Followers

Monday, June 6, 2011

janganlah baek sangat..

tengok aku dah buat muke bajet comel..muke aku tuh yang layak dimaki :)

tajuk entry yang mintak pelempang..ta lah nih selame yang aku rase selame 3 tahun belajar dekat tempat orang dan jauh dari family..ecece..haha..ta la aku rase kite ta bole jadi baek dan percaye dekat sume orang..sebab ape yang aku penah tengok sendiri bile kite terlalu baek nanti kite kene pijak dan diludah bertubi-tubi tanpe henti..susah nak carik orang yang betol-betol baek dan ta ade udang dicelah-celah rambut dyorang..

sebab ape aku cakap jangan jadi baek sangat nih sebab aku penah tengok sendiri bile budak tuh baek gile sampai assignment yang patot dibuat secare grouping dy sorang lah terbanggak-banggak kehulu kehilir buat assignment tuh sampai siap lepas tuh yang laen just sign..oke siap..ahh setan sume tuh..jangan la baek sangat sampai macam tuh sekali..

lagi satu situasi..bile baek sangat bagi pinjam duet sampai beratus-ratus lepas tuh yang pinjam duet kau buat bodah macam ta penah pinjam duet dari kau..adoii..macam sial..aku cukop ta suke bile orang pinjam dari orang baek lepas tuh buat muke ta bersalah dekat tukang bagi pinjam duet tuh..adoii..si tukang bagi pinjam tuh asal baek hati sangat dan senyap seribu bahase tanpe mintak duet kau dibayar..

nih pendapat aku je..sebab aku gile marah dan bengang sambil nyanyi lagu akim nih..adoii..jangan la baek sangat dengan orang sampai bagi orang pijak kepale kite..adoii..sedar-sedarlah..sampai bile kau nak orang pijak-pijak kepale kau dengan kasut murah dyorg tuh..oke bubye :)

54 comments:

semutsengal said...

kahkahkah !

tu bukan baik tuu..

ituu, ituu.. ah, aku pun taktau itu apa..

ejulz said...

kesian budak kene buli camtu bro.. tp advantage kat dia bila jwb exam laa..

Anonymous said...

baik kena bertempat. kadang2 kena berani. kalau taknak katakan NOOO!

orang jenis camtu kalau kita buat baik dengan dia pon dia bukannya nak buat benda yg serupa. yee, persetankan mereka2 ituu!!! (sambil angkat sepanduk)

Unknown said...

muhammad hanif : habis kalu bukan baek ape doe?? haha..sian kot orang macam nih..

ejulz : tu la pasal..kalu aku jaat sangat mmg budak tuh kene jugak lah..naseb aku baek sikit ;D

RedVixen : haah..baek nih kene bertempat..kalu ta ikot tmpt mmg kene pijak lah

ezy.fia said...

kalo sudi meh r join ni..
=)

http://lemonribena.blogspot.com/2011/06/cik-ezy-nak-bagi-hadiah-ni-cepat-join.html

masturazakariah.blogspot.com said...

hee , marah beno die :P

Unknown said...

Cik Ezy : huhu..okee..

mastura : haha..mane ade marah..luahan je nih dekat org2 yg terlampau baek :D

Cik Tetra said...

wooooo..marah betul ni..tp mmg betul la..jgn jadi baik sangat sampai org pijak kepala...agree with that!! :D

Fathiah Hamim said...

uishh tak berani eden nak pinjam sampai beratus-ratus. nak pinjam 10 ingggit pun risau. ngeee

Unknown said...

Cik Tetra : haha..marah betul nih..ta de la marah sgt..macam kesian la dgn org mcm tuh kan :)

Fathiah : 2 la pasal..lepas tuh yg tukang bg pinjam bg je duet kan..

semutsengal said...

itu sengal ubi kayu koott..

tak pun tiang sebab lurus sangat..

