Followers

Friday, November 26, 2010

jimat

oke sumpah cakap aku nih buakan penjimat orgnye..haha..kalu bab makan no1..mane ta nye sekali kawan2 ajak makan kat bandar sungai petani 2..kompem oke jom pegi sekarang..haha..gile kan..tapi aku pegang prinsip abah..abah cakap kalu duet abis sebab makan tape abah ta kesah..haha..oke sekarang sangat sayang abah sbb memberi dorongan kepade anakandanye..haha..kalu nak dibandingkan aku dengan adek bawah aku si mira tayah cakap la..jauh panggang dari api org tue cakap..mira sumpah pandai jimat..aku nih kalu bg sejuta suruh habis sehari mao abis nye..haha..

oke..kalu nk makan mcd je..cakap dengan aimi..aimi jom makan mcd..start enjen terus g mcd..haha..oke pengsan sekejap pasal bab makan..2 belom lagi duet abis tengok wayang nye lah..beli itu beli ini..meronggeng sane sini..taukey kayu balak pon mao bankrupt doe..sbb aku nih terlalau boros mengahiskan duet aku try la ujung sem ari tu untuk belanje rm10 sehari..sbb budak2 pompuan cakap dy org bole je hidup dengan rm10..ade setengah 2 rm5 sehari pon hidup je..ta mati kering pon..oke sbb aku jeles nk mati sbb dyorg pandai berjimat aku pon try la..haha..dan aku memang berjaye la gune rm10 sehari..haha..bak kate fauziah nawi dlm iklan ribena kelass kau maria..haha..ta mati kering pon aku sbb gune rm10 sehari..

oke big mac menjadi pilihan hati bile dekat mcd :)

sem depan aku ta tao la mcm mne..sbb sem baru azam pon kene baru jd berusahe la saleh untuk pandai berjimat cermat..memang lah mak bapak kau bole je bg duet..tp kau ta kesian ke doe penat mak bapak kau kerje kau habiskan harte mcm 2 je..haha..oke bye mcd sem depan sebulan sekali..haha..bole ke?? dan wayang 2 bulan sekali..haha..oke bubye :)

nak jimat sem depan makan kerak nasik dengan telur dade je :D

*hari nih dengar album black eyed peas - the beginning

7 comments:

Eman said...

orang masak laa nasik kat rumah pastu beli lauk kedai. jimat doee.

nasik putih kat kedai skrg mahal!

ZWAN SABRI said...

haha.. saleh, sem depanla nk kena joli abes2 sebab sem depan kan dah last kat sg petani.. bila lagi hang nak joli camtu kat kedah kan..(syaitan dok menghasut).

syrupmasin said...

eman : haha..tgk la kalu akurajen sem depan..haha..

zwan : haha..2 la pasal doe..adoii..kedah nnt aku rindu kau :)

KABAKOGA said...

dungun ade doh mekdi,
anda bile lagi?

wasabi onee-san said...

hahaha..
aku pn x pndai sht jimat dlm bab2 mkn nie.. hal lain blh plak brjimat..

Rosmawati Yusof said...

Assalammualaikaauam Syrupmasin. Study kat UiTM, ker..? Belajar rajin rajin2 yer, dik. All the best to you..

syrupmasin said...

KABAKOGA : dungun terengganu kan?? huhu..

wasabi onee-san : haha..bab makan kalu jimat bole diet skali..2 in 1 :)

Rosmawati Yusof : waalaikumusalam akak..aah uitm kedah..thanx :)