.='

Luqeem™ said...

aku sewa rumah kpdorg yg btul2 nk jaga..

Dialog™ said...

aku nak sewa bilik je boleh tak ?




:D

Marcella said...

oho..bekas penyewa umah mak saya dulu pun gitu.lari tengah malam.sewa berbulan tak bayar.bil letrek tak yah citer.ggrrrrr...

budakijaupendek said...

ramai sesangat yg wt taik mcm tu.
siap nk rosakkan rumah yg disewa lag.
huhu

Fara E's said...

dem , umah aku ada blik 0 ag weyh =='

muhamad hanif said...

kesian mak kau, Eh, takkan makayh kau je cat balik. Kau ?

khairul akmal bin azman said...

tampaq keje ang ek..
amboi2..

anamizu said...

memang nak kena tampaq satgi nih..kih3

inche hlovate said...

hoii tak baik maa lari dari nk byr sewa umh..nasib baik aku tak wat cm tu.. plastik hitam pun tak tinggal maa..aku lagi baik darpd kau taw hihi

Lea IsNaw! said...

saya penyewa yg baik

nak sewa umah mak ko buleh?

meaw said...

samalah aku wei,tinggalkan plastik hitam ja,hahaha!

Tukang Karut said...

aku penyewa yang baik... hoho... dimanakah rumah yang kosong itu?

asfira aminuddin said...

kalo kita sewakan umah kat org len, confirm situ rosak sana rosak. macam macam hal.

suha said...

kena cari jugak rumah sewa untuk sem depan. kalau betul 'dihalau' kolej, giatlahh nak mencari penyewaa :)

ABU said...

tu la pasal.. tau berka merata ja..
hahaha.. apasal ko tak upload gambr berok merak dan naga tu hek hek..

Green Apple said...

itulah risiko yg perlu diterima bila menyewakan rumah.. berhati2 memilih penyewa..dan jgn biarkan penyewa terlewat bayar, bahaya, dia juga yg susah nk bayar nanti bila dah tertunggak. Mangsa adalah tuan punya rumah..

Cik Rongoks said...

suka dgar ayat, "tampaq sat g" hahahha

adwafarahin said...

tampaq laju2 ja :P

ILA HonEyBuNNy said...

tak pernah sewa rumah...duk hostel ja...hehe

huwawwa...malasnya nak mula sem baru..ehhe

Zul Fattah said...

haha.. jahat betul pnyewa tu.. ko kasi je pnampaq .. bary dia tau sapa ko? huhu

Saddila said...

kesian mak dan abah .
kankankan :(

kim heeruul said...

nasib baik penyewa umah parent gua tu semua ok2..
hihi..

chemay said...

jangan buad perangai bila duduk sewa kat rumah orang salleh!
grrrrrr

Bigdaddyz said...

buat ikut nafsu pun ok jugak kan....hehe

teha said...

kesian tuan rumah.. hehe

Saiazuan said...

pening aku bila bill ni

aimi said...

btl2..org yg sewa uma kite kt k.l dh cabut tanpe bg taw bapak kite.. kuang asam itu org.....

difficult easy. said...

haha. habeslah kena marah dengan tuan rumah. :P

syazwiena khan said...

murni la sgt . ingat kolej murni ka ? haha !

asamasin said...

huhu..sian mak ko..xpe..ko kna la cat umah tuh..bru dpt elaun drpd mak ko..tuh pon klu dye nk bg la kn.. :D

abghani said...

hampeh..klu penyewa tk bayar sewa

adib syazwan said...

hargailah penyewa, jangan sampai sewa rumah pun ade cukai 6% nanti, hahaha!

Ct Aja said...

mak ai, stok sampah utk sebulan ke tuuu..huhuhu

Anif Abdullah| AA said...

bapak gigih nak cat balik kan kalau ade benda tampal2 kat dinding nih.. tampaq satg diorang tuh!

err,10 plastik je? aku 13 ..hahahak

Hans said...

yups
kena jaga amanah yg kita pegang bermula hari pertama kita tinggal di rumah sewa tu

Izzaty Ishak said...

Asyik buat taik je, buat la kek pulak utk tuan rumah kan :D

alif haris said...

haha .. 10 plastik sampah tu okey lagi doe :D
asalkan ko byr sewa ^^

Cik Bambam said...

tau xper.. dah bagi menyewa buat mcm ape jek umah tuh.. tolong lar jaga mcm umah sndiri.. ini tidak.. my parents punya umah sewa..kipas siling tuh.. hitam macam haper! tandas lak mcm public toilet jadinya.. kotor tak terjaga.. --'

apik pehe said...

hahaha..tu penyewa tahap aper tu?

::budak:: said...

haha..aku xsuka kalo tuan rumah mcm makcik ats tu..kang dy eja keberkatan dlm jawi mcm dlm cite dunia baru tu..

sewa umah naik la pulak sem ni..adeh :)

tampaq satgi..

tonaH iS herE said...

pape hal yang jadik sume tuan umah yang kena tanggung~

kesian mereka dan keluarga mereka~

najihah sahami said...

haha..ni nak kena bagi tuan umah baca blog ni cepat2. supaya dia get ready 10 orang pak guard. agak2 syrup and the geng nak lari cepat2 belasah.

Run Away♥ said...

tak ada toilet lah tu dear...pai wat sepah2...hek...;d

schaze zainn said...

kebanyakan orang tak jaga rumah sewa sbb mereka pk tu bukan rumah die..huhu

Syuxer said...

umah sewa neh aku men redah je letak barang2 hehe..maklumlah sewa hahaha..

YOUsoF said...

Senang je Sin, hidup ni ada hukum KARMA.. Kau buat baik, insyaAllah kau dapat baik..


Nak buat jahat pun bukannya dapat ganjaran.... Setan lagi suka ada la..

Wanie said...

sebelum amik penyewa kena buat soal siasat dulu, kalau lulus baru boleh bagi menyewa..haha

diyan said...

rumah sewa satu heee

amna said...

apa lah.. sungguh2 tul~

Afikah Aziz said...

errr plastik hitam? ika juga pernah kot haha