Unknown said...

kalo org pijak kpale kite, kite nk pijak kpale sape plak???kekeke

Tulip said...

like this...=D

Unknown said...

muhamad hanif : haha..sian doe dyorg kau cakap macam tuh..niat dihati baek tuh :D

akmal : haha..haah..nk pijak kepale sape..

Tulip : haha..bagus2 :D

Fahmi Jaafar said...

nasb bek aku x penah pinjam duit org.. haha :)

Tulip said...

hahaha....ada satu pepatah...buat baik berpada-pada..buat jahat sekali sekala...

lalalala

firzimukhri said...

firzi garang! hehe
you must know when to say NO to others~

Unknown said...

itu baik versi bendul tuh..mcm2..

Almost there bebeh!

Anonymous said...

siyess..
dulu masa dekat matrik..
chemay tau pasal buat animation.
then classmate semua letak tggungjawap siapkan projek tu pada chemay,
last2 chemay sound je.
baru diorang nak tolong
-.-

Unknown said...

peep : haha..jgn pinjam..nnt susahh :)

biawak goreng : ecece..ye ke garang nih?? haha

twistedBrain : haha..setepek kene..tp betol jugak tuh..

chemay : waa..bagus2..org mcm tuh kene garang sikit kan dekat dyorg..

Unknown said...

baik sangat tak pe..
jangan baik tak kena tempat..:)

shafmechy said...

agak arr nk buat baik pun..jgn sampai kena pijak..haha..

.drakula. said...

kalau itu yang di berikan terima seadanya...

khairul akmal bin azman said...

"sleeping partner"
mmg xpatut ade dalam group...


http://khairulakmalazman.blogspot.com/2011/06/girl-malaysia-vs-girl-singapore.html

Unknown said...

diana : ermm..betul tuh kak..ermm kene tgk tmpat jugak kan..

shafmechy : betol..jgn smpai kene pijak..susah lah kan kalu kene pijak :D

Republic Aku : haha..terime seadanye?? ta bole oo :D

khairul akmal azman " betol2..susah kalu ade org malas buad kerje nih..

nis humairah said...

siann ,,huhu

Unknown said...

tu terlalu baik sangat ker atau terlalu lurus bendul sangat?hehehe

Unknown said...

nis humairah : kesian kan..

apik pehe : haha..2-2 kot :D

aqmalazmi said...

"sebab ape aku cakap jangan jadi baek sangat nih sebab aku penah tengok sendiri bile budak tuh baek gile sampai assignment yang patot dibuat secare grouping dy sorang lah terbanggak-banggak kehulu kehilir buat assignment tuh sampai siap lepas tuh yang laen just sign..oke siap..ahh setan sume tuh..jangan la baek sangat sampai macam tuh sekali.."


weyy kenapa aku rasa mcm terasa..adkah aku nie terlalu baek????buat assignment sorang-sorang..sdng kan dlm group....akhir sekali ass tu kene reject..erkkk....aku baek kew?? HAHAHAHHAA

SheyPull said...

mmg btl pun xleh baik sgt...nnt org pijak pale...:P




JOM singgah blog saya nak... sy punye tempat lepak...jom lepak.

Unknown said...

aqmalazmi : wuahahaha..asal doe kene reject..saba la doe..haha..kau dikire baek lah tuh :D

SheyPull : betol2..nnt kene pijak pale :D

cik sakdi said...

dengan aku jangan nak main2 duit eh. rm10 leh la. haha

Sunah Sakura said...

buat baek kene berpada2.. buat jahat jangan sekali... hehehe...

Echa said...

hahahaha..
sy pun tak suka asaimen grup jd individual grup then member laen goyang kaki..grrr..kena lapor jgk dgn lecterur biar pdn muka dia..haha..

ok2.. tak mau baik sgt dh ni..haha :)

Unknown said...

cik sakdi : ishhh..garang nih :D

Sunah Mohammad : betol2..buat jahat jgn sekali..

echaRierie : haha..betol2..kene bg tao lecturer je mcm tuh..

