Followers

Sunday, September 4, 2011

cara-cara memarut kelapa

wiwiit :D

mood raye lagi mungkin..ye lah raye sebulan..dengan class hanye akan bermule pade pertengahan syawal..itu lah baru namenye nikmat di aidilfitri seperti makan lemang bersalut durian..sedap!!


semalam mase mak bakar lemang..mak ajar aku care yang betul untuk mesin kelape..ye lah sebab bapak lambat aku buat..selame nih aku hanye membuta tuli seperti itik pulang petang memarut kelape gune mesin itu..

terime kaseh kepade cik nur amallina rosli yang mengelak kan aku..kau tunggu nanti kite buat pertandingan sape parut kelape lagi cepat..hang jangan pandang rendah dekat cheq noh..tampaq sat g baru tao..

rupe nye nak mesin kelape pon ade care supaye cepat dan tidak la terhegeh-hegeh seperti penagih yang kelaparan..jadi sekarang kire dah pandai sikit lah mesin kelape..

kepade yang ta tao tuh bawak-bawak la belajar..tapi baek beli je dekat kedai kan senang..err tapi malu lah kan kalu lelaki ta reti ..ohh aku bukan ta reti cume baru tao care yang betol je..haha..oke bubye :)

38 comments:

cik sakdi said...

haa.. ape caranye?? ce citer sket, cube share cara parut kelape. xpayah share gambo awek ko ngah belah kelape tu. ahahaha

EnciK AxixOu said...

cm 2 pon boley

cikdil said...

parut kat kedai lagi cepat..hahaa

Fathiah Hamim said...

kena tau ke? hehe

Anonymous said...

mak tak kasi mesin kelapa.
sebab dia takut anak dara dia yg sorang nie.
terluka tangan nanti.
:)

Zul fattah said...

dulu, aku slalu mesin nyior(kelapa)..
skrang ni.. tak dah.. dah ada org lain yg mesin.. haha..
sebab aku balik stahun skali je. huhu

semutsengal said...

aku biasa parut, guna alat tradisional je.

Lea Isnawi said...

kelapa banyak ni
tolong parutkan

Anonymous said...

baik kau la x tau care yg betul..aku x tau langsung...hak3..aku agak2 nanti nk kawin baru aku nk try bljr..lau x nanti malu kat bini oooo

atikamohdnor said...

hahahahha . .

rajennya anak mak :p

tipskerjaya said...

zaman sekarang semua orang nak mudah,, sapalah nak parut kelapa lagi

macam ku kata said...

berhati2 yer bila nak memarut kelapa...i pernah tersiat kulit..;-(

Sarah Mohd Saleh said...

ecehhh..cik abe nih marut kelapo dio haaaa...meh cnie beljo pada yg pakar.kiki

Cik Tetra said...

mesin kelapa?? oh man..sy x reti..hehe.. :D

Unknown said...

hahaha, anak teruna kena lah pandai buat kerja huhuhu

NasQ said...

meh belajar dengan aku... aku pernah parut kelapa lebih 250 biji sehari...

budakijaupendek said...

anggun betul minachi yg memengang parang tu. haha

Diyana said...

beli je lah yang dah siap parut kat kedai

Lorh,gila pemalas

selamat hari raya

ewanthology said...

pokok kelapa makin tinggi sekarang.

Mohammed Faizal said...

lagi senang suh kedai je parutkan,....xpayah susah-susah parut kelapa sendiri

Unknown said...

ahahahhahaha... g blajar dgn bangla kt kdai runcit blkng uma makcik senah konpem cpt je mesin klape 2 :P

adwafarahin said...

pas nie kene panggl salleh santan la sbb pandai parut kelapa..buley dok? haha

Anif Abdullah| AA said...

mana cara-caranye? penat wan maimunah tunggu ha...

err.. aku suka minum air kelapa jew..hahaha..

Unknown said...

tahniah sebab ko gigih belajar memarut kelapa :)

nine said...

aku pon pandai parut kelapa. HAHA

asfira aminuddin said...

nanti dah kawin senang. tak pyh beli, just beli mesin kelapa je. haha.

aindzaya said...

buat malu kaum laki laaa.......adooiii!!!!!maw lisa surihani kan??!!

Alif Haris said...

hehe aku pakar bidang ni bro haha :D

abghani said...

parut kelapa guna kukur(manual) lagi susah

Nazri Razra said...

Mai Abe tolong parutka kelapa.. xpert neh..

Selamat Hari Raya
Maaf Zahir dan Batin..
Tumpang lalu kat blog ni..
Teman numpang glemer sket..
Auuummm! (Bukan pantun pun)

aiman mania said...

tahniah bang......heehee..teruskan usaha ye...yg penting,istiqamah!!heeeheeheehee..........^^

Unknown said...

hahaha..ku tak reti jua

Izzaty Ishak said...

Taktau, taktau. Zaty taktau parut kelapa. Ahahaha :D

Unknown said...

masih dlm mood raya? haha aku dah dlm mood nk balik belajar

YouSOF said...

Tak la cara aku sekarang betul ke tak.. Rasanya betul kot sebab tak selembab penagih kebulur.. ;D


Tapi bapak aku baru tukar mata/ kepala parut tu.. Bergegarrr habis, lenguh tangan hamba.. hahah

Anonymous said...

aku tao2.. :D

Asyila Zainuddin said...

tak reti langsung kot.. beli reti la.. haha..

Anonymous said...

Lemang bersalut durian?
Tak pernah dgr pon --'

Mkn apetah lg.

Tgk apetah lg.

Heee XD