Followers

Monday, September 5, 2011

punca obesiti

ape kene mengene gambar nih??

mood raye lagi mungkin..ye lah..nih baru name nye raye bile class start tengah bulan syawal..bole la makan sampai perut kau berlipat seribu dan bunci seperti gajah..

bukak kosmo dan terbace keluarga punca anak obesiti..dalam kosmo cakap punce keluarge hidup yang mewah dan sering membeli makanan luar merupekan punce anak obesiti..

kalau dulu mak-mak masak makanan berkhasiat untuk anaknye sekarang dah berbeza bile mak-mak sibuk keje tanam jagung tanam anggsa..ta de mase dah nak ting tang ting tang..jd beli je lah makanan senang..

tu dalam kosmo tulis..yang jadi mak satu hari nanti sile belajar masak..err kalau jadi bapak suatu hari nanti tape kot kalau ta reti masak..sebab dalam kosmo tu tekan untuk ibu je..ta de pon suruh bapa kan..

2-2 lah kene bergabung meletup untuk bendung masalah obesiti nih..buat anak pandai pilih tarikh dan tempat..nak bagi anak dapat obesiti pon pandai..tampaq sat g..jage makan jangan dapat obesiti..selamat hari raye..oke bubye :)

35 comments:

adwafarahin said...

sian parents..asyik2 disalahkan je

Fathiah Hamim said...

jangan nak lari dari tanggungjawab jaga obesiti nehh

Cik Tetra said...

masak?? failed!hahaha

untunglah kat rumah lagi..selamat hari raye! :)

Izzaty Ishak said...

Eh, lelaki pon kena pandai masak tautau :D

rara pinkmafia said...

kalau mkn lemang 4 batang masa raya agak obesiti x.hehe

diana said...

mak ayah sekarang lebih suka kalau anak2 depa gemuk.kalau kurus takut orang ngata.
macam akak la..balik raya haritu ramai yang kata maisara kurus.
geram pun ada..macam kita tak bagi makan pulak.
tapi kalau gemuk,ada penyakit nak ke depa tolong bagi duit suruh berubat..
baru kurus sikit tu..
bukan kurus sampai tinggal tulang.
memang akak tak nak dia gemuk.
kami kawal makan dia.
orang sekeliling je tak paham.
meluat!

schaze zainn said...

macam mana tak obes?

makan benda berlemak,

pehtu berminyak..

tak sayang diri kalau semua makanan dok balun.. =,="

sedeh oo tgk dak2 kecik skrg byk yg obes..

Tukang Karut said...

hoho... kalau bakal mak2 tak pandai2 jugak masak cam ne? ke McD la kita yea...

muhamad hanif said...

kesian weh kat budak gemok, asyik kena ejek je.


ni makayah punya kes lah ni, bagi anak makan melampau sgt.

suha said...

lagi lagi musim raya ni. selera semua terbukak nak makan macam macam kan

cha zainol said...

agak agak aku obes tak? punyalah makan ketupat lemang lontong. puasa turun 3 takut naek pulak 6. amek kau.

Peah Ros said...

elehh, obesiti. aku lah tu pada masa depan. madah makan aje. HAHAH

Anif Abdullah| AA said...

kalau buncit bukan obesiti kan?hehe... biasalaa.. fast food skunk makin menjadi2..

chemay said...

perut salleh nie kompem berlipat seribu kann.
sebab baru lepas rayaa
hehehe
:P

Finaz Jaafar said...

aq rs duk uma je pun bole obes kut..mkn sdp2..hahaha

Lea IsNaw! said...

dh start pose 6
sebab xleh nak kawal mulut asyik nak ngunyah

huhu

YOUsoF said...

Kesian tengok budak kering..


Lagi kesian tengok budak yang sangat tidak kering, nak gerak pun susah. Mak bapak pun nak anak sihat jangan melampau sumbat makanan dalam mulut anak... kan.

teha said...

kena blajar memasak laa lps nie.. hehe

..cik gugu.. said...

aq ok lg kot.. ;)

asamasin said...

obesiti?ish3.. :D
nota kaka:mungkin ko xpernah nmpk design smpul duet raya tuh,tp ade 1 blogger nih yg kuarkan design nih,n kalu nk wat tmphn bley la cntc dye.. :D

macam ku kata said...

betul jugakan..ada tu, saya tengok..mak bapak siap berbelanja sakan kat kfc..melahap bersama anak beranak yang dah obesiti...kecik2 memmng la comel..tapi dah besar..sian kat anak2...

Nafisah Ruslan said...

ade ke tanam anggsa?haha... betul tu betul.kalau makan luar ni memang boleh wat badan jadi obesiti..

~munnyrah.zaliran~ said...

kita malu nk komen, sbb kita bkn lisa surihani. haha. thanks ya :)

Asyila Zainuddin said...

naseb baik tau masak.. hehe..

*rainyscream* said...

tu langsung xjaga anak tu smpai anak dah obes baru nak nyesal.. huhu :p

aimi adilah said...

kamu obesiti x syrup??? :P

echaRierie said...

syrup..bwk2 la diet ea..nt jd comel plk..hihihi

Niena Pengembara Ilahi said...

mak akak masak ketupat bnyak2.. smlm pn dia masak lgi hihihi

anamizu said...

mari berpuase 6! hehe

Haji Kadis Ringin said...

jom2 puasa sunat salu :)
mesti bdn terbaik ^^

tonaH iS herE said...

iskh iskh~

Fee Hafeezah ketuk keyboard said...

aku makin kurus adelah..aku yg jaga makan minum mak pulak..haha..aku masak aku yg makan.. :D

Nurnajwa said...

Laki la kne belajar msk plak~ ;D

Ct Aja said...

kdg2 parents pon kene control dari kecik kan...asyik dok sumbat ajrk sampai nak meletop, kecik2 mmg cute, da besar meletop..hi3

shida'R said...

obesiti secara sihat takpe tp itu dipagil golongan comel hik3 ;p