Addin said...

weee ~ sy taktau la knp sy boleh bg pinjam org duet tp memang pun dorang buat tak tau.

tu kira Addin baik ke sengal nama nya ek ? HAHA

Unknown said...

tapi betol la kan..kalo esemen group ni susah nk wat same2..hahaa..mesti ader je yg tido..haahha

Unknown said...

miss.Addin : err..ye ke..adoii..ta patot ahh dy org buat mcm tuh..

apik pehe : haha..tu la pasal..patot nye individual assignment.. :D

Unknown said...

sama la...mmg benci gila pada org yg buat xtau bila dah pinjam duit...

puteri ain said...

berhati2 .. kita tak boleh jangka masa depan.. sabar k .

syuxer said...

bak kata pepatah..

buat baik jangan overdose...buat jahat fikir neraka..hahah xde kena mengena..

aku memang pantang ar...pinjam duit pahtu wat bodo..kan mati tengah2 jalan,x pasal2 jadi hantu kaco kita...huh..lebih2 lagi time kita nak berak kan..hahahaha

khairul akmal bin azman said...

hi sirap 1???
nak manis punye k..

cikdil said...

tu namanya ragging dow..kejam..hahaha^^

YouSOF said...

Ko buat muke bajet comel, tapi yang sebelah kanan tu memang comel.. ;D



Kalau dah terlebih baik silap² budak baik pun boleh pijak kepala kita dengan kasut murah diorang kan..




masa belajar dulu ada sorang kawan aku yang jenis suka burn barang orang lain even kita just kasi pinjam.. letih dol layan manusia camni..

Fyqa said...

betol. nak baek sgt ngn org pon biarlah b'pde.
mnusia suka amek ksmpatan atas kbaikan org laen.
hmm

*pnh t'jadi

T_________________T"

Dosh Saleem said...

tau tkpe. tkley la baik sgt kadang2 kene jahat gak.wahaha!

Diyana said...

Heh,orang sekarang bukannya boleh percaya senang2

adwafarahin said...

yg esaimen tu penah skali aku berani mati pegi kat lecturer bg tau si mala'un sorang nie x buat keje

hamek ko! haha *ye aku kejam :P

pasal dwet aku mmg jd ah long bertauliah,siapla ko klu x bayar
lalala~

Unknown said...

Papa Mifz : orang macam tuh patot kene pijak je :D

puteri ain : betol2..kite ta bole jangke mse depan :)

Syuxer : jadi hantu satu hal pulak kan :D

khairul akmal azman : manis ta de gule mahal la sekarang :D

cik Dil : kesian kan dgn org yg jd mgse tuh :D

YOUsoF : ecece..gatai noh hang..ermm org mcm tuh patot kene sule je :D

Fyqa : ermm fyqa jd mgse??

Dosh Saleem : haha..jaat itu perlu :D

Diyana : org sekarang bnyak yg jaat kot :D

adwa : haha..nih baru pakar :D

Unknown said...

yes, xlayan mcm gitu..emang susah nk cari shbat yg baik..yang pntg kalo nak kawan tu berpada2 jgn sampai kne pijak plak..huhuhu

Unknown said...

cucu umie : haah..jgn la smpai kene pijak kan :D

YouSOF said...

Bukan gatai la Sin.. tu tanda lelaki prihatin.. ;D


Tapi aku dah tak jumpa dia dah, yang tinggal memory barang aku kena burn jela hahha.

;~JUst FaLieNA ;~ said...

eii..xde ht perut la org cmtu saleh..de ptd xnk buat asignmemt..nk markah free jer..amboi byk cekadak die...xberkat taw t kn..

psl pinjam wet ni sush skit..senitv maaa..hehehe...nk bg pinjm biar pd org yg btol2 kite leh cayer..bkn la kt sbrgn org..ak pinjam kt ko pon dh segn n takut lau2 lupe..nsb ko tlg igtkn..hehehe...tq la yea..hik3

Niena Muhammad said...

msa study dlu slalu je kna wat assgnmnt sesorg, dak laki suka lps tangan